mj.k
14-02-2026 om 19:09
We komen er niet uit; jongensnaam
Hallo,
Wij verwachten een zoon en komen niet uit de naam.
Mijn vrouw is meer van de jongensnamen en ik meer van de engelsklinkende. We zijn er wel over uit dat het een naam met 1 lettergreep word in combinatie met onze dochters.
Het is ons derde kindje en onze dochters heten Quinn & Liv.
Eerder gedropte namen zijn o.a.:
Van mijn vrouw: Mick, Sep, Siem, Sev.
Van mij: Kane, Senn, Lenn, Dez.
(Ik ben ook wel enigzins van de unieke namen, die je niet zo vaak hoort)
Dez vinden allebij wel leuk, alleen de dochter van de zus van mijn vrouw/mijn schoonzus heet Jess (uitgesproken als Djès).
HELP ONS! 😉😉😉
hoopsydaisy
15-02-2026 om 15:16
Leuke namen! Alleen Lenn en Dez zou ik niet doen, omdat het zo origineel is dat het misschien wel erg veel problemen kan geven met onthouden door andere kinderen en ouders...
Loulou39
15-02-2026 om 16:19
Ik had de uitspraak eigenlijk op een iets vriendelijker toon bedacht… Maar dank je voor je mening 😁.
Zelf zou ik ook een andere naam bedenken, ik vind Lewis en Otis bijvoorbeeld ook mooie namen die zijn genoemd, maar het moet één lettergreep zijn, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Fenyw
15-02-2026 om 17:28
Yves? Klinkt als 1 lettergreep, je hoort het net als de andere namen niet vaak en past er naar mijn mening goed bij. De naam klinkt zacht, net als Quinn en Liv.
Dezz, Nox, Kai, Ties, ed klinken wat harder en meer abrupt
yasmijn27
15-02-2026 om 18:56
Fenyw schreef op 15-02-2026 om 17:28:
Yves? Klinkt als 1 lettergreep, je hoort het net als de andere namen niet vaak en past er naar mijn mening goed bij. De naam klinkt zacht, net als Quinn en Liv.
Ik ken een Yves en dat wordt door de ouders als ievès uitgesproken, helaas
Nehalennia
15-02-2026 om 19:27
yasmijn27 schreef op 15-02-2026 om 18:56:
[..]
Ik ken een Yves en dat wordt door de ouders als ievès uitgesproken, helaas
Au
Koekie1980
15-02-2026 om 20:16
Ik vind inderdaad Mick, Dean, Jack en Dex leuke vrolijke namen. Niec kan ook nog met -c.
Je had toch ooit zo'n tinder achtige swipe app waarbij en je partner naar Ja of Nee swipen en je n match kreeg als je beiden dezelfde naam gekozen hadden..
Aviendha
15-02-2026 om 20:54
Koekie1980 schreef op 15-02-2026 om 20:16:
Ik vind inderdaad Mick, Dean, Jack en Dex leuke vrolijke namen. Niec kan ook nog met -c.
Je had toch ooit zo'n tinder achtige swipe app waarbij en je partner naar Ja of Nee swipen en je n match kreeg als je beiden dezelfde naam gekozen hadden..
Jaa, Kinder. Maar vond dat persoonlijk wel heel veel dezelfde namen steeds. Om er meer te ontgrendelen moest je betalen
Temet
15-02-2026 om 21:06
Koekie1980 schreef op 15-02-2026 om 20:16:
Je veroordeelt je kind dan wel om zijn hele leven "Nee met een -c" te moeten zeggen.
Niek is vziw een nogal populaire naam momenteel (ja, da's met een k, maar dat verschil hoor je niet). Ik zou sowieso even het SVB-overzicht van meest populaire namen bekijken en niet kiezen voor iets uit de top 10 of iets wat heel erg lijkt op iets uit de top 10, om de kans te verkleinen dat mijn kind straks met nog 3 (bijna)naamgenoten in de klas zit. Tenzij je dat helemaal prima vindt natuurlijk.
PinkFlower
15-02-2026 om 22:35
Fenyw schreef op 15-02-2026 om 17:28:
Nox is een toverspreuk uit Harry Potter. Zou ik niet doen....
Namen spellen moet zelfs vaak met doodgewone namen. Dochter heet Elise. Lekker makkelijk, komt veel voor maar niet teveel en wij dachten serieus dat ze/wij niet hoefden te spellen.
Hoe vaak er gevraagd wordt: met een S? En er zijn 3 ouders van vriendinnen in haar klas die het standaard met een Z blijven schrijven. Ook nadat ik de al meermaals gecorrigeerd heb. Ik corrigeer niet meer maar app wel bewust terug met de naam van dochter in het bericht: "EliSe kan niet spelen." Ze luisteren toch niet. En van 2 ouders komt het omdat hun kind een naam heeft met een Z erin, waar de naam ook met een S kan. Maar ik kan ook onthouden dat die namen met een Z zijn, hoe moeilijk is het is dan te onthouden dat ons kind met een S is?
Dus tja verkeerd schrijven doet men toch wel....
Zeespiegel
16-02-2026 om 07:10
PinkFlower schreef op 15-02-2026 om 22:35:
[..]
Nox is een toverspreuk uit Harry Potter. Zou ik niet doen....
Namen spellen moet zelfs vaak met doodgewone namen. Dochter heet Elise. Lekker makkelijk, komt veel voor maar niet teveel en wij dachten serieus dat ze/wij niet hoefden te spellen.
Hoe vaak er gevraagd wordt: met een S? En er zijn 3 ouders van vriendinnen in haar klas die het standaard met een Z blijven schrijven. Ook nadat ik de al meermaals gecorrigeerd heb. Ik corrigeer niet meer maar app wel bewust terug met de naam van dochter in het bericht: "EliSe kan niet spelen." Ze luisteren toch niet. En van 2 ouders komt het omdat hun kind een naam heeft met een Z erin, waar de naam ook met een S kan. Maar ik kan ook onthouden dat die namen met een Z zijn, hoe moeilijk is het is dan te onthouden dat ons kind met een S is?
Bij het appen kan het ook te maken hebben met het automatisch aanvullen, nadat het 1x fout getypt is, kan die fout wel opgeslagen zijn.
Due-scimmie
16-02-2026 om 07:13
PinkFlower schreef op 15-02-2026 om 22:35:
[..]
Nox is een toverspreuk uit Harry Potter. Zou ik niet doen..... Maar ik kan ook onthouden dat die namen met een Z zijn, hoe moeilijk is het is dan te onthouden dat ons kind met een S is?
Heel moeilijk weet ik uit ervaring. Ik heb een naam met een z die ook met een s kan. En ondanks dat mijn handtekening onderaan mijn mail staat toch vaak de naam verkeerd geschreven bovenaan.
Joszy
16-02-2026 om 07:17
ik heb ook een beetje gekke spelling van mijn naam. Ik corrigeer het ook altijd.
En als dat niet helpt schrijf ik terug aan Marian: Beste Marion
dank voor je bericht maar ik heet Elise en niet Elize.
En daarna reageer ik op de mail.
Die is vaak wel effectiever. En als ze Elza maken van Elise wordt Marian Mariska ofzo. Dan krijg ik bijna altijd een sorry terug en vaak gaat het daarna wél goed
Happyapple
16-02-2026 om 07:57
Joszy schreef op 16-02-2026 om 07:17:
ik heb ook een beetje gekke spelling van mijn naam. Ik corrigeer het ook altijd.
En als dat niet helpt schrijf ik terug aan Marian: Beste Mariondank voor je bericht maar ik heet Elise en niet Elize.
En daarna reageer ik op de mail.
Die is vaak wel effectiever. En als ze Elza maken van Elise wordt Marian Mariska ofzo. Dan krijg ik bijna altijd een sorry terug en vaak gaat het daarna wél goed
Ja gek genoeg is dit inderdaad het enige wat helpt. Zelfs alleen hoi marion of Mariska zonder uitleg hoe je jouw eigen naam schrijft is vaak al voldoende.