Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

We komen er niet uit; jongensnaam

PinkFlower schreef op 15-02-2026 om 22:35:

[..]

Nox is een toverspreuk uit Harry Potter. Zou ik niet doen....

Namen spellen moet zelfs vaak met doodgewone namen. Dochter heet Elise. Lekker makkelijk, komt veel voor maar niet teveel en wij dachten serieus dat ze/wij niet hoefden te spellen.

Hoe vaak er gevraagd wordt: met een S? En er zijn 3 ouders van vriendinnen in haar klas die het standaard met een Z blijven schrijven. Ook nadat ik de al meermaals gecorrigeerd heb. Ik corrigeer niet meer maar app wel bewust terug met de naam van dochter in het bericht: "EliSe kan niet spelen." Ze luisteren toch niet. En van 2 ouders komt het omdat hun kind een naam heeft met een Z erin, waar de naam ook met een S kan. Maar ik kan ook onthouden dat die namen met een Z zijn, hoe moeilijk is het is dan te onthouden dat ons kind met een S is?

Dus tja verkeerd schrijven doet men toch wel....

Mijn dochter heet hetzelfde, maar dan met een a aan het eind ipv een e. Inderdaad blijkt het lang niet zo’n eenduidige naam als wij dachten! 😅 Dus inderdaad, namen die altijd correct geschreven en uitgesproken worden zijn zeldzaam. Maar bij zo’n korte naam als TO wil ben je wel snel klaar met spellen, dus zo lastig is dat dan ook weer niet.

Ik heb een naam met een a op het eind en op de mail maken mensen er zooo vaak een e van... terwijl de naam met de a veel meer standaard is. Dus wat schrijfwijze betreft doe je het toch nooit goed. Maar een naam als Niek alleen maar voor de uniekerigheid op c laten eindigen vind ik suf.

Aviendha schreef op 16-02-2026 om 09:21:

Ik heb een naam met een a op het eind en op de mail maken mensen er zooo vaak een e van... terwijl de naam met de a veel meer standaard is. Dus wat schrijfwijze betreft doe je het toch nooit goed. Maar een naam als Niek alleen maar voor de uniekerigheid op c laten eindigen vind ik suf.

Helemaal eens met je laatste punt, Aviendhe! 😜

Jaren geleden vond ik de namen Tom en Stijn erg mooi, mijn man niet dus het is iets anders geworden wat we overigens beiden mooi vinden.

Poezenmeisje schreef op 16-02-2026 om 08:08:

"met een lange ij of met een korte ei?"

Al meer dan 50 jaar...

Voor jou vervelend,maar toch snap ik m omdat ik allebei ken en altijd na moet denken wie wat heeft. Juist omdat mijn naam vaak verkeerd geschreven wordt wil ik het graag goed doen. Net als bij Mirjam en Miriam, moet ik ook altijd nadenken en soms even opzoeken wie welke is. 

Aviendha schreef op 16-02-2026 om 09:21:

Ja puur voor de sjiek, We kregen op de groep ooit,een jaar of 10 geleden een Giulia. Dus goed geoefend op uitspraak. Zegt vader. Nee hoor je zegt gewoon Julia maar anders zit dze met dezelfde namen in de klas. 

Eeeh.... je zegt t toch t zelfde? Waarom dan andere spelling, dat lees je alleen en moet je vaak uitleggen?

PinkFlower schreef op 15-02-2026 om 22:35:

[..]

Nox is een toverspreuk uit Harry Potter. Zou ik niet doen....

Nox is Latijn en betekent nacht. Zo zou ik mijn kind niet noemen, ook al klinkt het leuk en modern. Lux heb ik ook wel eens gezien, dat betekent licht.

Ik zou sowieso de betekenis van een naam even opzoeken. Kennissen van kennissen hebben hun zoon genoemd naar hun favo auto, de Lamborghini Diablo. Als ik ambtenaar van de burgerlijke stand was geweest had ik de naam Diablo, duivel, geweigerd en de ouders de opdracht gegeven even nader onderzoek te doen. Maar dat is niet gebeurd en nu zit deze jongen dus met de naam Duivel. Tja…

Lux is bij mij een blokje zeep. 
😄

"Mercedes Chardonnay" schijnt ook echt te bestaan.

"Rémy Martin" mag ook.

Poezenmeisje schreef op 16-02-2026 om 19:14:

"Rémy Martin" mag ook.

Ook Gooise Vrouwen gekeken?

Herfstappeltaart schreef op 16-02-2026 om 19:16:

[..]

Ook Gooise Vrouwen gekeken?

Heerlijke serie. 😄

Poezenmeisje schreef op 16-02-2026 om 19:14:

"Rémy Martin" mag ook.

Mercedes is een Spaanse meisjes naam. De auto is vernoemd naar een meisje. 

Tuinfluiter schreef op 16-02-2026 om 19:28:

[..]

Mercedes is een Spaanse meisjes naam. De auto is vernoemd naar een meisje.

Weet ik, maar het gaat even om de toevoeging Chardonnay

Herfstappeltaart schreef op 16-02-2026 om 19:33:

[..]

Weet ik, maar het gaat even om de toevoeging Chardonnay

Één persoon heet dus Mercedes Chardonnay  hoe verzin je het als ouders.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.