afrodite05
13-03-2026 om 08:43
Baby's van 2026 - kletstopic
Een aantal jaar geleden was er een soortgelijk topic waarin (aanstaande) ouders van baby's die geboren zijn/worden in 2026 met elkaar konden kletsen over alles wat te maken heeft met het kroost.
Dus is jouw kindje dit jaar geboren of ben je nog zwanger? Voel je vrij om mee te kletsen!
afrodite05
18-04-2026 om 10:35
Gefeliciteerd Masatu! Fijn dat het nu allemaal goed gaat, maar de bevalling klinkt wel heftig, zeker met dat uitscheuren. Hopelijk heb je er niet te veel last van. En wat leuk, nu hebben jij en ik allebei twee zoons, een uit 2023 en een uit 2026
Doe rustig aan en geniet ervan!
masatu
06-05-2026 om 16:11
Inmiddels alweer 3,5 week oud! Met de baby gaat alles best wel soepel. Hij drinkt overdag elke 2-3 uur en 's nachts elke 3-4 uur, soms nog wat extra gecluster tussendoor. Borstvoeding gaat heel soepel en hij groeit er goed op (nu alweer zo'n 800gr zwaarder dan met geboorte). Hij is meestal een paar keer per dag een uur echt wakker, en verder vooral veel slapen. Hij slaapt vrij goed overdag in de box of wandelwagen (of eerst even op mij/partner en daarna wegleggen in de box) en ook in de cosleeper 's nachts gaat het best goed (meestal 3/4 van de nacht daar, de rest tegen mij aan).
Mijn herstel vind ik ook alles meevallen. Ik slaap wel elke dag lekker lang uit (maar goed, nachtvoedingen etc. zijn natuurlijk ook vermoeiend), maar verder eigenlijk nauwelijks last meer van het uitscheuren. Rustig conditie weer opbouwen met wandelen en andere dagelijkse dingen doen.
Zijn grote broer wil het liefste overal zijn waar zijn kleine broertje is, dus wil dan ook gedragen worden, op dezelfde manier geknuffeld, en tegelijkertijd op schoot zitten als ik borstvoeding geef (en dan een boekje lezen oid). En de andere tijd stuitert hij door het huis
Ik vind dat maar vrij vermoeiend. Gelukkig ben ik voorlopig niet alleen thuis met beide tegelijk en mag hij ook gewoon nog 3 dagen per week naar de opvang. Hopelijk wordt het snel wat makkelijker om ze ook allebei tegelijkertijd een dag alleen thuis te hebben 😉
Hoe gaat het bij jullie ondertussen?
Marielaveau
06-05-2026 om 19:32
gefeliciteerd Matsu, fijn dat je zoontje goed groeit
dat lijkt me wel lastig met 2 kinderen idd, je moet nu je aandacht verdelen en vaak voelt het oudere kind zich een beetje jaloers omdat hij/zij de aandacht moet delen. iedereen is nu vooral op de baby gericht.
hier gaat het goed, 17 weken inmiddels, tijdens het laatste bezoek was de baby weer heel actief
volgende maand staat de ''geslachtsecho'' gepland en voor de kabbel ik voort
afrodite05
09-05-2026 om 08:59
Fijn Marie, dat alles goed voortkabbelt. En Masatu: herkenbaar, die chaos met de peuter erbij!
Hier is het ontzettend druk. Ik heb veel stress rondom ons nieuwbouwhuis en de verkoop van ons huidige huis, we staan sinds deze week op Funda. Ik heb echt zooooo geen zin in die kijkdagen... Weer alles aan kant moeten krijgen terwijl de baby en peuter geëntertaind moeten worden, en dat 3x... Pff.
Maar op zich beginnen we met de baby een ritme te krijgen. Het lijkt alsof we zijn gebruiksaanwijzing (na 10w) eindelijk door hebben. Hij kan ook steeds beter in zijn eigen bedje slapen, dus dat is ook fijn. Het zelfstandig in slaap vallen (dus halfwakker wegleggen) gaat meestal ook goed. Overdag entertainen vind ik nog wel lastig als de peuter er ook is, hoewel hij zijn broertje ook nog steeds leuk vindt. Enkel als hij huilt wordt broer verdrietig van het lawaai. En ik hoor hem steeds vaker over buikpijn, vermoedelijk omdat hij dan aandacht wil en wil knuffelen. We zeggen namelijk dat de baby buikpijn heeft (krampjes, boertjes) en dan houden we hem rechtop tegen onze schouder. Ik denk dat oudste dat dus ook wil. Prima, voor het slapengaan gaan we dus zo knuffelen, net als *naam baby*.
Zelf heb ik ineens bloedverlies door de pil heen, daar baal ik wel van. Niet eens zozeer van het bloedverlies, maar wel van de krampen die ermee gepaard gaan. Ik heb de indruk dat deze anticonceptiepil niet sterk genoeg is om mijn eigen cyclus te onderdrukken, weer iets om me zorgen om te maken. Hopelijk word ik snel opgeroepen voor het plaatsen van de mirena. Dat gaat onder een roesje, dus vandaar dat het niet nu meteen kan. Ik ben dus nog even afhankelijk van de planning van het ziekenhuis, maar daarna pilvrij.
masatu
14-05-2026 om 10:18
Fijn Marielaveau! Inmiddels al begonnen met spulletjes kopen, of toch nog even wachten tot de geslachtsecho? Begrijp ik nu trouwens goed dat je de geslachtsecho rond de 20-weken echo hebt? Ik zou in dat geval zelf de 20w echo meer vertrouwen, meestal veel betere apparatuur en opgeleide echoscopistes.
Afrodite, ook nog huis verkopen/verbouwen/verhuizen tussendoor lijkt mij inderdaad ook erg pittig! Toen wij 2 jaar geleden ons huis verkochten konden we gelukkig alle kijkdagen plannen in onze vakantie, zodat we maar 1x hoefden op te ruimen en de makelaar ook makkelijk nog even een extra (2e) bezichtiging kon inplannen.
Werkt je man eigenlijk alweer? Hoevaak gaat je oudste naar de opvang? En gaat je jongste ook al binnenkort? En moet me zelf ook alweer terug aan het werk? Hopelijk pas na de zomervakantie zodat je nog wat meer rust kunt pakken!
En fijn dat het slapen zo goed gaat! Misschien moet ik hier eens bijhouden wanneer / hoe lang hij eigenlijk slaapt, ik heb eigenlijk geen idee
. Maar goed, ik denk dat er sowieso komende weken langzaam wat meer regelmaat in zal komen.
Balen van het bloedverlies! Was je dan ook alweer ongesteld gworden? Of denk je dat je nu voor het eerst ongesteld bent (door de pil heen). Bij mijn oudste werd ik een week voor zijn 1e verjaardag voor het eerst pas weer ongesteld, hopelijk duurt dat nu ook weer lekker lang. Wel nog eens nadenken wat voor anticonceptie we zouden willen.. bij voorkeur geen hormonen (vind ik geen fijn idee i.c.m. borstvoeding). Volgens mij adviseren ze dan meestal een koperspiraal, maar ik vind dat ook eigenlijk maar een eng idee en de mogelijke bijwerkingen van ergere menstruaties staat mij ook tegen. Jammer dat de mannenpil oid nog niet bestaat. In het verleden heb ik trouwens enkel anticonceptiepil & condoom gebruikt.
Wij gaan zondag voor een weekje op vakantie, kamperen met de tent. Mijn ouders zijn daar ook, dus dat is fijn voor wat extra hulp & vermaak. Ik heb er wel zin in na al het in/rond het huis zijn van de afgelopen maanden! Hopelijk zijn de nachten niet te koud en wordt het niet te regenachtig.