Zeespiegel
10-07-2026 om 03:17
Binnenspeeltuin
wanneer je met een verjaardagsfeestje, met kleuters, naar een binnenspeeltuin gaat, hoeveel uur blijft dan leuk? (Voor de kleuters, niet de ouders.)
En heeft iemand goede tips om het leuk te houden?
Peiling
wanneer je met een verjaardagsfeestje, met kleuters, naar een binnenspeeltuin gaat, hoeveel uur blijft dan leuk? (Voor de kleuters, niet de ouders.)
Wieder
14-07-2026 om 08:46
Mijn kinderen vonden alles wel leuk, maar jongste heeft ooit een manegefeestje gegeven waarbij ook iemand afzegde omdat diegene dat niet zag zitten. Helemaal prima, een feestje is voor de leuk. Liever dat iemand aangeeft daar ben zin in te hebben dan mee moeten uit beleefdheid en het totaal niet naar je zin hebben.
Ik heb zelf vriendelijk bedankt voor een over the top feest waarbij we in een luchtballon zouden gaan. Geen haar op mijn hoofd. Er zijn vast genoeg mensen die dat geweldig zouden vinden, dus nodig maar zo iemand uit.
Een krijspaleis heeft gelukkig nooit de voorkeur van mijn kinderen gehad als te geven partijtje (wel discozwemmen, ook zo'n temptatie 😅), maar ze vonden het wel leuk om te gaan en hielden dat verrassend lang vol!
Valeria
14-07-2026 om 08:47
Miepjecody schreef op 14-07-2026 om 08:26:
[..]
Blijven ze de hele tijd op.dezelde plek dan?
Hier gingen we toch meestal eerst thuis cadeautjes doen en ging iedereen mee uit school
Wij woonden wel op loopafstand van school, maar de indoorspeeltuinen waren niet op loopafstand, en we hadden maar 1 auto. Dus voor dat soort locaties stond er op de uitnodiging "vanaf 13.00 bij xxxx" en dat ze daar ook weer opgehaald konden worden.
FruitMoeder
14-07-2026 om 08:50
Valeria schreef op 14-07-2026 om 08:47:
[..]
Wij woonden wel op loopafstand van school, maar de indoorspeeltuinen waren niet op loopafstand, en we hadden maar 1 auto. Dus voor dat soort locaties stond er op de uitnodiging "vanaf 13.00 bij xxxx" en dat ze daar ook weer opgehaald konden worden.
Dan zou ik wel willen dat zo'n feestje de hele middag zou duren. Ik zou niet blij worden als ik ze om 13:00 moet brengen en weer om 14:30 weer moet halen.
Gingergirl
14-07-2026 om 08:51
Miepjecody schreef op 14-07-2026 om 08:26:
[..]
Blijven ze de hele tijd op.dezelde plek dan?
Hier gingen we toch meestal eerst thuis cadeautjes doen en ging iedereen mee uit school
Vaak wel. Hier zijn feestjes ook meestal in het weekend dus dan kom je ook niet met elkaar uit school. En niet iedereen nodigt uitsluitend klasgenootjes uit. Hier gingen we met mini - Ginger haar feestje bowlen; taart eten/ wat drinken/ cadeautjes uitpakken werd daar gedaan, hebben ze speciale feesttafels voor, daarna 2 uur bowlen en na afloop eten/ drinken bij de feesttafel. Feestje duurde 4 uur en ouders brengen en halen zelf hun kind of overleggen met elkaar wie brengt/haalt. Was niet handig om eerst allemaal naar ons huis te komen en na afloop met OV de hele stad rond moeten om iedereen thuis te brengen.
Valeria
14-07-2026 om 09:26
FruitMoeder schreef op 14-07-2026 om 08:50:
[..]
Dan zou ik wel willen dat zo'n feestje de hele middag zou duren. Ik zou niet blij worden als ik ze om 13:00 moet brengen en weer om 14:30 weer moet halen.
13.00 - 17.00 was dat of zo.
Maar bij speelafspraken moet je toch ook weer snel halen? Die waren hier ook maar 1,5 tot 2 uur.
Due-scimmie
14-07-2026 om 09:32
Een managefeestje zou ik afzeggen ivm allergieën.
Het ene feestje thuis zorgde juist voor een kind dat overzicht kwijt was. Allemaal kinderen die aan zijn spullen zaten en alle kanten op vlogen in huis. Dus onze kinderfeestjes zijn op locatie. Wel thuis beginnen meestal en dan door.
FruitMoeder
14-07-2026 om 09:50
Valeria schreef op 14-07-2026 om 09:26:
[..]
13.00 - 17.00 was dat of zo.
Maar bij speelafspraken moet je toch ook weer snel halen? Die waren hier ook maar 1,5 tot 2 uur.
Speelafspraken gaan ze gelijk uit school mee. Dus je hoeft niemand weg te brengen alleen op te halen.
Bakblik
14-07-2026 om 09:52
FruitMoeder schreef op 14-07-2026 om 09:50:
[..]
Speelafspraken gaan ze gelijk uit school mee. Dus je hoeft niemand weg te brengen alleen op te halen.
Maar dan stond ik wel al bij school. Kwamen mijn Truusje en vriendin Marietje vrolijk de school uit huppelen en gingen ze bij Marietje spelen. Ik zonder kind naar huis om 15.25 en dan om 17.05 weer op de fiets om Truusje te gaan halen bij Marietje om 17.15.
Miepjecody
14-07-2026 om 09:56
Gingergirl schreef op 14-07-2026 om 08:51:
[..]
Vaak wel. Hier zijn feestjes ook meestal in het weekend dus dan kom je ook niet met elkaar uit school. En niet iedereen nodigt uitsluitend klasgenootjes uit. Hier gingen we met mini - Ginger haar feestje bowlen; taart eten/ wat drinken/ cadeautjes uitpakken werd daar gedaan, hebben ze speciale feesttafels voor, daarna 2 uur bowlen en na afloop eten/ drinken bij de feesttafel. Feestje duurde 4 uur en ouders brengen en halen zelf hun kind of overleggen met elkaar wie brengt/haalt. Was niet handig om eerst allemaal naar ons huis te komen en na afloop met OV de hele stad rond moeten om iedereen thuis te brengen.
Oke, ik heb nooit feestjes in het weekend gezien. Gelukkig maar ook.
Gingergirl
14-07-2026 om 10:04
Miepjecody schreef op 14-07-2026 om 09:56:
[..]
Oke, ik heb nooit feestjes in het weekend gezien. Gelukkig maar ook.
Ja dat kan erg verschillen qua omgeving. Hier wel vaak in het weekend, met name op zondag. Doordeweeks hebben kinderen vaak allerlei clubjes, sport, bso, ouders werken. In het weekend met name zaterdagmiddag en zondag kunnen de meeste altijd wel. Wij wonen dan ook niet in een gelovige kerkgaande omgeving. Bij mijn schoonfamilie die in een zeer christelijk dorp wonen kennen ze weekend feestjes ook niet.
Meesje
14-07-2026 om 10:05
Valeria schreef op 14-07-2026 om 08:47:
[..]
Dat zou ik als werkende moeder wel onhandig vinden. Kun je vrijpakken om je kind naar en van feestje te brengen en halen. Maar goed, dan kun je wellicht iets met andere ouders afspreken.
Speelafspraakjes organiseer ik op dagen dat ik niet werk. Of kind gaat direct uit school mee en ik spreek met die ouders af dat ik pas laat (17 uur) kom halen. Maar feestjes heb je als ouders van genodigde vanzelfsprekend niks te willen
Dus blij dat ze hier vooralsnog direct na school mee gaan met de jarige.
Niet dat ik zo ervaren ben. Mijn oudste is 4, haha. Wie weet wat me volgend schooljaar nog te wachten staat
Decembermamma
14-07-2026 om 10:20
Hier waren de feestjes vaak in het weekend mede ook omdat het in een drukke periode met sinterklaas en kerst viel was veel ook vaak vol, dus was het altijd puzzelen. Gelukkig vonden de ouders het geen probleem de kinderen tegen 10 uur te brengen en dan rond 14:30 te halen enzo. We hebben 1 keer een feestje gehad dat zou tot 14:00 uur duren en dat feestje was bij huis in coronatijd met een speurtocht rondom huis (groot risico zo in december). Uiteindelijk rond 13:30 de ouders geappt dat als het hen uitkwam de kinderen nog wel even mochten blijven want ze waren zo heerlijk aan het spelen. Tegen 16:30 ging de laatste weg.
Miepjecody
14-07-2026 om 10:21
Gingergirl schreef op 14-07-2026 om 10:04:
[..]
Ja dat kan erg verschillen qua omgeving. Hier wel vaak in het weekend, met name op zondag. Doordeweeks hebben kinderen vaak allerlei clubjes, sport, bso, ouders werken. In het weekend met name zaterdagmiddag en zondag kunnen de meeste altijd wel. Wij wonen dan ook niet in een gelovige kerkgaande omgeving. Bij mijn schoonfamilie die in een zeer christelijk dorp wonen kennen ze weekend feestjes ook niet.
Ik werk in de zorg, en dus 2 weekenden per maand en familie verder weg, dus ik ben echt blij dat dat 20 jaar terug hier niet was.
Fiorah
14-07-2026 om 10:32
Gingergirl schreef op 14-07-2026 om 08:51:
[..]
Mijn aanname is dat jij en ook Nick in een grotere stad wonen?
Hier (dorp bij kleinere stad) is zelf laten brengen niet gebruikelijk. Je vervoert alle kinderen of je kiest iets op loopafstand.
Nick90
14-07-2026 om 10:58
Fiorah schreef op 14-07-2026 om 10:32:
[..]
Mijn aanname is dat jij en ook Nick in een grotere stad wonen?
Hier (dorp bij kleinere stad) is zelf laten brengen niet gebruikelijk. Je vervoert alle kinderen of je kiest iets op loopafstand.
Nee wij wonen tussen twee dorpen in, in landelijk gebied. Dus meteen naar locatie brengen is makkelijker voor de meeste ouders.