Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel cola mag mijn vijfjarige?

Kleuters krijgen geen cola. Kom op zeg. Schoonmoeder heeft groot gelijk. Eind basisschool af en toe cola is vroeg zat. Maar als ze dan aan de beugel gaan, is het weer verboden spul. 

De vader van een vriendin kreeg vroeger een beetje jenever voordat ze naar de kerk gingen, zodat hij rustiger was. 

super grappig zeg

MildredRatched schreef op 28-12-2025 om 18:25:

super grappig zeg

Als je op de link klikt ziet men jouw profiel ook. (Weet niet of je je hier bewust van bent, anders mod even vragen om de link te verwijderen).

Bailey26 schreef op 28-12-2025 om 18:32:

[..]

Als je op de link klikt ziet men jouw profiel ook. (Weet niet of je je hier bewust van bent, anders mod even vragen om de link te verwijderen).

Dan is het handig om die link ook niet te quoten. Anders blijft die zichtbaar. Je kunt binnen een half uur na plaatsen je eigen bericht nog aanpassen. 

Bailey26 schreef op 28-12-2025 om 18:32:

[..]

Dank voor het vermelden, maar wil jij m dan ook weghalen?

Ik biecht het maar op: vroeger kocht ik ‘kindercola’ voor mijn kinderen. Bestaat nog steeds, van Raak. En ja, ik dacht echt dat dat een verantwoorde keuze was. Fristi en appelsap kocht ik ook, want dat leek me beter dan gewone frisdrank. Voor school kregen ze Kapitein Koek met chocoladesterretjes. Achteraf: veel goede bedoelingen, weinig kennis.
Mijn kinderen zijn nu volwassen en slank gebleven, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Wat wél werkte: ik was het eindeloze “mag ik iets lekkers?” zo zat dat ik al het snoep in huis in één schaal op tafel zette met “ga je gang”. In één of twee middagen was het op. Daarna: “sorry, het is op”. En klaar was het gezeur.

Nu drinken ze vooral water, soms een cola zero zero. Zelf drink ik geen frisdrank meer, gewoon koffie, water en af en toe wijn.
Conclusie: ik deed het met de kennis die ik toen had. Nu weten we beter, en ik denk dat je je kinderen tegenwoordig ook betere keuzes kunt aanbieden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.