Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel Sinterklaas cadeaus

Hoeveel cadeaus krijgen jullie kinderen? In getal dus? En voor hoeveel geld? 

Peiling

Hoeveel cadeaus?
66 stemmen
9%
6%
33%
32%
11%
3%
0%
6%

We vieren alleen kerst. Wonen in een Land waar Sinterklaas niet bestaat. Nu zijn alle kinderen volwassen en trekken we lootjes. Vroeger bracht het Christkindli de kadootjes op 24 Dezember. En kochten we meestal iets groots voor het hele gezin: Trampoline, voetbaltafel, X-box, en daar kwam Dan iets van Skisokken, Barbie, Boekje, Lego bij…

troelahoep schreef op 27-11-2025 om 23:43:

[..]

Dat is strikt genomen waarschijnlijk niet waar, want de christenen hebben al vieringen over belangrijke festiviteiten van heidenen heen gelegd. Hoogstwaarschijnlijk is Jezus van Nazareth niet echt eind december geboren maar is dit aangepast op de midwinterfeesten die al veel langer bestaan in onze contreien. Net als dat pasen niet toevallig samenvalt met voorchristelijke vruchtbaarheidsrituelen, allerheiligen en allerzielen tegelijk met halloween is en dergelijke. De kerstboom en de paashaas bestaan in de basis veel langer dan 2000 jaar.

Ja klopt. Maar het midwinter feest heette geen kerst. Kerstmis is een verbastering van Christus mis. Het werd over de festiviteiten van de heidenen gelegd, om die uit te bannen. In die zin best poëtische dat nu ongelovigen zich de kerst nu weer toeeigenen. 

Hoi!
Wat kun je een meisje van 8 jaar cadeau doen met Kerstmis?
Wat ga jij je eigen kinderen geven?

astridl schreef op 12-12-2025 om 09:53:

Hoi!

Wij kopen voor de Kerst traditiegetrouw voor allebei de kleinkinderen (5 en 6 jaar) een boek. 

Daarbij nog iets kleins (bijvoorbeeld onderplaatjes voor strijkkralen, kraaltjes voor armbandjes ofzo) en een kerstsnoepje.

Meesje

Meesje

12-12-2025 om 10:20 Topicstarter

Mijn kinderen krijgen met kerst een mooi boek en een gezelschapsspel. 

Hoi!

Ik heb neefjes en nichtjes wel eens een gevulde toilettas  cadeau gedaan  ( met een geurtje en wat toilet dingetjes in thema) vonden ze erg leuk

En je kan t evt allemaal appart inpakken 

Hoi!

Na de sinterklaas kadoos komen de volgende kadoos pas weer bij de verjaardag, met kerst doen wij geen kadoos. Natuurlijk krijgen ze tussendoor wel een boek, of een spel, maar niet zo dicht op sinterklaas. 

Frisdrank1972 schreef op 25-11-2025 om 17:18:

[..]

Dat is veelste veel. Ik word er bijna ziek van als ik zulke bedragen hoor voor een paar cadeaus met kerst. Echt wagelijk. Dat heeft toch niets meer met Kerstmis te maken.

Mijn zoontje kreeg voor zijn verjaardag een houten gigaspeeltoestel in de tuin ... was wel duurder als 500 ' ben ik nou een walgelijke ouder ... 

Alleen een kerstbal of kerstknuffeltje oid uitzoeken in het tuincentrum denk ik. Verder wordt hier nu (en vast komende weken ook) nog zoveel gespeeld met de nieuwe Sintcadeaus dat er nog niet echt behoefte lijkt aan iets 'nieuws'. Dat geef ik dan liever als er weer wat nieuwe uitdaging / interesse nodig is, bijvoorbeeld rond februari oid. Wellicht dat ik wel in de kerstvakantie nog wat speelgoed rouleer van wat er op zolder staat.

Wij doen alleen kerstcadeautjes met mijn neefje ( familie van schoonzus viert Sint met hem, daar hebben wij niets mee dus wij doen kerst ) en dan krijgt hij een stuk of 8-10 cadeautjes. Als het aan mij ligt nog veel meer, want ik ben van het verwennen met kerst en ik hou van een boom vol cadeaus maar dit jaar doen we bewust minder en hebben we lootjes getrokken. 

Alleen voor neefje ligt er natuurlijk wel wat meer onder. Maar ook gewoon kleine cadeaus hoor, niets van 100 euro of zo. Ik heb gisteren nog een leuk boekje voor hem gescoord bij de Vomar van 1,50. Maar er ligt ook Lego voor hem onder van 13 euro. Soms ligt er ook mooi speelgoed van de kringloop onder. Vorig jaar kreeg hij een geweldige treinset van de kringloop die er zo goed als nieuw uit zag, dat vond hij helemaal geweldig. 
Ik ben vooral gek op cadeaus geven, voor mezelf wist ik dit jaar echt niet wat ik moest vragen. Ik heb uiteindelijk wel wat gevonden maar ik verheug me meer op mijn neefje zijn gezicht als hij zijn cadeaus open maakt dan op mijn eigen cadeaus. 

Anoniemvoornu schreef op 12-12-2025 om 10:35:

[..]

Mijn zoontje kreeg voor zijn verjaardag een houten gigaspeeltoestel in de tuin ... was wel duurder als 500 ' ben ik nou een walgelijke ouder ...

Dat zou ik dan weer niet als verjaardagskado gegeven hebben maar gewoon als speeltoestel geplaatst. 

Maakt het je een walgelijke ouder, wat mij betreft niet, want je geeft iets om je kind een plezier te doen, dat ook nog eens goed is voor de ontwikkeling van de grove motoriek en geen scherm. 

Wij doen met kerst geen cadeaus, die zijn met sinterklaas al geweest. In april is ze weer jarig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.