Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Oorbelgaatjes

Mijn dochter is dan weer allergisch voor titanium…

Nadja90

Nadja90

28-06-2026 om 19:06 Topicstarter

Fiorah schreef op 28-06-2026 om 10:35:

Misschien ben ik gemakkelijk, maar mijn oorbellen waren vroeger ook af en toe ontstoken, zowel als kind als extra gaatjes als volwassene. En die van mijn kind dus ook. Voor mijn gevoel heeft het echt wel een jaar geduurd voordat het goed geheeld was. Wat ik doe: altijd zilver dragen (we hebben de schiet-oorbellen dus wel vervangen), goed schoonmaken en verder afblijven (zeker met je vingers). In mijn hoofd hoort het er gewoon bij.

Haha jaa je hebt gelijk hoor! Ik zou het gewoon zo vervelend vinden voor haar als ze op vakantie een flink ontstoken oor krijgt en dat daardoor het hele zwemfestijn in duigen valt. Maar misschien denk ik juist wel veel te zwaar.. 😉

Nadja90

Nadja90

28-06-2026 om 19:09 Topicstarter

MelMel schreef op 28-06-2026 om 10:00:

Wat zegt de piercer? De mijne (tien gaatjes in mijn oren en allebei mijn tepels dus wel ervaring) geeft een spuitbus zoutoplossing mee in dit soort gevallen en zegt verder AFBLIJVEN, niet draaien, niet speciaal wassen, als het zeer doet of kriebelt, zoutoplossing spuiten en verder AFBLIJVEN.
Ik zou even bij de piercer om advies vragen.

Jaa de piercer geeft inderdaad ook een spuitbus zoutoplossing en dat heeft tot dusver ook hartstikke goed geholpen. Alleen nu dus ook even een paar dagen met fusidine in de weer, gecombineerd met die zoutoplossing. Na de kuur ga ik dat weer netjes dagelijks erop sprayen! 

Het ding is vooral dat ik nu beetje bang ben voor 14 dagen achtereenvolgens zwemmen met oren die al kennelijk na twee dagen zwemmen ontregeld raken.. 😅

Wat hierboven gezegd werd: afblijven, altijd afblijven. Niet kijken of er een bultje zit, niet kijken of er een ontsteking zit, niet draaien, geen sterilon: altijd afblijven. Haren vast zodat het niet tegen de piercing kan komen,  sprayen met spul van de piercer. Die oranje is top bij onstekingen en neem anders de gewone zoutoplossing, vraag advies aan de piercer. Slapen zonder kussen of neem een piercingskussen zodat er geen druk op de piercing komt tijdens slapen.
Aparte handdoek voor afdrogen, niet met de zwembadhanddoek of handdoek die op het strand heeft gelegen de piercing drogen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.