Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Slaapfeestje

Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 16:35:

[..]

Maar avocado met komkommer zou wel acceptabel zijn? Dat iemands bril vies wordt vind ik zelf ook wel kulargument. Je doet net of ze moeten tijgeren in de loopgraven.

Banaan is ook acceptabel, ze krijgt er heus niks van hoor. Ik schreef alleen dat ik verwacht dat mijn dochter niet erg blij wordt van geprakt fruit op haar gezicht. En zeker niet als haar bril dan ook nog op moet voor de activiteit (film kijken). Niet meer, niet minder. Jullie maken het enorm groot, alsof ik dingen 'onacceptabel' zou vinden of zou verbieden. Dat is niet zo.

Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 16:35:

[..]

Maar avocado met komkommer zou wel acceptabel zijn? Dat iemands bril vies wordt vind ik zelf ook wel kulargument. Je doet net of ze moeten tijgeren in de loopgraven.

Misschien een idee voor het volgende feestje?

Anna76 schreef op 09-06-2026 om 16:39:

[..]

Misschien een idee voor het volgende feestje?

Meeste kinderen die een beetje sportief zijn aangelegd zouden dat nog leuk vinden ook dat tijgeren.

Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 16:32:

[..]

Na 22:00 gaan mijn oogjes vanzelf dicht. En ik verwacht dat het ook geldt voor kinderen zo jong als 7. Als je om 06:00 wakker wordt is 21:30 een goede tijd om naar bed te gaan. En ik vind het zelf altijd prettig om wakker te worden als de zon opkomt en te slapen als de zon ondergaat.

Kinderen zijn net mensen. Je hebt marmotjes en nachtuilen.

Mijn zoon is altijd al een avondmens geweest, die lag rustig om 10 uur nog wakker als ik 'm op tijd volgens de standaard zo rond half 8 zijn bed op liet zoeken met 7 jaar. Dus was dat al snel 9 uur. Dan werd hij fris en fruitig uit zich zelf wakker rond 8 uur. Wat prima op tijd was om aan te kleden, te ontbijten en op tijd naar school te vertrekken aangezien hij daar om 9 uur moest zijn en het 10 minuten lopen was. 

Daarna was het 4 dagen van de week trainen tot 20:30 en aten we pas om kwart over 9. 

och ik schreef dat wij een iets ander programma hadden omdat dochter echt niet blij zou worden van zo'n masker. Als jouw dochter het wel wil is dat prima toch. En als er een meisje die dat niet wil op haar gezicht kijkt ze maar even of helpt met prakken oid. Of ze maakt een gekke foto van de rest. Dat lost zichzelf wel op. 

Hier was het slaapfeestje echt een succes. Gewoon heel gezellig

Mugs schreef op 09-06-2026 om 13:25:

Ik vind het een beetje een nare toon, in dit draadje. En ik vind het ook onprettig dat er op een forum voor ouders mensen zonder kinderen komen die eens even lekker mensen mét kinderen af komen zeiken. Daar zijn vast veel geschikter fora voor

Ik lees hier helemaal geen reacties van kindvrijen die ouders afzeiken. Vooral ouders reageren in dit topic. Ik forum via Viafora, dat is geen forum voor alleen maar ouders.

Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 16:32:

[..]

Na 22:00 gaan mijn oogjes vanzelf dicht. En ik verwacht dat het ook geldt voor kinderen zo jong als 7. Als je om 06:00 wakker wordt is 21:30 een goede tijd om naar bed te gaan. En ik vind het zelf altijd prettig om wakker te worden als de zon opkomt en te slapen als de zon ondergaat.

Maar de zon komt een groot deel van het jaar toch niet om 6 uur op?

Klinkt als een leuk feestje. Enig puntje van zorg is dat een logee wellicht toch heimwee krijgt en dat je of de ouders moet vragen het kind in de nacht op te halen of dat je het kind thuis moet brengen. Maar ja, als dat het is? En om 23:00 uur stil?? Denk het niet en dat is echt niet erg!!! 

Schemerlampje schreef op 08-06-2026 om 12:58:

Ik zou wel een beetje oppassen met honing, zeker bij kinderen met hooikoorts. Eerst een beetje op de hand proberen?
Je kunt in plaats van een film, ook afleveringen van een leuke serie kijken? Die als losse afleveringen te kijken zijn. Dan hoef je niet halverwege een film te stoppen als het te laat wordt.

Honing werkt juist prima tegen hooikoorts! Vooral als je als patiënt lokale honing eet. 

Pff, wat een geneuzel zeg!
Geprakte banaan op mn gezicht lijkt me ook smerig, maar ik neem aan dat er niemand gedwongen wordt. En ik denk ook dat meiden van die leeftijd op een gegeven moment echt wel gaan slapen. Desnoods ga je ze dat nogmaals even zeggen als de boel echt uit de hand dreigt te lopen.

MamaE schreef op 09-06-2026 om 16:39:

[..]

Banaan is ook acceptabel, ze krijgt er heus niks van hoor. Ik schreef alleen dat ik verwacht dat mijn dochter niet erg blij wordt van geprakt fruit op haar gezicht. En zeker niet als haar bril dan ook nog op moet voor de activiteit (film kijken). Niet meer, niet minder. Jullie maken het enorm groot, alsof ik dingen 'onacceptabel' zou vinden of zou verbieden. Dat is niet zo.

Is jouw dochter uitgenodigd voor dit feestje dan?

Ies schreef op 09-06-2026 om 16:05:

[..]

Huh? En deze reactie is geen gezeur zeker??

Nee. Die van jou daarentegen wel, en moraalridderen is meteen ook één van de ergste manieren van zeuren. #doeislief 

MamaE schreef op 09-06-2026 om 16:39:

[..]

Dat komt door je manier van schrijven. Er zit altijd een oordeel in " bij ons zijn bananen om op te eten", alsof het zo vreemd is om het voor iets anders te gebruiken.

"En wereldvreemd...ik weet heus wel dat mensen dingen op hun gezicht smeren als masker. Echt begrijpen heb ik dat nooit gedaan, dat stuk inlevingsvermogen mis ik blijkbaar". Kan best zijn dat je dochter er niet van houdt maar kan ook komen omdat jij altijd overal een oordeel over hebt.

Broadway schreef op 09-06-2026 om 08:55:

[..]

als ouders zich hier al druk om maken snap ik dat ik de meerderheid hoor klagen dat het allemaal zo zwaar is.

Overdreven.

TO vraagt hier zelf om meningen.

Ik deed juist positief en gaf een compliment naar OP in mijn reactie omdat ik het leuk vond dat ze zo bezig is het gezellig te maken. Het enige was dat de nagellak mij geen goed idee leek. Als OP dat niet wilde horen had ze wel niet om meningen gevraagd op een forum.
Jij doet zelf behoorlijk dramatisch, gezien vooral je daaropvolgende reactie. 

Duckie73 schreef op 09-06-2026 om 09:04:

[..]

Ik hoop dat de meeste ouders wel grotere problemen hebben dan dat. Anders loop je echt tegen een burn-out aan.

Nee hoor, mensen die zich om zulke dingen nog druk kunnen maken zijn mijlen ver verwijderd van een burn-out.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.