Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

♥️

ik moest even aan jullie denken 

Ciska78

Ciska78

06-12-2025 om 07:12 Topicstarter

Even een update, het is momenteel redelijk “rustig” hier. Dochter is mentaal uitgeput en heeft weinig energie. Dat merk je heel erg doordeweeks dat ze echt vroeg op bed ligt.
Ze zou het liefst alle dagen thuis willen blijven omdat alles eigenlijk teveel is.
Met de kerstvakantie hebben we voor haar een week vrij gepland.
Ikzelf kamp al weken met een zere schouder waar ik een verkalkte pees in heb, echt pijnlijk, maar gaat gelukkig wel weer de goede kant op.

verder hebben we net een sneeuwvakantie geboekt. Zelfde plek als waar we begin dit jaar zijn geweest. De hond mag mee en opa en oma gaan ook mee. Gisteren tegen dochter verteld en ze is helemaal happy.

Ik begrijp dat zo'n vakantie heerlijk lijkt. Maar jullie vorige vakantie verliep dramatisch. Dan zit je in het buitenland in een onbekende omgeving met een kind dat continu naar een arts moet . En een vakantie gaf heel veel spanning en onrust. Ik zou met haar niet meer op vakantie gaan als ik eerlijk ben. Wel samen met z'n tweeën even weg. Maar dat is waarschijnlijk geen optie omdat niemand haar kan overnemen of toezicht eil of kan houden. 

Izza schreef op 06-12-2025 om 14:07:

Ik begrijp dat zo'n vakantie heerlijk lijkt. Maar jullie vorige vakantie verliep dramatisch. Dan zit je in het buitenland in een onbekende omgeving met een kind dat continu naar een arts moet . En een vakantie gaf heel veel spanning en onrust. Ik zou met haar niet meer op vakantie gaan als ik eerlijk ben. Wel samen met z'n tweeën even weg. Maar dat is waarschijnlijk geen optie omdat niemand haar kan overnemen of toezicht eil of kan houden.

Ik denk dat Ciska en haar man dat het beste zelf kunnen beoordelen. Ze nemen nu ook opa en oma mee, en daarmee kunnen zij de zorg voor dochter delen. Daar hebben ze vast goed over nagedacht.

Ciska, ik wens jullie een hele fijne sneeuwvakantie ❣️

kaatjecato schreef op 06-12-2025 om 14:12:

[..]

Ik denk dat Ciska en haar man dat het beste zelf kunnen beoordelen. Ze nemen nu ook opa en oma mee, en daarmee kunnen zij de zorg voor dochter delen. Daar hebben ze vast goed over nagedacht.

De vorige vakantie is nog maar kort geleden. En ik lees weinig positieve berichten sinds die tijd. Ze zitten continu in het ziekenhuis en ze lijkt niet stabiel. In het buitenland spreek je de taal minder (of zelfs niet), kennen ze de bijzondere situatie niet en moet je zoeken waar je moet zijn. 

Izza schreef op 06-12-2025 om 14:20:

[..]

De vorige vakantie is nog maar kort geleden. En ik lees weinig positieve berichten sinds die tijd. Ze zitten continu in het ziekenhuis en ze lijkt niet stabiel. In het buitenland spreek je de taal minder (of zelfs niet), kennen ze de bijzondere situatie niet en moet je zoeken waar je moet zijn.

Dat kan zijn, maar Ciska was daar zelf bij en wij kennen niet alle andere overwegingen die Ciska en haar gezin maken. 

Er zijn situaties waarin mensen niet op ongevraagd advies zitten te wachten, zoals over een reeds geboekte vakantie waar hun dochter heel blij op reageerde (kan ik mij zo voorstellen).

Ciska78 schreef op 06-12-2025 om 07:12:

verder hebben we net een sneeuwvakantie geboekt. Zelfde plek als waar we begin dit jaar zijn geweest. De hond mag mee en opa en oma gaan ook mee. Gisteren tegen dochter verteld en ze is helemaal happy.

Fijn om te horen! Hopelijk doet het jullie allemaal goed. Kan zij goed met haar grootouders?

Ciska78

Ciska78

06-12-2025 om 18:33 Topicstarter

ik snap heel goed dat meelezers denken wat gaan ze nu doen, na een vakantie in Frankrijk die nou niet echt super was.
En nee ze loopt er ook nog niet eens stabiel bij, maar dat zal voorlopig toch niet gebeuren.

De vorige keer (februari) dat wij naar de sneeuw zijn geweest hebben we een heel intensieve maar wel goede vakantie gehad.
In tegenstelling tot zon is dochter helemaal weg van de sneeuw, heben we voor ons huisje een helling waar niemand anders is en dochter de hele dag kan sleeen als ze zou willen. 

We hebben bewust opa en oma meegevraagd, daar kan ze goed mee. En nee, ze zal daar niet alleen bij blijven maar ze kunnen wel ondersteunen en helpen waar nodig.

En tuurlijk, het blijft altijd een gok he, met een " complex" kind op vakantie te gaan. Maar hier thuis is ook niet te voorspelen hoe het gaat.
Dus we gaan het gewoon doen en zien wel hoe het gaat.

Je bent niemand verantwoording schuldig.
Ik wens jullie een fijne tijd samen ❤️

Zilver_gray schreef op 06-12-2025 om 18:43:

Je bent niemand verantwoording schuldig.
Ik wens jullie een fijne tijd samen ❤️

Hier sluit ik mij bij aan 

Roos57 schreef op 06-12-2025 om 18:52:

[..]

Hier sluit ik mij bij aan

Ik ook ♥️ en precies wat je zegt ook thuis is het volkomen onvoorspelbaar. Je ziet dan wel hoe het loopt. Zwaar is het overal. 

Ik hoop dat het ondanks alles toch een leuke vakantie wordt met momenten waar zij zich toch kan genieten. Echt, heel veel liefde van mijn kant.

Het is jullie van harte gegund, deze vakantie. Hopelijk gaat het goed en brengt het jullie wat verlichting. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.