Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
DeOnbekende
24-06-2026 om 11:37
Ciska78 schreef op 23-06-2026 om 21:47:
[..]
Ik gun dochter heel graag rust, maar dan wel op een "goede" manier. Met de hoeveelheid van afgelopen weekend gaat ze echt niet dood. Tja dan maar weer naar het ziekenhuis ipv er erg ziek van worden en daar de klachten van krijgen.
Ze heeft het echt heel zwaar op dit moment.
Heeft nergens fut voor, hoofd zit vol, geen energie. Gewoon futloos en levensmoe
Denkt ze dit zelf wel, of is het echt enkel een schreeuw om aandacht?
Zilver_gray
24-06-2026 om 12:00
Ciska78 schreef op 23-06-2026 om 21:47:
[..]
Ik gun dochter heel graag rust, maar dan wel op een "goede" manier. Met de hoeveelheid van afgelopen weekend gaat ze echt niet dood. Tja dan maar weer naar het ziekenhuis ipv er erg ziek van worden en daar de klachten van krijgen.
Ze heeft het echt heel zwaar op dit moment.
Heeft nergens fut voor, hoofd zit vol, geen energie. Gewoon futloos en levensmoe
Ach Ciska
ik heb het zo ontzettend met jullie te doen, ik kan het niet eens in woorden uitdrukken.
Kon ik maar wat verlichting brengen ❤️
Lizzyliz
24-06-2026 om 14:00
Wat uitzichtloos en verdrietig voor dochter dat ze zich zo futloos en levensmoe voelt. En dan is het ook nog zo warm… ik heb het ook zo met haar en jullie te doen.
Izza
24-06-2026 om 19:54
DeOnbekende schreef op 24-06-2026 om 11:37:
[..]
Denkt ze dit zelf wel, of is het echt enkel een schreeuw om aandacht?
Dat kan natuurlijk ook. Zeker als je iedere keer pogingen doet. Ze zal zelf ook weten dat dit niet tot overlijden komt op deze manier. Misschien onderdeel van de ziekte. Hoe dan ook een drama voor to om dit vol te houden en te moeten zien als ouder.