Lieveliefde
23-06-2026 om 14:59
Puber met LVB escaleert
ze hoog in haar stress en heeft verteld dat ze niet lekker in haar vel zit en er veel gedoe is op school, ook bleef ze roepen dat ze niet naar huis toe wou.
Op het moment dat de politie haar bij ons afleverde rende ze via de bijkeuken weer naar buiten met de mededeling ik ga weg. Hier is de politie wederom achteraan gegaan. Bij de politie is helemaal los gegaan, knijpen, krabben, schoppen en weg proberen rennen.
Uiteindelijk heeft de politie haar moeten fixeren en is ze met 4 man bij ons afgeleverd en is ze binnen bij ons gekalmeerd.
Vanuit de politie wordt er een melding gemaakt bij veilig thuis en wij zijn al druk aan het bellen voor verdere hulp.
Ik merk dat ik helemaal lam geslagen ben en weer het echt even niet meer.
lovessss
27-06-2026 om 22:03
Is 1 klap mishandeling?
ja, één klap kan al als mishandeling worden gezien, mits u daarmee opzettelijk pijn of letsel toebrengt. de ernst van het letsel speelt mee in de strafmaat, maar de handeling zelf kan al strafbaar zijn
Roos57
27-06-2026 om 22:10
wat ik mij dan altijd afvraag lovessss
Heb jij zelf kinderen
En heb jij een kind met een etiket
lovessss
27-06-2026 om 22:30
Roos57 schreef op 27-06-2026 om 22:10:
wat ik mij dan altijd afvraag lovessss
Heb jij zelf kinderen
En heb jij een kind met een etiket
Nee geen kind van m'n zelf wel lange tijd gezorgd voor m'n nichtjes
Maar ik was zelf een kind met een etiket die klappen en meer mishandeling kreeg
tsjor
28-06-2026 om 09:06
lovessss schreef op 27-06-2026 om 22:30:
[..]
Nee geen kind van m'n zelf wel lange tijd gezorgd voor m'n nichtjes
Maar ik was zelf een kind met een etiket die klappen en meer mishandeling kreeg
Je kunt situaties niet zomaar één op één op elkaar leggen. Ik hoop dat je in jouw situatie je ouders hebt kunnen aanklagen en dat ze door de rechter ook veroordeeld zijn. Ik snap je gevoeligheid op dit punt, maar het probleem wat Lieveliefde voorlegt is van een andere orde. Dit is geen verhaal over een ouder die een kind mishandelt, maar over een kind met een bepaalde problematiek van wie het gedrag in de puberteit lijkt te escaleren in ernstige mate.