Lotd
13-07-2026 om 15:58
Vakantie
mijn zoon is 18 net geworden, heeft voor de vakantie besloten deze zomer lekker veel festivals te gaan doen, verschillende kaartjes gekocht ook blij mee hoor, maar Nu … gaan er verschillende jongeren uit deze regio op vakantie cherso loret albu! Zijn allemaal in groepen weg en tik tok staat er vol mee! Zijn “groepje” van 4 gaan niet geen geld, werk of gaan met ouders. Nu vind hij zichzelf maar ik ook behoorlijk zielig maar waarom vind ik dat? Hij komt niks te kort maar toch ben ik van alles aan het verzinnen om hem te pleasen? Ik ben zelfs tik tok filmpjes van die kids aan het kijken ? Why ik snap mezelf niet? Is dit omdat ik het hem zo gun er gaan gaan nogal wat dingen “mis” bij hem hij treft het ook niet echt met vrienden enzo? Maar toch wat is dat? Herkenbaar of helemaal niet hoe gaat dit bij jullie kinderen alles lijkt bij andere zo simpel waarom is dat hier niet
Damoontje
15-07-2026 om 10:15
MamaE schreef op 14-07-2026 om 22:33:
Ik snap het probleem denk ik niet zo. Je zoon heeft zijn zomervakantie precies zo gepland als hij graag wilde; veel festivals. Natuurlijk is het leuk om óók nog op vakantie te gaan, maar geld is eindig en je kan het maar één keer uitgeven.
Als hij ook nog op zuip/stapvakantie zou gaan, had hij naar minder festivals gekund.
Dat heet keuzes maken en is niet zielig maar gewoon het leven. En een leerzame les om goed na te denken over je wensen en wat dat allemaal kost.
Op deze leeftijd regel je als ouders geen vakantie of uitjes meer voor je kind en vrienden. Als ze iets willen doen, regelen ze dat zelf maar.
Of hij gaat wat extra werken zodat hij vast een buffertje aanlegt voor volgend jaar, kan hij dan én naar festivals én op vakantie.
Inderdaad, volgend jaar komt er weer een zomer.
Ik weet niet hoe hij financieel zit, hij kan ook nog besluiten in de herfstvakantie op vakantie te gaan met een organisatie. Dan zijn de zuipvakanties wel zo'n beetje over maar er zijn genoeg mogelijkheden om een mooie reis te maken.