Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vakantie

MamaE schreef op 14-07-2026 om 22:33:

Ik snap het probleem denk ik niet zo. Je zoon heeft zijn zomervakantie precies zo gepland als hij graag wilde; veel festivals. Natuurlijk is het leuk om óók nog op vakantie te gaan, maar geld is eindig en je kan het maar één keer uitgeven.
Als hij ook nog op zuip/stapvakantie zou gaan, had hij naar minder festivals gekund.
Dat heet keuzes maken en is niet zielig maar gewoon het leven. En een leerzame les om goed na te denken over je wensen en wat dat allemaal kost.

Op deze leeftijd regel je als ouders geen vakantie of uitjes meer voor je kind en vrienden. Als ze iets willen doen, regelen ze dat zelf maar.
Of hij gaat wat extra werken zodat hij vast een buffertje aanlegt voor volgend jaar, kan hij dan én naar festivals én op vakantie.

Inderdaad, volgend jaar komt er weer een zomer. 

Ik weet niet hoe hij financieel zit, hij kan ook nog besluiten in de herfstvakantie op vakantie te gaan met een organisatie. Dan zijn de zuipvakanties wel zo'n beetje over maar er zijn genoeg mogelijkheden om een mooie reis te maken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.