Beauty en fashion
Yvaine
07-01-2026 om 21:08
Nette comfortabele schoenen
Binnenkort start ik met een nieuwe baan. Dresscode is wat formeler dan ik gewend ben. Geen probleem want mijn garderobe was toch wel toe aan een update. Ik heb een paar nette outfits gekocht maar loop er nu tegen aan dat ik weinig nette schoenen heb.
Vroeger kon ik prima op pumps of laarsjes met een hakje lopen. Tegenwoordig niet meer. En de laatste jaren heb ik dan ook voornamelijk sneakers gedragen naar werk of sketchers. Ik ben nu op zoek naar schoenen die en comfortabel zitten en er netjes uitzien. Ik wil ze dragen onder een pak en/of onder een jurkje. Ik ben uiteraard al in de schoenenwinkel geweest maar het lijkt alsof schoenen of comfortabel zijn of netjes, maar niet beide. Wie weet heeft hier iemand de gouden tip voor nette comfortabele schoenen.
MMcGonagall
08-01-2026 om 19:17
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2026 om 11:00:
[..]
Dit vind ik ook de beste optie. Veterschoenen vind ik snel zo mannelijk staan.
Niemand ziet mij voor een man aan en anders zou dat alleen maar voordelig zijn 
Maar Gabor vind ik ook een aanrader. Zelfs hun schoenen met hakken zitten als sloffen. Ik denk dat 80% van mijn schoenen van Gabor is. En de rest Skechers, daar kan ik ook eindeloos op lopen. Maar veterschoenen vind ik dus ook heel mooi.
MMcGonagall
08-01-2026 om 19:19
Courage schreef op 08-01-2026 om 10:25:
[..]
Dit is de link voor degene die het - net als ik - wil bekijken.
https://www.ziengs.nl/p/ecco-soft-7-slide-sneakers-taupe-nubuck-108251/
Dit zijn met stip de lelijkste schoenen uit dit topic.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 19:19
MMcGonagall schreef op 08-01-2026 om 19:17:
[..]
Niemand ziet mij voor een man aan en anders zou dat alleen maar voordelig zijn
Maar Gabor vind ik ook een aanrader. Zelfs hun schoenen met hakken zitten als sloffen. Ik denk dat 80% van mijn schoenen van Gabor is. En de rest Skechers, daar kan ik ook eindeloos op lopen. Maar veterschoenen vind ik dus ook heel mooi.
Hahaha het ligt er heel erg aan wàt voor soort veterschoenen wat mij betreft
(en ook wel wie ze draagt, mij staat zoiets echt niet)
MMcGonagall
08-01-2026 om 19:20
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2026 om 19:19:
[..]
Hahaha het ligt er heel erg aan wàt voor soort veterschoenen wat mij betreft
![]()
Precies die uit de plaatjes had ik vandaag aan. Onder mijn uniform, dat wel. Daar mag ook niets anders onder 
Wilgenkatje-
08-01-2026 om 19:25
Het valt me op dat het al een hele tijd gangbaar is om onder iets 'nets' sportief schoeisel te dragen. Kijk ter plaatse eens wat de gewoonte is.
Of je kleed je om, na aankomst op je werk (als het geen staand beroep is).
Van de week arriveerden mensen op snowboots/outdoor schoenen en trokken dan bij de voordeur iets netters aan.
Wilgenkatje-
08-01-2026 om 19:28
Yvaine schreef op 08-01-2026 om 15:07:
Heel erg bedankt voor al jullie tips!! Ik heb er veel inspiratie uit gehaald. Eigenlijk heb ik precies het probleem wat iemand anders hier ook al beschrijft. Het is de zool die te plat, dun en hard is waar ik last van heb. Bij een hele dag op een conferentie of bij veel lopen op kantoor vind ik dat niet prettig.
Maar ik zag hier al wat mooie schoenen voorbij komen die een wat dikkere zool hebben.
Ik zie ook mensen benoemen dat ze dus wel sneakers dragen maar dan meer neutrale. Ik vind het lastig inschatten of dit acceptabel is. Ik ben nog niet begonnen in mijn rol. Het sollicitatiegesprek was met mannen en die droegen wel nette schoenen. Maar het is voor mannen sowieso wat gemakkelijker lijkt het.
Nou inderdaad. Voor mannen is het kledingleven eenvoudiger. Boehoeee
Knutselkei
08-01-2026 om 19:40

Ik heb deze en die zijn heel zacht van binnen. Heb peesplaatontsteking en hier kan ik wel een poos op staan. De rest is allemaal hard van binnen maar deze zijn overal zacht.
https://www.zalando.nl/tamaris-veterschoenen-black-matt-ta111e0p9-q11.html
Citroengraag
08-01-2026 om 19:43
Knutselkei schreef op 08-01-2026 om 19:40:
Ik heb deze en die zijn heel zacht van binnen. Heb peesplaatontsteking en hier kan ik wel een poos op staan. De rest is allemaal hard van binnen maar deze zijn overal zacht.
https://www.zalando.nl/tamaris-veterschoenen-black-matt-ta111e0p9-q11.html
Maar valt dit onder netjes? Ze zijn echt... Eeuh.... Heeel ... Lelijk?
Yvaine
08-01-2026 om 19:50
Ik vind die laatste wel onder netjes vallen hoor. Maar niet heel elegant ofzo. Aan de andere kant vind ik platte schoenen nooit super elegant, dus ik vind ze prima acceptabel.
Bedankt voor de tip, ik zie dat tamaris best wat schoenen heeft die ik als netjes zou classificeren die er comfortabel uitzien.
Knutselkei
08-01-2026 om 19:51
EEh.. dank je citroengraag. Onder wijde pantalon, jep... vind IK dat netjes. Je ziet er dan een puntje onderuitkomen
Knutselkei
08-01-2026 om 19:52
Yvaine,
Tamaris heeft ook een comfortlijn, die zijn vaak wat zachter.
Yvaine
08-01-2026 om 19:54
Knutselkei schreef op 08-01-2026 om 19:52:
Yvaine,
Tamaris heeft ook een comfortlijn, die zijn vaak wat zachter.
Dankjewel, die gaan ook op mijn lijstje.
Ik ga denk ik heel milieu onvriendelijk er een aantal uit dit topic bestellen en dan kijken welke het fijnste zitten.
duizel
09-01-2026 om 02:06
https://www.nelson.nl/gabor-comfort-rits-gesloten-boots-zwart-440467/
Ik vind dit een hele goede optie
Ik vind een mooie hoge laars onder een jurk ook een goede optie. Geen idee of je dat netjes genoeg vindt
Loezzie
09-01-2026 om 06:09
ik heb voor het de Ecco Felicia.

Hier zijn meerdere modellen van. Ze hadden enkellaarsjes, maar die zie ik nu niet zo snel.
doordat ze een soort van sleehak hebben kan ik er hele dagen op lopen. Ondanks lastige voeten.
Rieker heeft meestal ook wel opties
ik kijk dan vooral naar de zool. Is deze niet te grof. Dat maakt vaak of ik ze geschikt vindt als 'net'
Zilver_gray
09-01-2026 om 07:03
To heeft keuze genoeg zo te zien, smaak is persoonlijk, maar comfortabele schoenen mogen toch ook best mooi zijn?