Beauty en fashion
Elinkra
23-03-2026 om 13:36
Onderbroek na zweten vervangen?
Ik vroeg me dit af nu het weer wat warmer wordt…
Als je overdag zweet (bijv. door fietsen, wandelen of gewoon warmte), vervangen jullie dan je ondergoed tussendoor? Of pas aan het einde van de dag?
Ik merk zelf dat het soms best lang “klam” blijft zitten en dat voelt niet echt fris 😅
Ben vooral benieuwd hoe anderen dit doen en wat jullie ervaringen zijn met verschillende materialen in dit soort situaties.
Due-scimmie
23-03-2026 om 21:21
Ik trek sowieso iedere ochtend en avond schoon ondergoed aan, maar als ik na 20km fietsen bezweet van het werk kom kleed ik me sowieso vaak om dus dan wissel ik ook ondergoed wel.
Marty1984
23-03-2026 om 22:14
Ik heb betere dingen te doen dan mijzelf 10 keer per dag om te kleden.
Onderbroek gaat 's ochtends aan en gaat 's avonds uit en de was in.
's Nachts slaap ik zonder.
Ik draag katoenen ondergoed dat echt wel tegen een stootje kan en dat geen halve dag klammig blijft.
Misschien dus eens experimenteren met verschillende soorten stof.
rionyriony
24-03-2026 om 05:37
Lijkt me wat drastisch en milieuonvriendelijk die wegwerpslips. Hoewel makkelijk.
Transpireren op die plekken zodanig dat je slips vochtig worden doe je meestal vooral op jonge leeftijd (tiener-twintiger), ook afscheiding komt dan meer voor, daarna maak je je minder druk. Dat is jammer maar ook rustiger.
Zo'n slip was je zó om in een kommetje water met een drup wasmiddel dus kan jou het wat schelen. Als inlegkruisjes draagbaar zijn voor jou is dat ook een oplossing: ik vond het comfort zwaar teleurstellen. Ze leken ontworpen door lui die nooit eerder een vrouwenlichaam hadden gezien.
Zeespiegel
24-03-2026 om 06:36
TO, misschien wil je je pasfoto verwijderen? Omwille van de privacy als je dit soort vragen stelt.
Of als het een foto van een ander is, omwille van het fatsoen.
yette
24-03-2026 om 07:39
Zeespiegel schreef op 24-03-2026 om 06:36:
TO, misschien wil je je pasfoto verwijderen? Omwille van de privacy als je dit soort vragen stelt.
Of als het een foto van een ander is, omwille van het fatsoen.
Geen paniek, dit is een AI gegenereerde foto die gewoon van internet is geplukt!

Yumi
24-03-2026 om 10:25
yette schreef op 24-03-2026 om 07:39:
[..]
Geen paniek, dit is een AI gegenereerde foto die gewoon van internet is geplukt!
Precies en To is hoogst waarschijnlijk iemand die loopt te kwijlen, van verhalen over zweterige slipjes.
Netherfield
24-03-2026 om 10:44
rionyriony schreef op 24-03-2026 om 05:37:
Transpireren op die plekken zodanig dat je slips vochtig worden doe je meestal vooral op jonge leeftijd (tiener-twintiger), ook afscheiding komt dan meer voor, daarna maak je je minder druk. Dat is jammer maar ook rustiger.
Ik ben 40+ en zweet zo in mijn kruis, vooral met fietsen, dat ik in de zomer geen lichtgekleurde broeken aandoe omdat je dan een natte plek in mijn kruis ziet. Er stond een keer met warm weer een vrouw voor me bij het stoplicht met een natte vlek in haar rok, dus ik ben zeker niet de enige. Heeft iemand een remedie tegen dit zweten, behalve botox?
Caroline80
24-03-2026 om 11:37
Netherfield schreef op 24-03-2026 om 10:44:
[..]
Ik ben 40+ en zweet zo in mijn kruis, vooral met fietsen, dat ik in de zomer geen lichtgekleurde broeken aandoe omdat je dan een natte plek in mijn kruis ziet. Er stond een keer met warm weer een vrouw voor me bij het stoplicht met een natte vlek in haar rok, dus ik ben zeker niet de enige. Heeft iemand een remedie tegen dit zweten, behalve botox?
Wasbaar inlegkruisje gebruiken.
Poezenmeisje
24-03-2026 om 11:51
Caroline80 schreef op 24-03-2026 om 11:37:
[..]
Wasbaar inlegkruisje gebruiken.
Die dingen vond ik prima, behalve bij het fietsen. Dat zat me echt in de weg.
😄
Die dingen heb ik nu dus bij het 'noodpakket' ondergebracht, samen met de zaklamp, kaarsen, opwindradio etc.
masatu
24-03-2026 om 11:57
Poezenmeisje schreef op 24-03-2026 om 11:51:
[..]
Die dingen vond ik prima, behalve bij het fietsen. Dat zat me echt in de weg.
😄
Die dingen heb ik nu dus bij het 'noodpakket' ondergebracht, samen met de zaklamp, kaarsen, opwindradio etc.
Heb je meerdere varianten geprobeerd? Met fietsen vond ik de knoopjes waar de meesten mee vastzitten bijvoorbeeld erg vervelend zitten. Er zijn ook varianten met een soort anti slip onderkant (bijv. hellopad) of die je om je onderbroek heenvouwt (bijv. Imse vimse).
yette
24-03-2026 om 13:09
Yumi schreef op 24-03-2026 om 10:25:
[..]
Precies en To is hoogst waarschijnlijk iemand die loopt te kwijlen, van verhalen over zweterige slipjes.
Zie jij bij elk intiem onderwerp rode vlaggen?
TO heeft op andere topics normaal gereageerd en stelt nu een vraag die ze waarschijnlijk niet zo snel aan haar collega's stelt op het moment dat ze met een klamme onderbroek op kantoor zit. Fijn als dat op een forum wel kan.
En buiten dat ... als je aan de reacties op een topic ziet dat het onderwerp ook anderen bezig houdt, zoals hier het geval is, doet het er dan toe met welke intentie zo'n topic is gestart?
Zeespiegel
24-03-2026 om 17:49
Netherfield schreef op 24-03-2026 om 10:44:
[..]
Fietsbroeken zijn voorzien van zeemleer.
Poezenmeisje
24-03-2026 om 18:50
masatu schreef op 24-03-2026 om 11:57:
[..]
Heb je meerdere varianten geprobeerd? Met fietsen vond ik de knoopjes waar de meesten mee vastzitten bijvoorbeeld erg vervelend zitten. Er zijn ook varianten met een soort anti slip onderkant (bijv. hellopad) of die je om je onderbroek heenvouwt (bijv. Imse vimse).
Nee, ik heb er genoeg in geïnvesteerd, daar had ik volgens mij een life supply tampons van kunnen kopen (Lidl)
Tjilp
24-03-2026 om 20:09
Tegen zweten in de liezen helpen inlegkruisjes niks hoor. Ik herken ook die ervaring met een zomerbroek en vochtige plekken. Irritant! Of een jurk/rok dragen.