Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Zwangerschapskleding begrafenis

mut schreef op 23-01-2026 om 10:07:

[..]

Ook mijn moeder is overleden toen ik zwanger was, 38 weken. Ik had iets in donkere kleuren dat ik kon genoeg kon aanpassen om aan te doen.

Jee wat erg voor jullie beiden❤️

mut

mut

24-01-2026 om 15:17

Nehalennia schreef op 24-01-2026 om 13:49:

[..]

Jee wat erg voor jullie beiden❤️

Het is inmiddels alweer 25 jaar geleden, maar echt tijd om te rouwen was er niet. 30 oktober overleden en 15 november geboorte van mijn jongste. Verder zorgen voor mijn vader die nu voor de tweede keer weduwnaar was. Toch bedankt voor je medeleven

Ik was 6 maanden zwanger bijna 30 jaar geleden toen mijn moeder overleed, geen idee meer wat ik eigenlijk aan had. Noch wat iemand anders aan had, behalve de overledene!
Ik heb namelijk de jurk heb uitgekozen waar mijn moeder in begraven werd en ik hoop dat ze niet, zittend op een wolkje, heeft gezien dat ik de bijbehorende riem van die jurk niet kon vinden. Niet dat iemand is opgevallen, want haar dringende laatste wens was: kist dicht!
De riem kwam bij het leegruimen van het huis boven water, die heb ik met gemengde gevoelens nog een poosje bewaard.

Auwereel schreef op 24-01-2026 om 16:07:

Ik was 6 maanden zwanger bijna 30 jaar geleden toen mijn moeder overleed, geen idee meer wat ik eigenlijk aan had. Noch wat iemand anders aan had, behalve de overledene!
Ik heb namelijk de jurk heb uitgekozen waar mijn moeder in begraven werd en ik hoop dat ze niet, zittend op een wolkje, heeft gezien dat ik de bijbehorende riem van die jurk niet kon vinden. Niet dat iemand is opgevallen, want haar dringende laatste wens was: kist dicht!
De riem kwam bij het leegruimen van het huis boven water, die heb ik met gemengde gevoelens nog een poosje bewaard.

We hebben mijn vader ook in z'n mooiste trui begraven. En ergens vind ik het heel erg dat die mooie trui nu ligt 'weg te rotten'. Maar ook blij dat ie een fijne trui aan heeft. 

Wij weten niet hoe de nabestaanden bij wie je aansluit gekleed gaan op zo'n moment. Dat varieert tegenwoordig enorm. Vooral van belang: niet opvallen. En daarin zul je vast een goede keuze maken. 

Auwereel schreef op 24-01-2026 om 16:07:

Herkenning! Zulke jurken droeg mijn moeder ook. En die riem die hoorde bij de jurk waarin ze is begraven, ligt nog bij mij in de la.

Miepjecody schreef op 22-01-2026 om 20:05:

[..]

Wat in en in triest dat zoiets om uiterlijk draait. Echt de rillingen over mijn rug.

Zo zie je maar, mensen beleven zoiets zeer verschillend. Kleding kan houvast geven in een zeer ontregelende situatie. Gewoonten en rituelen hebben hun waarde.

Toen mijn beste vriendin na een kort ziekbed overleed, kon ik niet anders dan iets 'verdrietigs' aantrekken. Als iemand dan had geroepen, 'Kom vier het leven, vier dat ze er was, treur niet!' dan was dat voor mij een brug te ver geweest. Kleding is communicatie. 

Wilgenkatje- schreef op 26-01-2026 om 15:27:

[..]

Zo zie je maar, mensen beleven zoiets zeer verschillend. Kleding kan houvast geven in een zeer ontregelende situatie. Gewoonten en rituelen hebben hun waarde.

Toen mijn beste vriendin na een kort ziekbed overleed, kon ik niet anders dan iets 'verdrietigs' aantrekken. Als iemand dan had geroepen, 'Kom vier het leven, vier dat ze er was, treur niet!' dan was dat voor mij een brug te ver geweest. Kleding is communicatie.

Het ging over het feit dat er 10 jaar over je gepraat werd als je iets afwijkende aan had.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.