Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Nou fijn nieuws. Werd gebeld door I practice kan morgen ochtend terecht voor de echte intake. Dus hoef niet te wachten tot de 27e! 

Juffertje, hoe was je intake? Wat fijn dt je zo snel terecht kon!

Kopieer mijn reactie uit een ander topic even hier, uit energie gebrek:
Hoihoi,
Hoe gaat het met de meeschrijvers hier?
Nog plannen voor het weekend, alleen of met anderen?
Zelf
heb ik een vrij alleen weekend, eigenlijk al de hele week want ik lig
al sinds begin deze week ziek in bed. Mijn kind is naar opa en oma tm
morgenavond en man is met zijn werk weg, ook tm morgenavond. Dat doet
nogeens extra beseffen hoe fijn ik het vind dat ik niet alleen woon.
Toch is het nu, met mijn zieke lijf en hoofd, maar even het beste en
knap ik hopelijk het snelst weer op. Over de gevolgen voor mijn long
covid klachten denk ik dan maar even niet na nog, heb er toch geen
invloed op. Ik verberg me zoveel ik kan in slaap en mijn luisterboeken
op Storytel. Normaal gesproken wil ik vanalles maar kan het niet, maar
nu hoeft het ook echt even niet, ik heb ook gewoon nergens zin in. Kan
alleen maar liggen, af en toe heel even 'op' zijn om wat crackers en een
licht soepje naar binnen te werken en hop weer plat. Blegh.

Hobbeltverder knap je al wat op?
Mijn intake was fijn, voelt als een goede stap die ik heb gezet!

Hoi allemaal, lang geleden dat ik wat schreef! Ik lees jullie wel altijd.

Hier zit ik, na drie weken terugval na de vakantie, gelukkig eindelijk weer in een wat betere periode. Schema van de ergo, cetirizine, of gewoon einde van de terugval - de oorzaak kan ik niet met zekerheid aanwijzen, maar het is wel prettig! Durf nu ook weer voorzichtig te denken aan iets kleins erbij ter opbouw. Dinsdag ook even met de ergo bespreken wat slim is, en hoe. 

Wel heb ik gemerkt dat mijn hartslag bij staan erg hoog is. Altijd minimaal 90-100, soms nog flink hoger. En dan wordt die juist beter als ik ga bewegen (daarom was het me ook niet eerder zoo opgevallen). Ook hartslag bij zitten op een stoel is vrij hoog, en minder als ik met mijn benen opgetrokken zit. Doet me allemaal wat denken aan POTS, wat wel door meer LC'ers wordt genoemd. Huisarts had er allemaal nog nooit van gehoord en was nogal sceptisch (beetje jammer allemaal), maar 'gelukkig' schoot mijn hartslag ook tijdens de afspraak naar 130 toen ik ging staan, dus ben verwezen naar cardioloog. Ik ben benieuwd. Merk dat ik niet eens zozeer direct op zoek ben naar medicatie ofzo, maar wel naar adviezen hoe hier mee om te gaan én dat ik eigenlijk hoop dat er iets meetbaars uitkomt, in plaats van al die 'vage' klachten. Herkenbaar?

Juffertje, fijn dat je intake goed was en dat het als een goede stap voelt!

Hobbel, je bent flink ziek zeg... Hoop inmiddels al ietsje minder, veel beterschap!!

Suzy, die verhoogde waardes die je laatst noemde uit het Lifelines-onderzoek, moet/kun je daar nog wat mee?

Stokstaart, hoe gaat het nu fysiek en qua prikkels? Die lactoferrine overweeg ik ook nog steeds. Ben eerst even wat andere dingen aan het afwachten (was dus recent gestart met cetirizine, nu met vit D want die was ook wat laag), maar wellicht binnenkort. Laat je het weten als je start en het wat voor je doet?

Yumi, hoe is het nu met je huis, en vooral, met jou? Hoop dat je ietsje kunt bijkomen.

En Lollypop, wat fijn dat je ietsje beter slaapt! Ik hoop dat het lang standhoudt! Merk je het ook in je energie overdag? En begint je vakantie al bijna?

Ik heb trouwens wel enorm last van de warmte, zowel s nachts als overdag. Was al nooit een enorme hitteliefhebber, maar mijn reactie is wel een stuk extremer dan andere jaren. Ik vind het nu eigenlijk al te warm... Dus maak me zorgen over de echte zomer. We hebben vorig jaar in een paar kamers airco aan laten leggen, helaas alleen niet in onze slaapkamer (overal werd erg duur, en lag lastig tov het geplaatste apparaat etc.). Heb ik nu spijt van! We hadden toen bedacht dat we in echt hete weken wel in de woonkamer konden slapen. Maar nu lig ik ook overdag veel in bed (beneden zijn de kinderen dus druk). Kunnen jullie er een beetje tegen?

Lollypopje

Lollypopje

13-06-2022 om 09:36 Topicstarter

nachten hier een kleine dip. Gisteren om half 5 al wakkeren niet meer kunnen slapem. Vandaag km half3 drie kwartier wakker gelegen en een onrustige nacht. Wel geslapen uiteindelijk tot na7.

Maar het suffe is toen ik 'snachts naar de wc moest liep ik super stabiel. Sinds ik wakker ben voel ik me alsof iemand met een knuppel tegen mijn evenwichtsorgaan heeft geslagen en dat terwijl ik geen slaappil op had. Sterker zelfs na temazepam heb ik het nooit zo heftig. Begint nu iets beter te worden, maar in eerste instantie dacht ik echt dat ikom zou vallen. Wel nog erg slappe benen en moe hoofd. Maar ik wankel iets minder erg 😂

Hebben jullie zoiets ook weleens gehad?

Ik wilde vandaag weer treinen, maar dat wordt toch maar weer een rustig dagje vandaag.

Azalia, Ik heb er nog niets mee gedaan, niet zo'n zin om weer naar de huisarts te gaan. Heb laatst nog wel eens opgezocht of ik wel eens op ferritine ben geprikt en die was twee jaar geleden al fors hoger dan zou moeten (230 op een schaal van 20-150). Ik weet niet of er dan echt sprake is van ijzerstapeling oid. Ik denk wel dat mijn bloed wat dikker is daardoor en dat ik daar wel wat last van kan hebben. Misschien moet ik gewoon maar weer bloed gaan doneren (behandeling is namelijk aderlating

Lollypopje dat had ik gisteravond ook ineens! zou er iets in de lucht hebben gehangen? Ik viel bijna om toen ik vanuit bed naar de wc liep gisteravond laat. Moest echt goed uitkijken, trap is naast onze slaapkamer deur. 

Azalea fijn dat het wat beter lijkt te gaan! Ja warmte kon & kan ik ook erg slecht hebben. Ik heb er nu ietsje minder last van wegens mijn AD, die onderdrukken ook een deel prikkelgevoeligheid. Airco gaat hier toch ook komende week weer aan hoor! En heel rustig aan doen maar ja dat moesten we toch al. 
Heb nog altijd (keel- en hoofd-)pijn. Gelukkig vannacht geen koorts meer gehad. Maar ik voel me een wrak. Gisteren voor t eerst weer heel even de deur uit, wat boodschappen gedaan. Even snel want ik merkte dat ik weer (net al vorig jaar zomer, toen het besef kwam dat ik echt long covid had) veel te overprikkeld raakte en niet meer helder kon denken. Gelukkig had ik een lijstje en was ik in een bekende winkel. Eenmaal thuis heeft m’n man de boodschappen opgeruimd en heeft ook gekookt voor 2 dagen. Ik kon echt niks meer. Terwijl ik vooraf ook al niks had gedaan. Bah als ik zo weinig kan dan word ik echt heel chagrijnig merk ik. 

suzy is het gevaarlijk als het veel te hoog is? Weet dat een familielid van me ook weleens zo’n aderlating moet wegens teveel ijzer. Schijnt genetisch te zijn. 

Lollypopje

Lollypopje

13-06-2022 om 11:25 Topicstarter

@Hobbel heel bizar gevoel he. Ging vanochtend liggend mediteren en lag gewoon even te tollen alsof ik aangeschoten was.

Hoop niet dat ik ziek wordt volgende week vakantie en eind deze week baby kijken. Dus zou slecht uit komen.

Hoi allemaal, sorry dat ik zo weinig van me laat horen maar het gaat niet zo goed met mij. Mijn hoofd loopt over, kan me niet concentreren en betrap mezelf regelmatig dat ik niet meer weet waar ik mee bezig was. Draaiduizelig, problemen met evenwicht en spierpijn, het gevoel misselijk te zijn van vermoeidheid. Het was te verwachten dat ik een flinke tik zou krijgen door de verhuizing, maar dat het zo heftig zou zijn   
Ik probeer hier af en toe mee te lezen, maar ik neem niks op. 

Allemaal een dikke knuffel   

Hobbelster schreef op 13-06-2022 om 11:19:

suzy is het gevaarlijk als het veel te hoog is? Weet dat een familielid van me ook weleens zo’n aderlating moet wegens teveel ijzer. Schijnt genetisch te zijn.

Ik weet het eigenlijk niet 🤷🏼‍♀️. Het gekke is: mijn vader heeft twee jaar terug een bypass gehad en de cardioloog had tegen hem gezegd dat ie een genmutatie zou hebben die wij ook zouden kunnen hebben. Dus ik wederom naar de klinische genetica maar nadat zij contact hadden gehad met mijn vaders cardioloog konden ze niet ontdekken wat het was. Beetje vaag 😅. Nu denk ik: mogelijk dat dan? 
Ik weet wel dat je met een hoger HB en hematocriet meer kans op trombose hebt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.