Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-11-2021 om 10:20

98%! Wow, nu ben ik ook jaloers. 

Een voorbeeld van hoe het ook kan. Al was daar zo te lezen wel eerst grote ellende voor nodig.

En ze dragen mondkapjes. In tram en metro, waar het moet. In winkels, shoppingcentra en supermarkten, waar het niet hoeft. Op straat. Op de campus.

Isalinde schreef op 06-11-2021 om 10:37:

En ze dragen mondkapjes. In tram en metro, waar het moet. In winkels, shoppingcentra en supermarkten, waar het niet hoeft. Op straat. Op de campus.

Klopt, maar je leest ook dat de vaccinatiebereidheid een stuk lager was, tot er zoveel mensen in korte tijd stierven.

Maargoed ik denk dat dat in Nederland geen verschil had gemaakt, daarvoor zijn we veel te eigenwijs en dan hadden er wel mensem geroepen dat al die ambulances leeg waren.

En ze moeten wel de juiste vergelijking maken: 86,2% van de bevolking heeft twee prikken gekregen. Trek er de kinderen van 12 jaar van af - zij komen nog niet in aanmerking voor een prik - en je eindigt op een fenomenale 98% gevaccineerden.

In Nederland is volgens mij 82,1% van de twaalfplussers gevaccineerd. Ze noemen 67,9%. Dat zal van de totale bevolking zijn en moet je dan vergelijken met de 86,2%. Ze doen het misschien niet fout, maar ze maken het ook niet heel duidelijk.

wild-flower schreef op 06-11-2021 om 09:50:

Jaloers op Portugal in deze .

98 procent (!) gevaccineerden en amper besmettingen: dit is het wonder van Portugal.

-We hebben het virus verslagen. Het is niet uitgewist, maar de aanwezig­heid van het virus bedreigt de samenle­ving niet meer.
De pandemie is voorbij. Corona is nu in endemische staat in Portugal.
- We hebben nauwelijks anti vaxxers, die het debat over het nut van het vaccin verzieken.
-Portugezen, van welke leeftijd ook, hebben respect voor het algemene belang.
-Een geëerde militair in gevechtstenue die de vaccinatie lijnen uitzette.

https://www.ad.nl/buitenland/98-procent-gevaccineerden-en-amper-besmettingen-dit-is-het-wonder-van-portugal~a030ac1e/

Nou, dat wordt lekker allemaal op vakantie naar Portugal deze zomer

wild-flower schreef op 06-11-2021 om 09:50:

Jaloers op Portugal in deze .

98 procent (!) gevaccineerden en amper besmettingen: dit is het wonder van Portugal.

-We hebben het virus verslagen. Het is niet uitgewist, maar de aanwezig­heid van het virus bedreigt de samenle­ving niet meer.
De pandemie is voorbij. Corona is nu in endemische staat in Portugal.
- We hebben nauwelijks anti vaxxers, die het debat over het nut van het vaccin verzieken.
-Portugezen, van welke leeftijd ook, hebben respect voor het algemene belang.
-Een geëerde militair in gevechtstenue die de vaccinatie lijnen uitzette.

https://www.ad.nl/buitenland/98-procent-gevaccineerden-en-amper-besmettingen-dit-is-het-wonder-van-portugal~a030ac1e/

Wat goed! Dáár zou Nederland een voorbeeld aan moeten nemen!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-11-2021 om 11:17

https://www.ad.nl/binnenland/hoe-hevig-wordt-de-coronapiek-in-europa-deze-winter~a643297c/

Verder handelt Portugal uit voorzorg, en dus snel; vorige maand konden Portugese ouderen al een boosterprik halen om het immuunsysteem te heractiveren. Nederland besloot aanvankelijk dat zo’n booster niet nodig was, maar dinsdag herzag de Gezondheidsraad dat. De eerste boosterprik wordt hier pas in december gezet. Dat verschil in snelheid leidt simpelweg tot meer besmettingen, ziekenhuisopnamen, overlijdensgevallen en beperkende maatregelen.

Ook weer zoiets, waarom toch dat treuzelen elke keer  

Peen schreef op 06-11-2021 om 11:17:

https://www.ad.nl/binnenland/hoe-hevig-wordt-de-coronapiek-in-europa-deze-winter~a643297c/

Verder handelt Portugal uit voorzorg, en dus snel; vorige maand konden Portugese ouderen al een boosterprik halen om het immuunsysteem te heractiveren. Nederland besloot aanvankelijk dat zo’n booster niet nodig was, maar dinsdag herzag de Gezondheidsraad dat. De eerste boosterprik wordt hier pas in december gezet. Dat verschil in snelheid leidt simpelweg tot meer besmettingen, ziekenhuisopnamen, overlijdensgevallen en beperkende maatregelen.

Ook weer zoiets, waarom toch dat treuzelen elke keer

Nou precies! Dat getreuzel hier de hele tijd, terwijl ze dit op hun klompen konden aanvoelen. Ze hebben volgens mij genoeg pfizer ingekocht voor de komende paar jaar, waarom dan wachten tot er weer een hoop slachtoffers gevallen zijn? 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-11-2021 om 11:27

redbulletje schreef op 06-11-2021 om 11:23:

[..]

Nou precies! Dat getreuzel hier de hele tijd, terwijl ze dit op hun klompen konden aanvoelen. Ze hebben volgens mij genoeg pfizer ingekocht voor de komende paar jaar, waarom dan wachten tot er weer een hoop slachtoffers gevallen zijn?

Daar snap ik dus ook helemaal niks van. Schiet toch eens op met actie ondernemen. 

Nederland pakt het 'te wetenschappelijk' aan. Ik hoor van Diesel het nog zeggen helemaal aan het begin van de pandemie toen er een patiënt opdook zonder roots naar Italië, maar wel naar het carnaval in Tilburg: 'Er zijn geen aanwijzingen dat het virus in de gemeenschap rond gaat.' Ongetwijfeld was er geen wetenschappelijk bewijs, maar op zo'n moment gaan toch alle alarmbellen af. We hebben het zelfde met mondkapjes gehad. Ook al is er geen hard wetenschappelijk bewijs, het is ook weer niet zo moeilijk voorstelbaar dat ze een (misschien kleine) bijdrage leveren aan het tegengaan van de overdracht. En vervolgens het erkennen dat de werkzaamheid van het vaccins terugloopt bij de ouderen. Ook daar zijn we weer laat mee. Terwijl we dit in Israël al half dit jaar hebben zien gebeuren. Overigens zegt het Belgische RIVM dat in de oudste leeftijdsgroep (65+, dacht ik) het vaccin helemaal niet meer helpt om besmettingen te voorkomen. Nog meer reden om snel te gaan boosteren.

Peen schreef op 06-11-2021 om 11:27:

[..]

Daar snap ik dus ook helemaal niks van. Schiet toch eens op met actie ondernemen.

Nou precies . Dat oeverloze gepolder altijd overal over

Drietje schreef op 06-11-2021 om 09:29:

[..]

Er zijn ook gevaccineerde niet- wappies die tegen de QR code zijn hoor. Lekker zwart- wit weer. Ik zelf zie het als een noodzakelijk kwaad, maar ben er beslist niet blij mee.

Wat is er zwart-wit aan mijn definitie van een wappie?

Lollypopje schreef op 06-11-2021 om 10:31:

Een voorbeeld van hoe het ook kan. Al was daar zo te lezen wel eerst grote ellende voor nodig.

Hoop dat die grote ellende Nederland bespaard blijft . Alhoewel het nu ook aardige ellende is in de ziekenhuizen .

OmaVan2 schreef op 06-11-2021 om 11:46:

Overigens zegt het Belgische RIVM dat in de oudste leeftijdsgroep (65+, dacht ik) het vaccin helemaal niet meer helpt om besmettingen te voorkomen. Nog meer reden om snel te gaan boosteren.

Waar heb je dit gehoord/gelezen want ik kan het niet vinden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.