Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
ScarceKudu74
06-11-2021 om 12:37
wild-flower schreef op 06-11-2021 om 11:47:
[..]
Nou precies . Dat oeverloze gepolder altijd overal over
![]()
Inderdaad. Polderen en een premier die nooit een visie heeft. Vreselijke combinatie, vooral in een pandemie
OmaVan2
06-11-2021 om 12:44
Yumi schreef op 06-11-2021 om 12:34:
[..]
Waar heb je dit gehoord/gelezen want ik kan het niet vinden?
https://covid-19.sciensano.be/sites/default/files/Covid19/COVID-19_Weekly_report_NL.pdf
blz 29
Feles
06-11-2021 om 13:07
Peen schreef op 06-11-2021 om 12:37:
[..]
Inderdaad. Polderen en een premier die nooit een visie heeft. Vreselijke combinatie, vooral in een pandemie
![]()
Vooral dat visieloze irriteert mij. Onbegrijpelijk dat nog zoveel mensen op Rutte hebben gestemd.
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 13:50
Peen schreef op 06-11-2021 om 12:37:
[..]
![]()
Ik snap het gezeur niet. Het gaat beslist niet vlekkeloos, maar laatst was er nog een onderzoek dat Nederland het in vergelijking met andere landen heel goed gedaan heeft. Overal gaan dingen mis, overal is er telkens weer een nieuwe golf, overal zijn protesten. In Nederland is de proportionaliteit van beslissingen altijd in het vizier gebleven en dat is een groot goed. In Duitsland mogen ongevaccineerden op heel veel plekken niet eens naar binnen maar ook daar laait het weer op. Het is een illusie dat je een virus helemaal kan beheersen.
ScarceKudu74
06-11-2021 om 14:05
Drietje schreef op 06-11-2021 om 13:50:
[..]
Ik snap het gezeur niet. Het gaat beslist niet vlekkeloos, maar laatst was er nog een onderzoek dat Nederland het in vergelijking met andere landen heel goed gedaan heeft. Overal gaan dingen mis, overal is er telkens weer een nieuwe golf, overal zijn protesten. In Nederland is de proportionaliteit van beslissingen altijd in het vizier gebleven en dat is een groot goed. In Duitsland mogen ongevaccineerden op heel veel plekken niet eens naar binnen maar ook daar laait het weer op. Het is een illusie dat je een virus helemaal kan beheersen.
Lees jij dan niet de artikelen met aanzwellende kritiek dat Rutte&co telkens weer dezelfde fout maken en inmiddels toch wel erg vaak de plank misslaan? Te snel versoepelen, te lang wachten, geen maatregelen op willen leggen etc etc. Niet vlekkeloos is een eufemisme.
Dus ik vind dat men best wel een keer mag zeuren.
QuizzicalOpossum53
06-11-2021 om 14:13
Peen schreef op 06-11-2021 om 14:05:
[..]
Lees jij dan niet de artikelen met aanzwellende kritiek dat Rutte&co telkens weer dezelfde fout maken en inmiddels toch wel erg vaak de plank misslaan? Te snel versoepelen, te lang wachten, geen maatregelen op willen leggen etc etc. Niet vlekkeloos is een eufemisme.
Dus ik vind dat men best wel een keer mag zeuren.
Zeker lees ik dat wel. Maar ik kijk vooral naar de feiten en daaruit blijkt dat we het hier best heel goed hebben gedaan qua ziekte en overlijden en qua economie. En dat zonder draconische maatregelen als vaccinatieplicht of lockdowns waarbij de hele bevolking het huis lange tijd niet of nauwelijks uit mocht.
Bovendien hebben we een parlement, dat elke keer weer in meerderheid vierkant achter de strategie gaat staan.
OmaVan2
06-11-2021 om 17:00
Drietje schreef op 06-11-2021 om 14:13:
[..]
Maar ik kijk vooral naar de feiten en daaruit blijkt dat we het hier best heel goed hebben gedaan qua ziekte en overlijden en qua economie. En dat zonder draconische maatregelen als vaccinatieplicht of lockdowns ....
Ik denk dat je die beoordeling pas kan maken als de pandemie echt voorbij is. Anderhalf jaar geleden hadden we een discussie op het ouders forum over strenge lock-downs. Dat was in de tweede helft van maart. Als heel de wereld begin februari in een zeer strenge lock-down was gegaan, zo'n week na Wuhan, dan was het misschien met een sisser afgelopen, maar de ernst begon pas eind februari (Italië), half maart (Noord Europa) door te dringen en toen waarde het virus al overal rond en was er een point of no return gepasseerd. Eind maart kon je al in wetenschappelijke publicaties de suggestie terug vinden dat COVID niet meer weg zou gaan. Er moeten dus steeds lastige keuzes gemaakt worden. Nu kan je die evaluatie nog niet maken.
Wat ik wel vind is dat de regering soms slecht communiceert, zoals Grappenhaus met het liedje over het mondkapje en nu ook weer nu de besmettingen en ziekenhuisopnames onder met name 70-plussers oplopen. Geef dat gewoon toe en leg de cijfers uit. Voor jonge mensen werkt dat vaccin nog prima, voor ouderen wat minder goed.
Complot-denkers en hard-core wappies krijg je toch niet over de streep getrokken.
Daar moet je niet naar streven, maar probeer wel open en eerlijk te zijn.
Fleurtje_5
06-11-2021 om 18:07
Feles schreef op 05-11-2021 om 09:57:
Morgen gaat de mondkapjesplicht op meer plekken, waaronder de supermarkt weer in. Vanmorgen heb ik boodschappen gedaan en maar vast weer een mondkapje opgezet. Ik was één van de drie klanten in de supermarkt met mondkapje. Blijkbaar wachten mensen totdat het echt moet. Ik vind dat onbegrijpelijk. Ook dat de regering zo lange tijd tussen aankondigen en ingaan van zo’n maatregel laat.
Dat vind ik ook onbegrijpelijk. Ze wachten tot het echt moet, terwijl cijfers laten zien dat het echt beter is als je het doet.
Fleurtje_5
06-11-2021 om 18:11
De Telegraaf 2 dagen geleden:
https://www.msn.com/nl-nl/video/nieuws/wilders-botst-met-paternotte-u-moet-zich-schamen/vi-AAQhIHu?ocid=mailsignout
Onvoorstelbaar die redenering van meneer Paternotte over extra IC-bedden..
Pilatespas
06-11-2021 om 18:28
In Portugal is het nog mooi weer, zij lopen een paar weken achter.
Ik ben gevaccineerd, maar het heeft iig niet geholpen, hoe jullie ook bewijzen aandragen. Kijk naar de cijfers, vorig jaar waren ze nog minder slecht!!! Dat kan echt niet door die 10% van de bevolking komen...vorig jaar hadden we het over 100% vd bevolking. Ik geloof totaal niet meer in vaccineren, en mijn kinderen krijgen er never nooit een.
En dan carnaval door laten gaan, hoe raar is dat. Doe dat nu juist niet... houd afstand, eet gezond, beweeg.
majorette2005
06-11-2021 om 18:36
Pilatespas schreef op 06-11-2021 om 18:28:
Ik ben gevaccineerd, maar het heeft iig niet geholpen, hoe jullie ook bewijzen aandragen. Kijk naar de cijfers, vorig jaar waren ze nog minder slecht!!! Dat kan echt niet door die 10% van de bevolking komen...vorig jaar hadden we het over 100% vd bevolking. Ik geloof totaal niet meer in vaccineren, en mijn kinderen krijgen er never nooit een.
En dan carnaval door laten gaan, hoe raar is dat. Doe dat nu juist niet... houd afstand, eet gezond, beweeg.
Hoeveel mensen denk je dat er in het ziekenhuis nu gelegen hadden zonder al die vaccins? Hoe kun je in hemeksnaam nog steeds roepen dat vaccins niet helpen?
Avena
06-11-2021 om 18:51
Drietje schreef op 06-11-2021 om 13:50:
[..]
Huh? Nederland doet het best goed? Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek. Heb je een linkje?
WickedCurlew89
06-11-2021 om 18:55
Haha, dit kan niet serieus zijn toch.
Avena
06-11-2021 om 18:57
Dat denk ik niet. Zo'n hoge vaccinatiegraad en consequent mondkapjes blijven dragen maakt echt uit.
En je kunt niet 'geloven' in vaccineren. Het is een wetenschap. Dat we in Europa niet meer op ons 50e doodgaan, komt door vaccinaties en antibiotica.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.