Digital Digital

Digital

Betalen voor geen persoonlijke advertenties op Viva Forum

Tijgeroog schreef op 09-07-2026 om 16:59:

[..]

De mensen achter dit forum hebben tijd en geld geïnvesteerd om de viva-vluchtelingen op te vangen. Behalve aan advertentie-inkomsten levert dat ze niets op, dus ik denk niet dat ze daar erg rijk van worden. En sorry, maar met gedeelde geschiedenis en forummen daar nog heb ik niet zo veel. Als je problemen met het vivaforum hebt mag je dat daar houden.

Dat is geen goede daad voor de menselijkheid geweest hoor, ze verdienen gewoon geld aan al die extra bezoekers die ze van Viva hebben gekregen. 

Als je problemen hebt met een topic over Viva, mag je er gewoon niet op klikken.

Over AI gesproken; in ChatGPT zou ik overigens wel de optie dat "de module jouw vragen mag gebruiken om zichzelf te trainen" uitzetten. Anders zie je mogelijkerwijs je eigen werkstuk of stukken van je baas gepubliceerd in antwoorden aan anderen.

Als je wel intieme onderwerpen wil behandelen dan zou ik een andere module kiezen. Die zijn er ook. Die niets bewaren (zeggen ze). Hoewel je je daarvan moet voorstellen dat niets openbaar wordt gemaakt maar, in geval van gevaar voor jou of een ander, de instanties daar wel bij kunnen komen. 

Cookies kunnen vervelend zijn maar zijn niet echt gevaarlijk. AI kan dat wel zijn. Je moet dus echt je hoofd erbij houden en afwegingen maken. Wat cookies betreft heb ik nog nooit meegemaakt dat Amazon of Bol precies de goede pomp, thermometer of het kabeltje lieten zien waar ik naar zocht dus heel goed doorbrieven doen ze nu ook weer niet. Tenminste niet waar ik iets aan heb of waardoor er een koop tot stand kwam. Waren ze maar zo handig!

Jaline schreef op 10-07-2026 om 06:19:

ja dat is een mening die je kunt hebben: problemen met viva moet je daar houden/ bespreken/ oplossen

Dan kun je een groot deel vd topics sluiten
Problemen met webshops, problemen met instanties, conflicten met school, de gemeente, buren. Allemaal daar houden dan

Maar je gaat toch ook niet bij de Albert Heijn je vragen over de Jumbo stellen? 

Irma3110 schreef op 11-07-2026 om 11:17:

[..]

Maar je gaat toch ook niet bij de Albert Heijn je vragen over de Jumbo stellen?

Ik zou ook denken dat op het viva-forum zelf deze discussie meer reacties oplevert.

Op zich vind ik het niet verkeerd om als gebruiker te betalen voor een dienst.

Als de adverteerders het betalen, weet je dat het geld wordt opgebracht door spullen te kopen.

2 euro per maand vind ik dan een beetje duur.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die advertenties 2 euro per maand opleveren.

haarklover schreef op 11-07-2026 om 12:40:

[..]

Ik zou ook denken dat op het viva-forum zelf deze discussie meer reacties oplevert.

Er wordt ook over gediscussieerd op Viva. Vind het inderdaad ook best vreemd om er hier een topic over te openen. 

Als jullie allemaal zoveel moeite hebben met een topic over Viva, dan openen jullie ‘m toch gewoon niet? Echt gezeur om niets, dit.

haarklover schreef op 11-07-2026 om 12:40:

[..]

Ja, mogelijk, maar zijn het de reacties waar je begrip en troost bij vindt? Daar gaat het meer om m.i.

rionyriony schreef op 11-07-2026 om 13:51:

[..]

Ja, mogelijk, maar zijn het de reacties waar je begrip en troost bij vindt? Daar gaat het meer om m.i.

Troost? Het gaat om het moeten accepteren van cookies.

DeOnbekende schreef op 11-07-2026 om 14:18:

[..]

Troost? Het gaat om het moeten accepteren van cookies.

Nee. Het gaat niet om cookies. 

Pimpelmees67 schreef op 11-07-2026 om 14:23:

[..]

Nee. Het gaat niet om cookies.

Niet?
Waarover dan wel?

Courage schreef op 11-07-2026 om 14:29:

[..]

Niet?
Waarover dan wel?

Het accepteren van het zien van persoonlijke advertenties of voor 1.99/maand zonder advertenties forummen.

Iedereen praat over iets anders in verband met Viva. Het zal diep zitten dat dat zo raakt.

Overigens profiteert Viva er beslist van door genoemd te worden. 

Pimpelmees67 schreef op 11-07-2026 om 15:35:

[..]

Het accepteren van het zien van persoonlijke advertenties of voor 1.99/maand zonder advertenties forummen.

Die persoonlijke advertenties lopen via cookies...

Courage schreef op 11-07-2026 om 16:19:

[..]

Die persoonlijke advertenties lopen via cookies...

407 partners staat er .

Als ik akkoord geef wat gebeurt er dan ?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.