Digital Digital

Digital

Betalen voor geen persoonlijke advertenties op Viva Forum

Dan wordt onder meer je internetgedrag inclusief ip-adres gedeeld met 407 bedrijven. Die gebruiken dat weer om een profiel van je te bouwen. Profielen worden doorverkocht en er worden onder meer 'gepersonaliseerde' advertenties jouw kant op gestuurd.

Ik heb het geaccepteerd.
Ze snappen nog niet veel van me. Zie reclames voor doodskisten en mama magazine. Ben kindvrij en voor zover ik weet ga ik voorlopig niet dood. 

April2021 schreef op 11-07-2026 om 18:19:

Ik heb het geaccepteerd.
Ze snappen nog niet veel van me. Zie reclames voor doodskisten en mama magazine. Ben kindvrij en voor zover ik weet ga ik voorlopig niet dood.

😳

Voor mij was het een reden om mij hier aan te melden, als ik niet kan internetten met adblocker. Dan hoeft het voor mij niet 😊 En nee ik ga ook niet betalen.

Pimpelmees67 schreef op 11-07-2026 om 15:35:

[..]

Het accepteren van het zien van persoonlijke advertenties of voor 1.99/maand zonder advertenties forummen.

Dat zijn tracking cookies. 

DeOnbekende schreef op 12-07-2026 om 01:52:

[..]

Dat zijn tracking cookies.

En die kan je dus niet uitzetten.

Addblocker werkt nog wel overigens. Maar dat houdt tracking an sich niet tegen.

Courage schreef op 12-07-2026 om 11:14:

[..]

Wel als je verder niks op die browser doet.

Courage schreef op 12-07-2026 om 11:14:

[..]

Jawel, die kan je uitzetten als je betaalt. 

Roos57 schreef op 11-07-2026 om 16:41:

[..]

407 partners staat er .

Als ik akkoord geef wat gebeurt er dan ?

Als de Enhanced Tracking Protection in je browser aanstaat niks volgens mij. Nooit iets van gemerkt.

Kan in Firefox en in Brave, zoals ik eerder zei. Ik zou dan geen Chrome nemen maar Brave. Chrome is de "thuis" van Google.

firefox-enhanced-tracking-protection_.jpg?resize=1536%2C960&quality=78&strip=all&ssl=1

Brave is al vanzelf goed ingesteld dus daar hoef je niets aan te veranderen. Bof jij even!

Martje80

Martje80

12-07-2026 om 19:22 Topicstarter

Pimpelmees67 schreef op 11-07-2026 om 12:59:

[..]

Er wordt ook over gediscussieerd op Viva. Vind het inderdaad ook best vreemd om er hier een topic over te openen.

Ik ga het nog één keer schrijven: ik kan dus niet meer op Viva, daarom open ik hier een topic. Ik weiger om gepersonaliseerde advertenties te krijgen. Ik wil mijn data zoveel mogelijk prive houden.

rionyriony schreef op 12-07-2026 om 19:15:

[..]

Als de Enhanced Tracking Protection in je browser aanstaat niks volgens mij. Nooit iets van gemerkt.

Kan in Firefox en in Brave, zoals ik eerder zei. Ik zou dan geen Chrome nemen maar Brave. Chrome is de "thuis" van Google.

firefox-enhanced-tracking-protection_.jpg?resize=1536%2C960&quality=78&strip=all&ssl=1

Ik forum op een iphone 16

Martje80 schreef op 12-07-2026 om 19:22:

[..]

Ik ga het nog één keer schrijven: ik kan dus niet meer op Viva, daarom open ik hier een topic. Ik weiger om gepersonaliseerde advertenties te krijgen. Ik wil mijn data zoveel mogelijk prive houden.

Ik snap je . Ik durf ook geen akkoord te geven

Roos57 schreef op 12-07-2026 om 19:58:

[..]

Ik forum op een iphone 16

Dat zal geen probleem zijn. Er zal beslist een app zijn. 

Als je automatisch bent ingelogd bij Google met je Google-account dan heb je totaal geen privacy meer. Dan hebben ze geen cookies van je nodig om jou zelfs beter te kennen dan jij jezelf kent. Dat moet je dan ook niet doen. 

Martje80 schreef op 12-07-2026 om 19:22:

[..]

Je privacy is niet alleen afhankelijk van de cookies, die een vrij onbelangrijk detail zijn. Op de een of andere manier denk je dat je privacy gewaarborgd is als je geen cookies meer meezendt. Maar er zijn verschillende andere manieren om je te identificeren. Sites met trackingbedoelingen vragen om gedetailleerde informatie over jouw computer. De kans dat er veel computers zijn met exact dezelfde eigenschappen is niet erg groot. Het is nog net geen uniek DNA maar het komt in de buurt. De site weet dan haast zeker dat jij het bent. Is je IP hetzelfde, dan ben jij het zonder twijfel.

Het hangt af van je browser, of je een veilige browser hebt of niet, of die browser die informatie in detail op verzoek gaat zenden. Heb je een veilige browser, dan zal hij nét genoeg sturen dat je de site correct kan weergeven, maar niet méér. Chrome is geen veilige browser. Hij is van Google, die er baat bij heeft om zo veel mogelijk reclame-inkomsten te genereren. 

Het schijnt dat er echt drommen internetgebruikers zijn die Chrome gebruiken en dan ingelogd zijn bij Google en dan echt denken dat het weigeren van cookies nog nut heeft. 

Succes. Het probleem met tracking vind ik is vooral dat ze het verkeerd doen en me dan opknappen met voorkeuzes die uitsluiten dat ik vind wat ik zoek. Het typeren vind ik zo dom. Je doet er veel langer over om te vinden wat je zoekt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.