Digital
rooiekater
12-02-2026 om 20:19
Hoevaak zaten jou gegevens bij een hack
Vandaag mail gehad van Odido dat mijn gegevens waarschijnlijk bij de hack zitten.
In het verleden ook al bericht gehad van het uwv dat mijn gegevens bij de hack zaten.
Verder kan ik het mij niet herinneren
Auwereel
12-02-2026 om 23:24
Peaches schreef op 12-02-2026 om 21:26:
Bevolkingsonderzoek, check
Odido, check
Nog wel meer. De apenheul, kan ik me herinneren.
Ik ben altijd alert, zo'n hack bij Odido verandert daar niet per se iets aan.
Met deze gegevens kan een crimineel zich als jou voordoen bij een bedrijf, daar helpt alertheid niet tegen...
Auwereel
12-02-2026 om 23:26
Ik ben bij het bevolkingsonderzoek gehackt.
En er is ook wel eens een wachtwoord gelekt, kreeg ik een afpersmailtje waarin stond dat ze alles van me wisten, want kijk maar, ze wisten het wachtwoord. Van lang geleden, dat wist ik wel, zij dus duidelijk niet. Dan helpt alert blijven wel bij.
Rainbow91
12-02-2026 om 23:28
Hier helaas al meerdere keren, ook nu weer bij odido. Maar degene waar ik het meeste moeite mee had, was de zorgapp die de thuiszorg gebruikte. Daarbij lagen ook medische gegevens op straat....
Herfstappeltaart
13-02-2026 om 07:38
Alleen bij het bevolkingsonderzoek. Ik heb nog niets gemerkt van oplichting gelukkig.
madee
13-02-2026 om 09:47
Bij Infomedics (facturen tandarts). Zij hebben dat toen netjes gemeld.
Ik krijg heel veel spam, waar ik nooit op reageer en die gelijk in de spambox terecht komen en die ik dus ook niet zie (tenzij ik een echt mailtje niet ontvangen heb, dan zoek ik daar even tussen en zie ik hoeveel geweldige geldprijzen, pillen en seks ik heb gemist)
Wel leuk, ik kreeg laatst een sms-je dat begon met ‘Hoi papa’
Schoondochter
13-02-2026 om 10:00
madee schreef op 13-02-2026 om 09:47:
Bij Infomedics (facturen tandarts). Zij hebben dat toen netjes gemeld.
Ik krijg heel veel spam, waar ik nooit op reageer en die gelijk in de spambox terecht komen en die ik dus ook niet zie (tenzij ik een echt mailtje niet ontvangen heb, dan zoek ik daar even tussen en zie ik hoeveel geweldige geldprijzen, pillen en seks ik heb gemist)
Wel leuk, ik kreeg laatst een sms-je dat begon met ‘Hoi papa’
Oh ja, die van infomedics was ik al vergeten. Daar zat ik ook bij. Net als het bevolkingsonderzoek. Tja, jammer.
Ik heb laatst ook een smsje gehad met hoi mam. Bijzonder, ik heb geen kinderen. En deze week een smsje van een bank dat er een nieuwe pas was opgevraagd. Bent u dat niet? Bel dan direct (nummer), want dan wordt u opgelicht. Maar ik zit niet bij die bank.
Luttjetrut
13-02-2026 om 10:40
Ik heb de brief van het bevokingsonderzoek ontvangen.
En mijn naam is gebruikt om mijn werkgever vanaf een vaag gmail adres te mailen met het verzoek mijn rekeningnummer aan te passen. Daar is HR mooi ingestonken, dus daar was ik wel echt de dupe van. Daarna hebben ze het nog 2x geprobeerd met de namen van andere collega's.
LazyCat
13-02-2026 om 12:02
Luttjetrut schreef op 13-02-2026 om 10:40:
En mijn naam is gebruikt om mijn werkgever vanaf een vaag gmail adres te mailen met het verzoek mijn rekeningnummer aan te passen. Daar is HR mooi ingestonken, dus daar was ik wel echt de dupe van. Daarna hebben ze het nog 2x geprobeerd met de namen van andere collega's.
daar ben je mooi klaar mee dan zeg, dat is waardeloos!
Groenebroek
13-02-2026 om 14:06
Werkgever (overheidsinstantie) is gehackt en daarmee gegevens van alle medewerkers op straat.
rooiekater
13-02-2026 om 16:04
Luttjetrut schreef op 13-02-2026 om 10:40:
Wow dat is lullig
rionyriony
13-02-2026 om 17:41
Goedgelovige medewerkers zorgden voor de toegang:
Odido-hackers binnen via phishing
Hackers die de gegevens van klanten
van Odido hebben gestolen,kwamen in het
systeem via het account van individuele
klantenservicemedewerkers.Dat melden
bronnen aan de NOS.
Nadat ze via phishing het wachtwoord
hadden bemachtigd belden ze op en deden
zich voor als de IT-afdeling van Odido.
Ze wisten medewerkers zo ver te krijgen
hun frauduleuze inlogpoging goed te
keuren en zo een extra beveiligingsstap
te omzeilen.Daarna konden ze data van
klanten downloaden uit het systeem.
Odido heeft het incident gemeld bij
de Autoriteit Persoonsgegevens.Klanten
die zijn getroffen worden binnenkort
geïnformeerd.
Kennelijk toch geen waterdicht protocol daar dus.
Komt vaak voor, dat menselijk falen als zwakke schakel in de beveiligingsketen. En de klant moet het bezuren.
Mama-Inge
13-02-2026 om 18:04
Geen idee, ook nog nooit mail gehad van instanties daarover.
Berichtjes van fictieve kinderen wel
Pap.. ik heb een ander nr.
Aangezien ik mama ben en beide kinderen nog jonge pubers en man alles omtrent hun telefoons regelt, weet ik gelijk al hoe ver het is.
Die berichten/ nummers worden dan ook gelijk geblokkeerd en verwijderd