Eten Eten

Eten

alleen eten in een Michelin sterrenrestaurant

Heeft een van jullie wel eens alleen gegeten in een sterrenrestaurant? Ik wil dat graag een keer meemaken maar mijn man heeft geen tafelmanieren en ook geen geduld dus dat wordt hem niet. Samen met een vriendin is ingewikkeld vanwege het financiële aspect. Misschien worden reserveringen van 1 persoon ook wel niet aangenomen?

Bolmieke schreef op 13-05-2026 om 18:03:

[..]

ik heb je een pb gestuurd!

Je hebt antwoord

Zeespiegel schreef op 14-05-2026 om 07:12:

[..]

Mooie zienswijze, maar arme mensen hebben vaak nog wel gewoon trots.

Geen 200 euro voor een etentje hebben maakt je niet persé arm natuurlijk.

Ik verwen mijn kinderen graag met dure cadeaus op verjaardagen of Kerst. Maar zou het niet prettig vinden als een vriendin met een cadeau van 200,- aankomt zetten. Voel dan de verplichting om iets soortgelijks terug te geven, en ik ken mijn vriendinnen goed genoeg om te weten dat zij dit andersom ook niet zouden waarderen.

Zeespiegel schreef op 14-05-2026 om 07:12:

[..]

Mooie zienswijze, maar arme mensen hebben vaak nog wel gewoon trots.

Ik vind dat misplaatste trots als je gewoon een hele mooie avond zou kunnen hebben met elkaar. Geld is maar een van de dingen die je kunt 'geven' aan elkaar. Je geeft iemand toch ook iets door hem/ haar in de gelegenheid te stellen om de ervaring met je te delen. Geven is ontvangen wat mij betreft.

Maar met 200 euro per persoon ga je het doorgaans echt niet redden hoor als je het echt goed wil doen. Ik zou toch met man of alleen gaan. En vragen aan het restaurant of je alleen kan komen. Als je wil kan dat vast wel hoor. Bij sommige sterrenrestaurants kun je dat ook in de middag doen. Dezelfde geweldige ervaring, maar op een ander tijdstip.

Als ik gemiddeld zon €20-40 kan/wil uitgeven aan een etentje/hoofdgerecht en vriendin wil me om reden xyz daarop trakteren voelt dat toch heel anders dan dat ze om reden xyz €150-200/250+ wil trakteren.
(+ Doe mij maar keuzemogelijkheden met een menukaart of heb je dat ook bij 1-ster?)

Nehalennia schreef op 15-05-2026 om 16:39:

[..]

Ik vind dat misplaatste trots als je gewoon een hele mooie avond zou kunnen hebben met elkaar. Geld is maar een van de dingen die je kunt 'geven' aan elkaar. Je geeft iemand toch ook iets door hem/ haar in de gelegenheid te stellen om de ervaring met je te delen. Geven is ontvangen wat mij betreft.

Ja maar ik snap wel goed dat je je dan bezwaard voelt als vriendin zijnde. 

Ik vind dat vrij zwart-wit gesteld dat dat misplaatste trots is. Je kunt je ergens ook gewoon ongemakkelijk bij voelen, zonder dat je dan enorm trots bent of daar allerlei oordelen bij hebt. Ik denk dat het een heel leuke oplossing is dat Ysenda en bolmieke samen gaan eten. 

Ninoea schreef op 15-05-2026 om 17:39:

Ik vind dat vrij zwart-wit gesteld dat dat misplaatste trots is. Je kunt je ergens ook gewoon ongemakkelijk bij voelen, zonder dat je dan enorm trots bent of daar allerlei oordelen bij hebt. Ik denk dat het een heel leuke oplossing is dat Ysenda en bolmieke samen gaan eten.

Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde het niet zo 'zwaar', meer een beetje conceptueel, zo van waarom hangen we zo aan dat geld ding, ik kan me er wel in inleven hoor, dat is het niet. Wat mij betreft is het een hoogtepunt in de geschiedenis van het forum als twee vrouwen samen heerlijk in een sterrenrestaurant gaan eten!

Ik zit nu op Filmbox te kijken/kwijlen naar de film "La passion de Dodin Bouffard".
Er wordt gekookt, gekookt en gekookt. 😋

Een slow movie.

https://www.dailymotion.com/video/x8u8pta

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.