Eten
Groentetuin
19-07-2026 om 15:09
Deel je lekkere cake recepten
De eieren moesten op dus net een cake gebakken, en eigenlijk is mijn cake repertoire iet wat saai.
Ik heb een aantal cakes die ik afwisselend bak
Maar ik zou best een nieuwe cake willen uitproberen.
Iemand met lekkere recepten?
Herfstappeltaart
26-07-2026 om 10:45
ToetieToover schreef op 26-07-2026 om 10:43:
[..]
Hahaha doet me denken aan mijn broer die een cake ging bakken. Hij bleef maar suiker in de weegschaal gieten, volgens mij teveel maar volgens de weegschaal niet. Dat was zo’n weegschaal:
En die bleek dus op het koffiezetapparaat eronder te leunen. De cake hebben we ook nog opgegeten 😁
Herfstappeltaart
26-07-2026 om 10:54
Groentetuin schreef op 23-07-2026 om 19:23:
de cake van zondag was op dus tijd om 1van de nieuwe recepten te gaan proberen.
Veruit favoriet was de lemoncurd cake dus die wilde ik gaan maken, helaas mijn zelfgemaakte lemoncurd stond al een tijdje en bij openmaken van t eerste potje vertrouwde ik de inhoud niet meer uiteindelijk alle 3 de potjes geprobeerd en weggegooid.
2e favoriet was de speculaas cake, helaas geen speculaas in huis, wel schuddebuikjesspeculaas variant
Die in de amaretto gezet en het beslag gemaakt
1/3 van de cake naturel gelaten( cake met aardbeien en slagroom zojuist gegeten)
Door de rest van het beslag wilde ik voorzichtig de schuddebuikjes spatelen maar ze waren zo zacht dat ze gelijk uitelkaar vielen.
Dus door t beslag geroerd en daarna nog een hoeveelheid droge schuddebuikjes door t beslag geroerd.
En het resultaat: erg goed!!
Het ziet er mooi uit , de droge schuddebuikjes zijn mooi verdeeld over de cake , de cake zelf heeft een licht kleurtje en de smaak is erg lekker!
Een blijvertje, ik wil het ook nog eens gaan proberen met echte speculaas en met Bastogne koek.
Voor nu: dank voor de tip!!
Wat zonde van je zelfgemaakte lemoncurd Groentetuin
Bakblik
26-07-2026 om 10:58
ToetieToover schreef op 26-07-2026 om 10:43:
[..]
Hahaha doet me denken aan mijn broer die een cake ging bakken. Hij bleef maar suiker in de weegschaal gieten, volgens mij teveel maar volgens de weegschaal niet. Dat was zo’n weegschaal:
En die bleek dus op het koffiezetapparaat eronder te leunen. De cake hebben we ook nog opgegeten 😁
Mijn cake was heemtuin eetbaar, alles zat er in de juiste verhouding in. Ik snap dan niet dat ik zoveel extra volume heb als ik de verhoudingen voor het ene blik en het andere blij gelijktijdig maak. Wat komt dat extra volume vandaan?
Bakblik
26-07-2026 om 12:07
Bakblik schreef op 26-07-2026 om 10:58:
[..]
Mijn cake was heemtuin eetbaar, alles zat er in de juiste verhouding in. Ik snap dan niet dat ik zoveel extra volume heb als ik de verhoudingen voor het ene blik en het andere blij gelijktijdig maak. Wat komt dat extra volume vandaan?
Mijn cake was prima eetbaar had daar moeten staan. Hoe dat woord heemtuin dat is gekomen geen idee.
Herfstappeltaart
31-07-2026 om 12:30
Ik ga straks een cake bakken met verse blauwe bessen en een dopje amandelextract. Ik wilde er wat geschaafde amandelen over strooien maar die heb ik geloof ik niet meer in huis.