Eten Eten

Eten

Lekkerste ijssmaak

Was mijn favoriete ijssmaak altijd pistache maar dat is nu aftereight ijs heeeeerlijk . Popcorn ijs,spekkoek ijs,suikerspin ijs etc ik ga alles uitproberen😃Wat is jullie favoriete ijssmaak?

ToetieToover schreef op 07-08-2026 om 12:25:

Wat opvallend dat er zoveel after-eight fans zijn! Ik eet vrijwel nooit ijs, manlief is er dol op en zorgt ervoor dat het niet eeuwig in de vriezer blijft liggen. Ik zou best eens lekker versgemaakt ijs lusten. Zonder het zelf te hoeven maken uiteraard.

Wie weet er toevallig een glutenvrije ijssalon? En dan eentje die echt helemaal zonder gevaar voor kruisbesmetting werkt?

Bij ons zijn er glutenvrije hoorntjes en als hun pet goed staat dan zijn ze ook bereid om een vanuit een nieuwe bak de scheppen. We durven het daardoor niet altijd aan. 

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 15:00 Topicstarter

Bakblik schreef op 07-08-2026 om 09:07:

Dat niet zoveel mensen gek zijn op dat after eight ijs met munt en chocolade 🤮
Als chocolade vind ik het prima naar als ijs yuk wat vies.

Echt als ijsjunkie kan ik je zeggen,heeeeeerlijk nummero 1 bij mij😏

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 15:04 Topicstarter

bieb1963 schreef op 07-08-2026 om 10:29:

Koffiesmaakjes zoals mokka. Of chocola. Een aantal anderen ook wel lekker, maar er gaat niets boven koffie- of chocoladesmaak, dus neem ook nooit iets anders.
Dat heb ik met meer dingen, ook nooit iets anders dan paprika of naturel chips. Als ik iets ongezonds lekkers eet, dan moet ik er ook echt van genieten en niet iets als ‘best lekker’, dat vind ik dan zonde 😊

Voor jou:

Koffie Kenia  De authentieke koffiegeur .Het ijs heeft een hele herkenbare koffiesmaak en is afgedraaid met grof gemalen mokkabonen.

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 15:06 Topicstarter

Azalea747 schreef op 06-08-2026 om 22:19:

Ook hier een aftereightfan 🙂, daarnaast ook rum-rozijnen, kaneel, soms koekjes-smaken, sinds een paar jaar vind ik ook citroen erg lekker. Op vakantie meerdere keren dropijs gegeten, vond ik heerlijk! Helaas ben ik het in NL nog niet tegengekomen…

Dropijs staat genoteerd in mijn ijsbucketlist. Smaakt het naar een bepaald soort drop?

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 15:11 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 07-08-2026 om 07:29:

Laatste was een magnum pistache, best lekker. 

Heb ik ook 1x gegeten maar daar zal het bij blijven. Net wat je zegt best lekker maar meer ook niet.

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 15:12 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 07-08-2026 om 07:56:

In Slovenie deze zomer lekker lemonpie ijs gehad. De andere smaak was ook lekker maar weet even niet meer welke dat was.

Yuzu?

Koffie-ijs, en dan zo sterk mogelijke koffie.
Softijs van Co. in Hoenderloo, maar dan ook alleen die. Verder ben ik verslaafd aan raketjes

Dewi-Sri2 schreef op 07-08-2026 om 15:31:

Koffie-ijs, en dan zo sterk mogelijke koffie.
Softijs van Co. in Hoenderloo, maar dan ook alleen die. Verder ben ik verslaafd aan raketjes

Ijs uit Hoenderloo is best lekker maar haalt het niet bij t ijs van bakkerij van der Linden in Amsterdam.

We zijn ooit eens toen we in Utrecht waren speciaal voor een ijsje doorgereisd naar Amsterdam ( we hadden een trein dagkaart ) maar alleen voor een ijsje is t best een eind ( je moet er ook de stad nog voor in)maar t was t waard,en nu heb ik er weer zin in😋

Stormie schreef op 07-08-2026 om 15:06:

[..]

Over of dropijs naar een bepaald soort drop smaakt:
Hmm dat is lastig te zeggen, wel meer zoet dan zout, verder zou ik het niet kunnen specificeren!

Groentetuin schreef op 07-08-2026 om 15:45:

[..]

Ijs uit Hoenderloo is best lekker maar haalt het niet bij t ijs van bakkerij van der Linden in Amsterdam.

We zijn ooit eens toen we in Utrecht waren speciaal voor een ijsje doorgereisd naar Amsterdam ( we hadden een trein dagkaart ) maar alleen voor een ijsje is t best een eind ( je moet er ook de stad nog voor in)maar t was t waard,en nu heb ik er weer zin in😋

Wat maakt het ijs van Co of Van der Linden zoveel lekkerder dan elders? Ik ben wel benieuwd!

Azalea747 schreef op 07-08-2026 om 16:01:

[..]

Wat maakt het ijs van Co of Van der Linden zoveel lekkerder dan elders? Ik ben wel benieuwd!

Hoenderloo is lekker ijs, komen we in de buurt dan halen we een ijsje, maar voor mij zit het meer tussen de oren, vroeger woonde ik in Apeldoorn en gingen we daar wel eens een ijsje eten en hoorde ik mijn vader zeggen dat dit het lekkerste ijs van de Veluwe was.Vorig jaar  nog een ijsje gegeten, was lekker. Maar bijzonder...nou nee

Van der Linden ....man zo lekker, ze hebben een bak, half ijs en half slagroom en dat mengen ze zo n beetje door elkaar dus als je een lik van je bolletje neemt heb je soms een lik ijs, en soms een lik  slagroom, t is dus slagroom ijs( geen softijs, en maar ik 1 smaak verkrijgbaar) heel lekker en qua prijs heel netjes vind ik.

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 16:51 Topicstarter

Ik heb even gegoogeld op ijs van co hoenderloo. Op de website staan de mensen in de rij voor het ijsloket.
Keek ik verder las ik:

Aan het loket verkopen wij alleen vanille ijs met keuze van vruchten, nootjes, chocolade of musket en/of slagroom erop. Echter voor de horeca en ook verkrijgbaar in staven diverse smaken ijs verkrijgbaar. Dit ijs is allemaal diepgevroren.

alleen vanille daar ga ik niet voor in de rij staan

Stormie

Stormie

07-08-2026 om 17:01 Topicstarter

De beste ijssalon?
Gebo Eet&ijssalon in oud beijerland.
Keuze uit het heerlijkste ijs.
Jammer alleen dat ze daar geen marsepein ijs hebben.
Maar wel Aftereight ijs en daar kun je zelf een liter van meenemen in thermobox. Hun sorbetijs is trouwens glutenvrij daar vroeg iemand naar waar dat te koop was maar ik weet niet meer wie.Ook de dark chocolat sorbetijs die iemand het lekkerste vond!
Jammer alleen dat ik daar ver vandaan woon .

Groentetuin schreef op 07-08-2026 om 16:11:

[..]

Hoenderloo is lekker ijs, komen we in de buurt dan halen we een ijsje, maar voor mij zit het meer tussen de oren, vroeger woonde ik in Apeldoorn en gingen we daar wel eens een ijsje eten en hoorde ik mijn vader zeggen dat dit het lekkerste ijs van de Veluwe was.Vorig jaar nog een ijsje gegeten, was lekker. Maar bijzonder...nou nee

Van der Linden ....man zo lekker, ze hebben een bak, half ijs en half slagroom en dat mengen ze zo n beetje door elkaar dus als je een lik van je bolletje neemt heb je soms een lik ijs, en soms een lik slagroom, t is dus slagroom ijs( geen softijs, en maar ik 1 smaak verkrijgbaar) heel lekker en qua prijs heel netjes vind ik.

Hmm, klinkt boeiend en ik snap dat mensen het lekker vinden. Ik hou zelf alleen al nooit van slagroomijs omdat ik dat té romig vind, dus ik denk dat het niet wat voor mij zou zijn…

Groentetuin schreef op 07-08-2026 om 16:11:

[..]

Van der Linden ....man zo lekker, ze hebben een bak, half ijs en half slagroom en dat mengen ze zo n beetje door elkaar dus als je een lik van je bolletje neemt heb je soms een lik ijs, en soms een lik slagroom, t is dus slagroom ijs( geen softijs, en maar ik 1 smaak verkrijgbaar) heel lekker en qua prijs heel netjes vind ik.

een must als wij in Amsterdam zijn. En een must voor ons gezin is, bij bezoekje in Amsterdam, de mergpijpjes meenemen. Ook zo lekker.. maar geen ijs. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.