Eten
lientje69
24-06-2026 om 19:45
Wat eet jij met het warme weer?
Ik zie op bijvoorbeeld Facebook pastasalade voorbijkomen. En veel mensen die zeggen: met dat warme weer ga ik niet koken hoor. We halen wel chinees of laten iets bezorgen.
Hier kook ik gewoon. Vandaag beenham met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade erbij. Gisteren AGV.
Maar ik vroeg me dus af: wat doen jullie met dit weer? Kook en eet je gewoon? En wat dan?
Peiling
Kook jij met deze warmte?
Marty1984
24-06-2026 om 22:34
Soms simpeler, maar ik wil wel een degelijke maaltijd.
En ik ben te kieskeurig qua wat ik lust om iets prefab te kopen.
Gisteren mijn versie van ceasar-salade met afbakbrood.
Vandaag parelcouscous met groenten en merguez-worst.
Voor morgen nog geen inspiratie.
Tuinfluiter
24-06-2026 om 23:21
Ik kook deze dagen simpeler dan normaal en maak ook regelmatig een salade met een stokbroodje of eet een eerder gemaakt gerecht uit de vriezer Normaal gebruik ik de oven heel vaak maar nu even niet.
Op een warme dag als vandaag heb ik ook geen trek in warm eten.
Ik let er wel op dat ik voldoende groenten en fruit eet.
Gisteren salmon creole met rijst, vandaag salade van little gem en tomaat met gerookte zalm en aardappelsalade, morgen wordt een salade met stokbrood en sardientjes.
Jujubee
25-06-2026 om 05:28
Met dit weer eet ik lekker simpel. Ik haal een maaltijdsalade of een pokébowl. Klaar. Maar ik heb sowieso al een grafhekel aan koken, dus met dit weer doe ik mezelf dat helemaal niet aan. Ik woon alleen, dus dat kan prima. Ik bepaal het lekker zelf. Op het werk eet ik ook nog wat mee, na de lunch. Wat er overblijft.
Happyapple
25-06-2026 om 07:14
Ik kook zo min mogelijk nu want het is nu al zo warm in huis. Gisteren stokbrood met salade. Eergisteren s ochtends snel pasta gekookt voor pastasalade en vanavond frietjes halen denk ik. De snackbar heeft airco 😉
KillerQueen
25-06-2026 om 07:22
Ik heb ook echt minder honger, en geen zin in warm eten. Al helemaal geen AGV.
Gisteren een héle lekkere salade gemaakt:
Watermeloen, aardbeien, halloumi, pistache, linzen. (Voor de liefhebbers: recept van veggilane, staat op AH.nl). Stokbrood erbij.
Daarvoor 2 dagen soep gegeten: pot pastasaus met bouillon en verse soepgroente, stokbrood erbij.
Vanavond: taco's met kipgehakt. Nog wen sag soep of stokbrood wordt partner niet blij van denk ik.
Eten afhalen/bestellen/uit eten gaan/terrasje vind ik dubbel: heerlijk zelf geen gedoe, maar ik vind het zo naar voor het personeel. De keukentemperatuur loopt op tot +50c, dat is echt onverantwoord. In de meeste keukens is geen airco.
Een frietje halen in de snackbar waar airco is: prima. Maar een pizza laten bezorgen waarbij de bezorger door dit weer fietst (of scooter), dat doe ik dan weer niet.
Dolfje
25-06-2026 om 07:33
KillerQueen schreef op 25-06-2026 om 07:22:
Eten afhalen/bestellen/uit eten gaan/terrasje vind ik dubbel: heerlijk zelf geen gedoe, maar ik vind het zo naar voor het personeel. De keukentemperatuur loopt op tot +50c, dat is echt onverantwoord. In de meeste keukens is geen airco.
Een frietje halen in de snackbar waar airco is: prima. Maar een pizza laten bezorgen waarbij de bezorger door dit weer fietst (of scooter), dat doe ik dan weer niet.
Vreselijk inderdaad zo moeten te werken.
Hoorde van collega die gisteravond aan het werk was dat het bij ons nu boven de 25 graden was gelopen. Ben benieuwd naar vandaag en morgen. Ik ben er vanmiddag en vanavond. Morgen gelukkig niet.
Wieder
25-06-2026 om 08:11
Watermeloen, aardbeien, halloumi, pistache, linzen. (Voor de liefhebbers: recept van veggilane, staat op AH.nl). Stokbrood erbij.
Daarvoor 2 dagen soep gegeten: pot pastasaus met bouillon en verse soepgroente, stokbrood erbij.
Vanavond: taco's met kipgehakt. Nog wen sag soep of stokbrood wordt partner niet blij van denk ik.
Een airco in een professionele keuken heeft geen zin, de koele lucht wordt zo door de afzuiginstallatie afgevoerd. Het was op het koelste plekje bij mij in de keuken gisteravond 35 graden. Wat de temperatuur aan de bakwand was wil ik niet weten 😅. We zijn wel wat gewend qua warmte, maar dit is echt niet normaal.
Vanavond eet ik thuis, waar ik wel airco in de keuken heb, simpele pasta met paprikasaus. Morgen kookt dochter, zal wel iets van noodles worden, met veel groenten en kip en een of ander woksausje uit een flesje, dat is haar signature dish 😆. Mij maakt het niks uit, als ik na een dag werken maar niet zelf hoef te koken! Nog één dag werken in de snothitte, hopelijk blijven de mensen, in tegenstelling tot gisteren, wel lekker thuis...
Duufje
25-06-2026 om 08:16
Dolfje schreef op 25-06-2026 om 07:29:
Ik heb gewoon hetzelfde honger als altijd of het nu warm of koud is.
Ik ook, man ook
Wij eten net als anders en koken ook net als anders. Ik ga geen uren boven het fornuis hangen, maar dat doe ik op een gemiddelde dag sowieso niet. Gewoon even een maaltijd in een half uur in elkaar draaien gaat prima. Het is toch wel warm, het wordt er niets kouden door als je niet kookt.
Happyapple
25-06-2026 om 08:17
Duufje schreef op 25-06-2026 om 08:16:
[..]
Ik ook, man ook
Wij eten net als anders en koken ook net als anders. Ik ga geen uren boven het fornuis hangen, maar dat doe ik op een gemiddelde dag sowieso niet. Gewoon even een maaltijd in een half uur in elkaar draaien gaat prima. Het is toch wel warm, het wordt er niets kouden door als je niet kookt.
Nee maar je kunt me wel soort van opdweilen en het huis wordt nog warmer. 🫣
Wieder
25-06-2026 om 08:19
Oeh, net even gekeken, ik denk dat ik weet wat ik zaterdag eet! Lekker klinkt dat!
Bakblik
25-06-2026 om 08:29
Ik kook ongeveer net als normaal maar wat simpeler.
Nu op een camping in Frankrijk eet ik nog simpeler. De traiteur van de Leclerc heeft zulk lekker kant en klaar eten dat we dat regelmatig warm maken. Lasagne, quiche, pizzas dat soort dingen. Pastasalade ook al gemaakt.
Teigera
25-06-2026 om 08:38
Wij eten eigenlijk zoals normaal. Ik probeer wel de tijd dat ik in de keuken sta wat korter te maken. Ik heb heel leuke kinderen die ik graag een plezier doe, maar pannenkoeken bakken b.v. kost me anderhalf uur, dat ga ik met dit weer niet doen (even als voorbeeld). De slowcooker, oven, instapot gebruiken geeft me snellere maaltijden maar wel lekker, gevarieerd en gezond.
Tuinfluiter
25-06-2026 om 08:46
Dolfje schreef op 25-06-2026 om 07:29:
Ik heb gewoon hetzelfde honger als altijd of het nu warm of koud is.
Ik ook maar ik heb wel trek in andere gerechten. Ik moet nu echt niet denken aan een warm bord soep. Eet nu ook iets meer kleine hartige tussendoortje en na het eten een waterijsje.