Eten Eten

Eten

Wat eet jij met het warme weer?

Ik zie op bijvoorbeeld Facebook pastasalade voorbijkomen. En veel mensen die zeggen: met dat warme weer ga ik niet koken hoor. We halen wel chinees  of laten iets bezorgen.
Hier kook ik gewoon. Vandaag beenham met gebakken aardappeltjes en een komkommersalade erbij.  Gisteren AGV.

Maar ik vroeg me dus af: wat doen jullie met dit weer? Kook en eet je gewoon? En wat dan?

Peiling

Kook jij met deze warmte?
84 stemmen
29%
57%
5%
10%

Normaal waren we vanavond uit eten gegaan waarschijnlijk gecombineerd met een rondje golf. Het is onze trouwdag maar ik maak vandaag zelf iets en dat wordt heel simpel en met deze hitte geen glas wijn erbij.
De kinderen hebben een verrassings etentje voor ons gepland en ik ben heel blij dat het restaurant wat ze gekozen hadden komende zaterdag al vol was. We gaan nu 4 juli en dan is het hopelijk weer normaal weer.

JtM

JtM

25-06-2026 om 09:20

Ik kan net zo eten als normaal, heb - helaas - niet minder veel honger door de warmte. Dinsdag hebben we andijviestamppot gegeten - heerlijk! Het scheelt dat we in huis airco hebben, waardoor het goed te doen is. 

Gisteren hebben we vis gegeten, lekker licht.

Voor vanavond staat er een pastasalade op het menu, met daarbij een krokante kipschnitzel. 

Tuinfluiter schreef op 25-06-2026 om 08:46:

[..]

Ik ook maar ik heb wel trek in andere gerechten. Ik moet nu echt niet denken aan een warm bord soep. Eet nu ook iets meer kleine hartige tussendoortje en na het eten een waterijsje.

Oh lekker juist soep vind ik. Dat ben ik nooit beu en salades wel.

ik had groentesalade gemaakt en die was heerlijk fris. Daar hebben we 2 dagen van gegeten. Vanavond gaat lief uit eten en moet ik mezelf redden (soep uit de vriezer of tosti) en morgen moet zij maar wat uit de vriezer trekken. Zaterdag zien we wel weer. 

Wij zijn met z'n tweeen en eten gewoon wat we anders ook eten. M'n man heeft evenveel eetlust als anders, ik zit te teuten.

Over eetlust. Ik eet altijd. Warm/koud/misselijk/stress. 

stokstaart schreef op 25-06-2026 om 10:54:

Over eetlust. Ik eet altijd. Warm/koud/misselijk/stress.

Haha ja ik ook. Helaas.  Zou soms wel iets minder mogen 🤣

We hebben gisteren op het strand met z’n drieën een kleine watermeloen en een zak chips gegeten. Toen zaten we allemaal vol dus dat was het.
vanavond maak ik een salade met veldsla, gegrilde perzik, geitenkaas en pecannoten. Evt een broodje erbij voor wie wil. Even de grillpan aan vind ik prima. En wij eten altijd al veel salades dus iedereen blij.

ik 'kook' wel, maar zorg dat ik zo min mogelijk en zo kort mogelijk, warmtebronnen gebruik.

Gisteren een poke-bowl op, nornaal kook en 'maak' ik de poke bowl rijst zelf, nu  met kant en klare poke-bowl rijst die 60 seconden in de magnetron ging. De rest van dr toppings waren koud.

Vanavond maak ik een pastasalade, waarbij ik alleen 8 minuten pasta kook.
De rest van de ingredienten zijn koud.

Dus lang leve de gerookte kip, gerookte zalm en voorgebakken gerookte spek.

Ik mis een optie in de poll:
Nee ik kook niet, maar maak een volwaardige koude maaltijd. In dit geval agv. 

Wij eten vandaag: 
Aardappelsalade, groene salade met rauwkost en stukje gerookte zalm kant en klaar gekocht. 

Voor hij die geen vis blieft heb ik gerookte kip gekocht. 

Op zich is koken prima te doen. Het is hier binnen 25 graden, maar ik wil het graag koel houden en kook of gebruik de oven daarom  zeer beperkt. Ik heb gisteren de airfryer in het schuurtje gebruikt om krieltjes bij de sla en sardientjes op te warmen. Vandaag eten we een pastapesto salade.

Ik eet altijd simpel. Lijkt vaak op groentensoep zonder de soep en dan nogal flauw ook!

Vandaag restje aardappeen gebakken met gebakken spinazie en paar garnaaltjes. Ook een gebakken eitje, gewoon omdat ik daar zo'n zin in had.

Heb gewoon trek ,het weer maakt niet uit. Vandaag salade van linzen,radijs,rode ui,bleekselderij,champignons en tomaat, veel kruiden en wat olijfolie en limoensap.

Maar gisteren bijvoorbeeld gloeiend pittige rode curry,superlekker! Ja zweet dan als een otter Maar knap ook daar,echt van op!

Wieder schreef op 25-06-2026 om 08:19:

[..]

Oeh, net even gekeken, ik denk dat ik weet wat ik zaterdag eet! Lekker klinkt dat!

Ik heb hem ook opgeslagen  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.