Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ja ik krijg ook zin in stoofvlees! Volgende week maar eens maken misschien. Klinkt lekker Teig, je etentje. 

Gister hadden we teamvergadering en kookte één van mijn koks voor ons. Een filodeeg taart met allerlei groenten erin met een beslag van kikkererwtenmeel om het bij elkaar te houden. En aubergine en tempeh met pindasaus erbij. Was prima.
Vandaag weet ik het nog niet, misschien iets van afhaal samen met de band of iets anders in de buurt van bandrepetie-locatie. Ik zou bij de IKEA kunnen eten maar wat ik daar zie ziet er altijd wel triest uit. Al dacht ik dat Toetie er wel over te spreken was toch? Misschien moet ik het toch ns proberen. 

Als je iets anders achter de hand hebt of je je tegoed wil doen aan de best lekkere taarten daar, kan je het wel proberen bij Ikea...

Hier vanavond onderwegsalade, met oa zoetzure rode ui (nu aan het 'picklen'), appel, venkel en citroensap. En een lekker volkoren broodje van de bakker erbij! 

yette

yette

02-10-2025 om 11:47 Topicstarter

Keema matar met lontong en raïta.

Toetie eet alleen de glutenvrije toetjes en taartjes van IKEA en verder ken ik het menu alleen van ernaar kijken. Je kunt daar voldoende gezond eten vinden, maar of het lékker is, kan ik je niet vertellen uit eigen ervaring  eigen risico!

Ik was er laatst nog om wat ingelegde haring mee te nemen en glutenvrije taarten voor de diepvries  . En een paar planten, en nog veel meer want zo’n bezoekje loopt altijd enigszins uit de hand. 

Wij hebben net alle stoofvlees weer op!
Vandaag aten we bonensoep met worst. Ik gebruikte overgebleven zwarte bonenpuree, overgebleven worstjes van de barbecue en verder plonsde ik zonder veel plichtplegingen via de keukenversnipperaar wat pastinaak, bleekselderij, ui, paprika en lente-ui bij de bouillon. Cajun kruiden erdoor en crème fraîche. Tadaaa soep. 

Ik heb 2 hamburgers uit de diepvries gehaald. Denk dat ik ze op een broodje ga doen met tomaat /augurk. 

Ik heb 2 hamburgers uit de diepvries gehaald. Denk dat ik ze op een broodje ga doen met tomaat /augurk. 

Gisteravond de traditionele hutspot gegeten, met (iets minder traditioneel) Indonesisch gekruid stoofvlees erbij. Iedereen blij. Vandaag feesten we verder, en lief kookt nasi vanavond.

Ik heb bijna 2 kg stoofvlees op staan in een van mijn zware Creuset-pannen  Zoon zat op het aanrecht mee te kijken en vond het allemaal fantastisch, maar ik maak er dan ook een showtje van. En intussen lekker fruit snoepen. 

Ik denk dat we dus vanavond maar vast een portie stoofvlees eten met sperziebonen en aardappelen. Of aardappelpuree, kan ook. Straks even aan man vragen wat hij liever heeft. Een deel van het stoofvlees gaat de diepvries in en van de rest maak ik goulash, ook weer deels voor in de diepvries. 

Mihoen met kip en nog wat groente denk ik

gehaktovenschotel met parmezaanse kaas en spek. Het is best machtig maar wel erg lekker, dus ik eet er verder niks bij..

Naminokurashi schreef op 03-10-2025 om 10:59:

Mihoen met kip en nog wat groente denk ik

Ik doe er wat tauge en kastanje champignons bij, en ik drink er een biertje bij, het is tenslotte weekend

Heb een stuk rund in de oven. Komt een gevulde tomaat bij...groente prutje, en een groene salade ..We eten over een uur 

Gisteren hadden wij zelfmaakwraps: wraps  naar keuze te vullen met vega kipschnitzel, tomaat, paprika,  ijsbergsla,  maïs, kaas en salsa.

Vanavond maakte man zelfbelegde pizza's 

Wij zouden vanavond uit eten met schoonouders maar een van hun is ziek dus we moeten iets anders verzinnen.

Ik denk dat ik vanavond stamppot met rucola en gebakken tomaat op tafel zet, met pangafilet omwikkeld met spek uit de oven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.