Eten
Nikki1973
17-12-2025 om 14:42
Vanavond duiveltjesvlees. Eén oud recept, ooit door mijn moeder overgeschreven van een kookrubriek op tv( pre internet enz) . Kortgezegd is het kip in pittige zelfgemaakte pindasaus met champignons. Het hoort eigenlijk met van die dunne glasmihoen, maar dat heb ik niet in huis, dus rijst erbij. Ik bak er wat kroepoek bij.
ToetieToover
17-12-2025 om 18:10
Mijn vriend eet voor de verandering niet thuis en ik weet niet wat ik wil eten. Ik heb geen fut om te koken, te sporten of zelfs maar te douchen, ik ben helemaal moe vandaag. Zelfs na 3 koffie lukt het allemaal niet meer. Ik eet een pot yoghurt leeg en ga in bad liggen.
afrodite05
18-12-2025 om 11:00
Sterkte Toetie, hopelijk voel je je vandaag beter.
Teigera, hoe is het met je blauwe billen? Zijn ze al geel?
En Nami, word je goed verzorgd?
Ik heb zoon vandaag laten kiezen wat hij wilde eten: pasta of vis. Hij wilde vis, dus het wordt een rode curry met pangafilet, peultjes, tomaten, paprika en rijst. Maar hij is nu met z'n vader onderweg naar de markt voor een lekkerbekje, hun vaste wekelijkse uitje. Kan ik mooi hersenloos voor me uit kijken of eindelijk aan de vlaggenlijn voor de baby beginnen. Zoon heeft zo'n vlaggenlijn met z'n naam erop en de baby krijgt er ook een. Tenminste, als de naam definitief is. Wat mij betreft wel, maar man twijfelt nog.
Teigera
18-12-2025 om 13:57
Hahaha de bil is nog mooi kleurrijk afrodite! Zoon klom vanochtend bij mij in bed en vroeg heel lief "mama, hoe gaat het met je bil nu?" dus ik word goed verzorgd thuis
. Het gaat een heel stuk beter hoor, maar het is nog niet weg.
Vanavond kerstdiner voor de frutjes op school. Ze maken het een en ander thuis samen met lief. Ik neem een uurtje verlof op en ga 'helpen' bij groep 8, leuk.
Ondertussen regelt lief Indonesisch eten voor ons twee, de frutjes hoeven na dat festijn niet meer te eten maar wij natuurlijk nog wel. Is een erg goede afhaaltent, nu al zin in.
yette
18-12-2025 om 14:29
Ik maak vandaag spaghetti met een saus van gepofte knoflook, geroosterde pompoen en paprika en véél slagroom. Eroverheen wat gefrituurde salie, parmezaan-snippers en geroosterde pompoenpitten.
Koreveen
18-12-2025 om 15:48
Ben ik weer. Bijlezend over de blauwe billen van Teig krijg ik een raar beeld van een oranje gestreept Teigertje met een paar bavianen billen
Met mijn lief ging het beter maar daarna kreeg hij een bacterie in zijn maag. Aan allerhande medicatie en weinig honger. Ik kook maar wat lichts en simpels (veel soepen en tray bakes) want daar valt geen eer aan te behalen.
Morgen laatste dagje werken en dan 2 weken vrij.
We hebben een gezellige kerstborrel met food trucks op het werk.
Dewi-Sri2
18-12-2025 om 17:23
Gisteren had ik gelukkig veel te veel gekookt (mihoen, chinese kool, sperziebonen, garnalen, sereh, jeruk purut, geen blaadjes maar vruchtje, verse yuzu, sambal en lekker veel bouillon). Gewelde mihoen achtergehouden, net als garnalen en chinese kool, dus dat doen we vanavond nog een keer.
Bijna de hele middag in de keuken gestaan voor de rode kool voor tweede kerstdag. Wat een werk is dat toch, als je het een beetje leuk wil doen. Mijn recept (waar ik me weinig van aantrek) schreef een kooktijd voor van 40 - 60 minuten. Ja, dahag. Ik houd niet van beetgare rodekool en bovendien trekken dan de smaken niet in. Hier gaat-ie dus zo drie uur op het vuur met een extra plens rode wijn en morgen werk ik hem af. Dan gaat er nog een extra appel door, want echtgenoot had er één gejat, en nog een scheut calvados. Waarschijnlijk ook nog een lepel miso. Daarna mag hij (de rodekool dus) nog een paar dagen gaan filosoferen in de vriezer. En laat dan de canard maar komen !
ToetieToover
18-12-2025 om 17:40
Vandaag was ik weer in de stad met de glutenvrije bakker en ik nam een vers glutenvrij brood meegenomen. Vriendlief had pompoensoep gekookt dus bij thuiskomst konden we meteen samen eten. Morgen ben ik vrij, daar ben ik aan toe.
Ted68
18-12-2025 om 18:02
Wij eten vanavond Käseplätzli…. Met een salade: iedereen heeft de bijna laatste Studiedag, en dat is dus uit gaan. Dus man en ik hebben net een kerstboom gekocht, en het word makkelijk.
Had tussen de middag met 3 clienten aardappelsalade ,komkommersalade, gemengde salade en Fleischkäse (levelkaas) gekookt…..En dat was goed gelukt
Naminokurashi
18-12-2025 om 18:11
Naminokurashi schreef op 18-12-2025 om 12:27:
runder rollade, sperziebonen en nog iets. En fruitsalade
Mini rösti rondjes
Dewi-Sri2
18-12-2025 om 18:38
Opwindend hè, Nami, dat ziekenhuiseten? Ik snap best dat ze zich aan allerlei regeltjes moeten houden en dat er vooral nergens geld meer voor is. Iets meer creativiteit kan je ook niet verachten, want alles wordt gecaterd. Ik wens je veel beterschap en sterkte.
Dolfje
18-12-2025 om 19:13
Man at vanmiddag een of andere k@k maaltijd voor hij precies in de spits midden in het land moest zijn voor een examen ( gehaald en staat nu weer in de file terug naar huis).
Dus ik at alleen en ik at 3 crackers met kaas en instant noedels, was blij dat ik dat in huis had want geen puf voor iets anders.
Dewi-Sri2
18-12-2025 om 23:23
Ik krijg de indruk dat veel mensen aan eindejaarsmoeheid lijden. Ik ook hoor. Morgen weer naar Limoges om allerlei technische dingen te gaan regelen (zo'n zin in, NOT) en daarna nog boodschappen bij de Hyper U, waar het knetterdruk is op het ogenblik. En daarna nog die rodekool (ik schreef al per ongeluk dodekool) afwerken want daar heb ik appel voor nodig. Het eten zal morgenavond wel weer simpel worden. Maar dat maakt niet uit zo vlak voor de feestdagen.
Toetie, doe rustig aan hè? Dolf, gefeliciteerd met het examen van man. Teig, nog heel veel sterkte met je bil, ik hoop voor je dat het gauw over is.
Nami, gaat het nog? Geen hypo's meer?
Moosey
18-12-2025 om 23:50
Nou, zegt u dat maar, eindejaarsmoeheid. Ik had ook een paar dramatische dagen met machines die het begaven op werk net nu we bestellingen voor 130 kerststollen hebben, op stel en sprong een nieuwe machine geregeld die het niet bleek te doen, frustrerende klantenservice etc etc etc en ik trok het héél slecht. En dat tussendoor nog een zodanig ziek liefje dat ik er soms nare flashbacks van kreeg. Maar vandaag na een ochtend rondrennen maar geaccepteerd dat alles gaat zoals het gaat, lekker toch tijd gemaakt om met het kerstkoor voor ons kerstdiner aanstaande maandag mee te repeteren en daarna nog een heerlijke geslaagde en gezellige keukendienst gedraaid. Nu met een glas wijn op de bank, morgen een dagje vrij en dan nog even doorploegen tot en met woensdag. Maar ik geloof dat we het ergste wel gehad hebben nu. En dan een week vrij!
On topic dan maar at ik een bakje risotto met sla. En daarvoor een kommetje overgeschoten vulling van mijn koolrolletjes, bestaand uit paddestoelen, walnoten en cannellini bonen. Lekker.