Eten
Ted68
26-12-2025 om 10:34
Groene asperges? Die liegen hier nog niet in de Winkel….
We eten vanavond kaasfondue.
Naminokurashi
26-12-2025 om 10:43
runderlapje
Aardappelpuree
Stoofpeertjes
En ja, daar is ie weer, fruitsalade
anijsblokje
26-12-2025 om 21:57
Ted68 schreef op 26-12-2025 om 10:34:
Groene asperges? Die liegen hier nog niet in de Winkel….
Dat hoort natuurlijk ook echt niet, maar hier zijn ze er vaak wel voor kerst. Ze komen van ver weg!
Vanavond heb ik pannenkoeken gebakken. Als lunch de overgebleven salade van gisteren.
afrodite05
27-12-2025 om 06:58
Ik maak vanavond een ovenschotel van een laagje gehakt (met ui en knof) en daar bovenop spinaziestamppot. Toch nog een keer aardappelpuree dus, ondanks mijn voornemen dat voorlopig niet meer op tafel te zetten...
Teigera
27-12-2025 om 09:38
Wij eten vanavond een gele Thaise curry met aardappel, tofu-stukjes, restje spinazie, restje champignons, en iets van kool of paksoi - ga zo nog boodschappen doen.
Dolfje
27-12-2025 om 10:39
Ik maak een pittige kip kokossoep met champignons en taugé. Ben nog steeds niet fit.
MijnNaamIsHaas73
27-12-2025 om 15:35
wij eten pasta met venkel en garnalen. Voor de lussikniet een pot rode pastasaus.
Gisteren trouwens een geslaagd 2e kerstdag diner. Vooraf verschillende soorten gerookte vis met een appel/venkel salade erbij. Soep was gepofte knoflook met (iets te hard) uitgebakken blokjes chorizo. Hoofd was k&k rollade, boontjes met spek, stoofpeertjes, pommes duchesse en hasselback aardappels. Toetje was een enorme spectaculaire en machtige snickerstaart. De kaas is in de koelkast gebleven, komt met oudjaar wel op.
Al met al heel geslaagd en gezellig allemaal. We waren alleen saus vergeten bij het hoofdgerecht, dat wat wel een beetje droog
ToetieToover
27-12-2025 om 18:33
Wij aten vandaag gele linzenspaghetti met eidooiers, uitgebakken wangspekjes, Pecorino, zwarte peper en knoflook. Bij wijze van groenten een bakje kerstomaatjes, die aten we al tijdens het koken. Alles bij elkaar duurde het koken niet langer dan een kwartier, ook wel eens fijn. Vriendlief raspte. Lekkere, snelle en makkelijke co-creatie.
Teigera
28-12-2025 om 09:04
Omdat frut I vandaag verjaart (
) mag zij kiezen wat we eten. De smashburgers van papa, met ovenfrietjes en rauwkost, en daarna de panna cotta met witte chocolade met frambozencoulis a la mama.
Verder hebben we natuurlijk zelfgebakken taart - appeltaart met karamel en carrotcake.
Dolfje
28-12-2025 om 09:59
Gefeliciteerd Teig!
Wij eten in elk geval de rest van de soep en verder nog even kijken wat. Heb nog steeds weinig energie.
Moosey
28-12-2025 om 10:15
Ik maakte gisteren een heel geslaagde traybake van romanesco, ui, paprika en aardappels. Erbij haalde lief nog wat k&k falafel, die was erg droog. Binnenkort ns zelf een voorraadje maken.
afrodite05
28-12-2025 om 10:28
Gefeliciteerd Teigera! Leuk verjaardagsmenu!
Ik heb net een restje Chinees uit de diepvries getrokken, kip kerrie. Dat vullen we aan met nog wat kip (volgens mij zat er vooral saus in het bakje), erwtjes en rijst.