Eten
Ted68
31-01-2026 om 10:07
Maak vandaag op wens dim sum. Gevuld met rundergehakt, Karbonade, rode peper, en ui. En wat sla erbij
Teigera
31-01-2026 om 10:53
Ik maak vanavond cevapcici: te serveren met homemade tzatziki, ajvar (wel uit een potje), avocado, komkommer, veldsla, pitabroodje, tomaten en maïs. Denk dat het wel gewaardeerd wordt door de eters.
Gisteren nog mueslirepen gemaakt, helaas bleven ze niet goed 'plakken' dus het zijn meer geroosterde muesli-stukken geworden. Vanochtend mee ontbeten, ze smaken prima. Vandaag ga ik dadels vullen met pistachepasta en dan omhullen met pure chocolade. Frut I heeft deze week de doorstroomtoets (groep 8 "Cito" heette dat voorheen), en hoewel ze er niet nerveus voor is wil ik haar toch een beetje verwennen met lekkere doch gezonde inhoud van de lunchbox.
anijsblokje
31-01-2026 om 13:56
Vanavond geinfluenced door Dewi
(grapje, we hadden ze sowieso al in huis) eten wij mosselen. Waarschijnlijk met bier ipv wijn. Verder bleekselderij, wortel en ui en natuurlijk stokbrood.
Smulkruimel
31-01-2026 om 20:42
Moest even bijslapen na een week slecht slapen en vanochtend laat opgestaan en meteen de hele dag ontregelt. Ook met eten, ontbijt was lunch en om 17 uur toen we in het centrum waren friet met kroket en mayo en klein softijsje als avond eten genomen. Dat was genoeg voor vandaag. Morgen weer een normaal ritme.
@Teigera, misschien kun je de mueslibrokken ook nog verkruimelen tot granola. Doe ik vaak met flapjacks en dan door de Griekse yogurt.
@ Dolfje, geniet van alle lekker eten!!
Moosey
31-01-2026 om 20:58
Gisteren kreeg ik ineens de geest en besloot ik een bloemkoolcurry te koken met blokjes tofu erin en paratha (Indiaas flatbread, lijkt op rotiplaten) te maken. Dat flatbread maken moet ik echt vaker doen, ik vind het leuk en lekker maar ik moet meer oefenen. Vind het bakken vaak nog wel lastig, het moet niet te heet maar ook niet op laag vuur, het moet wel gaar worden maar niet verbranden of uitdrogen… Dat geldt natuurlijk voor veel dingen, maar met flatbread vind ik het extra lastig. Anyhow, de curry was echt heel lekker en de paratha’s konden beter. Maar dat komt wel.
Vandaag voerde ik met twee vriendinnen heel veel zooi af naar de stort en ontgroenden we een deel van het terras. Lief zorgde voor de natjes en droogjes en roerbakte heel lekkere wokbende met kip, bloemkool, rode kool, paprika en een soort knolselderijchipjes uit de oven. De vriendinnen en ik waren gepast onder de indruk
Dewi-Sri2
31-01-2026 om 23:11
Teig, heb je een recept voor de cevapcici? Ik ben er dol op maar er nog nooit echt in geslaagd. Potten ajvar heb ik al uit Nederland meegenomen.
Vanavond was het een simpele tagliatelle. Beetje erg pittig, maar wel lekker. En veel te weinig groente
. Komt wel weer goed.
afrodite05
01-02-2026 om 07:22
Wij gaan vandaag ook voor weinig groente, of nouja, je kan maar een beetje groente kwijt op een pizza. Salades ernaast komen over een paar weken wel weer.
Ik ga samen met zoon pizza's beleggen. Ik heb zo'n k&k bodem, maar ga zelf de saus maken en wat beleg betreft hebben we champignons, courgette, ui, olijven en salami.
Dolfje
01-02-2026 om 09:02
Wij aten gisteren ongeveer hetzelfde als de dag ervoor maar dan met kipburgers. Hadden nog geluk want het waren de laatste in de winkel. Er is wel meer vlees te krijgen maar dat zijn allemaal van die grote verpakkingen. Ik hoef geen 300-500 gram vlees pp
Had eigenlijk een andere salade gewild maar die was ook op. Denk dat de schappen vrij leeg waren omdat de winkel dus vandaag en morgen dicht is.
Gaan straks eens een andere supermarkt opzoeken voor het ontbijt. Hieronder zit er ook wel een maar dat is maar een kleine winkel en we pakken dit meteen aan om een stukje te wandelen.
Ted68
01-02-2026 om 10:14
Had kaasfondue geplant…. Maar iedereen is aan het snowboarden…En ik moet vooral geen moeite doen….
Loop zo de kelder maar in om iets uit de vriezer te halen…
Teigera
01-02-2026 om 11:20
@Dewi-Sri: nee, sorry, ik had kruiden meegenomen uit Slovenië afgelopen zomer! Dus als die op zijn is het hier in huis ook weer klaar met de cevapcici.
@Smulkruimel: ook een goed idee, vanochtend heb ik er droog van geknabbeld maar morgen kan ik er wel kwark doorheen roeren ja.
Vanavond eten we volkoren orzo met courgette, gemarineerde mozzarella en erwtjes.
MijnNaamIsHaas73
01-02-2026 om 11:48
Gisteren maakte man zeer geslaagde risotto met groene asperges en een stukje zalm.
Vanavond staat tortellini op het menu, ik denk met ham of kip, kruidenkaas, tomaat uit blik en prei en/of courgette. Ben er niet bij betrokken geweest en heb een druk weekend met verplichtingen en huishouden dus ik zal blij zijn als er vanavond een warm bord eten voor mijn neus staat.
Nikki1973
01-02-2026 om 12:24
ik had afgelopen week een verspakket kip teriyaki bij ah gekocht in de bonus. Dat wordt m voor vanavond. Lekker veel groente en voor 2 personen kip/ rijst.
Ted68
01-02-2026 om 12:37
Ik maak dus cevapcici; en deel graag mijn recept
700 gram gehakt half rund half verkennt
150 gram ui heel klein geschieden of fijn gerast
3 knoflooktenen
1,5 tl zogt
1/2 tl Natron
1 tl peper
2ti zoete Paprika poeder
1tl scherpe Paprika poeder
1 El olijvenolie
Gehakt met alles 10 min kneten, cevapcici vormen, ca 30 gram per vleesrol. Alles op een Bord, Plastikfolie er over en 2 uur in de koelkast koud stellen.
Daarna bakken in olijven olie, ca 8 Minuten