Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond een echte avg: aardappelen, braadworstje en sperziebonen. Met jus van het restje stoofvlees van gisteren.

Geen tips wat betreft de sushi in Amsterdam. Maar het doet me wel denken aan mijn eerste kennismaking met sushi, dat was in de Bijenkorf in Amsterdam, minstens 20 jaar geleden, misschien nog wel langer, 25 jaar. We bestelden toen met z'n drieën één portie om te proeven. Maar er zijn inmiddels vast andere plekken waar je (betere) sushi kan krijgen.

De witlof-campagne heeft al gewerkt, doordat er hier zo lovend over geschreven werd, zette ik het de afgelopen tijd weer af en toe op ons menu. Vroeger vond ik het niet lekker. Maar gewokt is het goed te eten. Inmiddels ben ik zo oud dat ik bitter minder goed proef, dus koffie en witlof kan ik beter waarderen. 

Leuk MijnnaamisHaas, dagje naar Amsterdam! Geen tips voor sushi helaas vanuit mij.
Wij eten vanavond pasta met champignons, spinazie, room, beetje truffelolie, Parmezaanse kaas.

Ik maak vanavond rendang, met rijst en ???? Twijfel tussen boonstjes of brokkoli

Ik heb diepvries spinazie en rode kool gehaald. 
Vanavond spinazie. Ik heb daar de laatste tijd vaak zin in. Geen idee waarom.

Dolfje schreef op 17-02-2026 om 09:37:

Ik heb diepvries spinazie en rode kool gehaald.
Vanavond spinazie. Ik heb daar de laatste tijd vaak zin in. Geen idee waarom.

Hopelijk niet vanwege een ijzertekort...

Tja, witlof… ik denk dat ik daar in mijn kindertijd een trauma van heb opgelopen… terwijl mijn moeder toch écht héél érg lekker kon koken… Ik eet het nu wel als apéro-schuitjes met één of ander lekker slaatje of een andere vulling erin of heel fijngesneden in een gemengde sla (maar alleen rauw dus).

Wat aten wij de afgelopen dagen : quinoa-pilav met kip en veel groenten en kerrie, loaded nachos (tomaat, lenteui, cheddar, guaca en yoghurt met koriander), ribeye met knof-kruidenboter met ovenfriet, gekookte wortelen, sla-rauwkost. En gisteren maakte ik met een K&K koreaans kimchi-pasta-zakjesgedoe een mix van een beetje kipgehakt, veel verse shiitake, gember/knof, lenteui en fijngesneden spitskool. Daar kwam zwarte Thaise rijst bij en dat was erg lekker.

Vanavond een bordje met gerookte zalm, avocado, halfzacht gekookt ei, gesnipperd uitje, edamame en hartige yoghurt. Mss dat ik er nog noedels bij kook voor man, dan kan hij er een poké bowl mee maken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.