Eten
yette
14-03-2026 om 18:44
yette schreef op 14-03-2026 om 17:43:
We zijn maar met zijn tweeën en ik heb een lui dagje. De Vader warmt voor zichzelf een kliekje rijst met tempeh op en ik eet een paar loempia's uit de oven.
Komen er ineens 3 twintigers aanwaaien terwijl mijn loempia's over 7 minuten klaar zijn
Pech hoor. Ik heb ze toch echt wel leren communiceren. Míj́n loempia's
MijnNaamIsHaas73
14-03-2026 om 19:14
Fijn dat je je rustiger voelt Dolf, zorg goed voor jezelf in deze moeilijke tijden.
Wij aten weer een keer sushi bowl, was lang geleden en (daardoor?) weer erg lekker.
Dolfje
14-03-2026 om 19:18
Dewi-Sri2 schreef op 14-03-2026 om 18:33:
Dolf, ik hoop dat het een beetje goed met je gaat. Rottige tijden, dit. Is alles nu achter de rug, kan je wat rust gaan nemen?
Nog niet helemaal, moet nog het een en ander regelen.
Ted68
15-03-2026 om 09:11
Vanavond komt iedereen weer thuis eten; zijn in het zuiden wezen skien, ook al sneeuwde het
….Heb het genoten om alleen met de beestjes te zijn…
Maak vanvond een gehakt brood, met een Tomaten Mozzarella salade, en patat erbij….
afrodite05
15-03-2026 om 10:01
Dewi, fijn dat de zin in koken/eten weer terugkeert! Dat heeft lang geduurd...
En Dolfje: ik blijf je knuffelen
Ik heb niets meer aan versproducten in huis, dus we gaan diepvrieseten. Ik heb net een zakje boemboe voor nasi uit de diepvries geplukt en ernaast lagen zakjes met tomaat in sambal gorengsaus, dus die heb ik meteen meegegraaid. Vanavond bak ik er mogelijk nog een ei bij, en er gaan sowieso augurken en komkommers bij, atjar, gebakken uitjes en seroendeng. Ein-de-lijk kan ik daar ook weer van mee-eten.
Dolfje
15-03-2026 om 10:14
Dankjewel Afro.
Nu komt de nasleep en afhandeling. Zo'n gedoe allemaal. Ik ben voorlopig nog niet klaar.
We hebben een grote aangebroken bak pindasaus in de koelkast die op moet dus ik denk dat we friet eten.
Ted68
15-03-2026 om 10:26
Oh Dolfje; de nasleep en de afhandeling….. Vreselijk vond ik dat na het overlijden van mijn schoonmoeder en mijn eigen vader…..Dat heeft veel Energie gekost…..Vooral ook sterkte daar mee.
Dolfje
15-03-2026 om 10:42
Ja dankjewel. Het is allemaal vrij ingewikkeld ook deze situatie. Zal blij zijn als dat voorbij is en ik op een fijne manier aan ouder kan terugdenken.
Teigera
15-03-2026 om 11:58
Wij eten vanavond friet met snacks en rauwkost. Toe heb ik pistachepudding gemaakt. Frutjes zijn in de ban van pistache de laatste tijd
.
ToetieToover
15-03-2026 om 14:15
Pistache is helemaal hip vanwege de Dubai reep volgens mij.
Nu ik hier lees, heb ik zin in satésaus. Ik ga dat eten met een stokbroodje en mayonaise en rauwe ui.
Ik vind dat ik voldoende groenten gegeten heb voor vandaag in de linzensoep. 
Koreveen
15-03-2026 om 19:46
Sterkte met al het gedoe, Dolfje
Ik was op een paardensport evenement met mijn nichtje en broer en besloten om niet een hele dure en waarschijnlijk niet zo lekkere friet daar te eten maar het durp in te rijden en daar naar de snackbar te gaan was goede beslissing. Lekkere angus cheeseburger met friet gegeten
Teigera
16-03-2026 om 08:41
Vanavond een pastaatje met aubergine, roomsaus, zongedroogde tomaten en gewone tomaten.
yette
16-03-2026 om 08:46
Gisteren waren we met de hele familie & schoonmoeder bij De Dochter die samen met haar vriend pasta bolognese had gemaakt. Was erg lekker en gezellig.
Vandaag wordt het nasi.
afrodite05
16-03-2026 om 10:41
Ik maak straks als de boodschappen binnen zijn alvast een ovenschotel van tortellini met spek, room en kaas. Recept van mijn ex schoonmoeder
Er gaan erwtjes bij en een bordje met komkommer en tomaat. Die schotel hoeft vanavond dan alleen nog in de oven. Handig, want de makelaar komt eind van de middag dus dan is koken onhandig.
Dolfje
16-03-2026 om 15:29
We eten een kom soep ( k&k erwt) en ik maak couscoussalade met komkommer en tomaat met weer een vegetarische burger( of wat er dan ook ligt).
Heb de ochtend gewerkt en barst weer van de koppijn dus doe de rest van de middag ff rustig aan. Misschien als man op tijd thuis is voor het eten nog even wandelen en anders daarna.