Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wok; kip, Garnelen chinese kool rode peper en Chinese nudeln…

Wederom makkelijk: gebakken krieltjes, cordonbleu en broccoli. Zelfs zo makkelijk dat ik voorgesneden broccoli heb gehaald... 

Vanavond maak ik Pizza; heb gisteravond al Deeg gemaakt. Voor mijzelf een Forelle Filet met cous cous salade.

Ik heb manlief laten koken en het was goed geslaagd! Hij heeft daarna ook de keuken helemaal afgesopt, die is druk bezig geweest toen ik al lag te slapen.

Ik ga onze brunch verzorgen vandaag. Van de glutenvrije webshop heb ik deeg voor flatbreads. Die ga ik bakken. Erbij snijspinazie, zevenblad, raapsteeltjesblad en gekookte eitjes. Nu eerst even blad snijden en deeg in de rijs zetten. Ik zou willen dat ik ook kipjes had en de eieren in mijn mandje ging verzamelen maar nee, het is hier geen ballerina farm .  

Toetie: je man mag hier ook koken! Helemaal als hij de keuken ook sopt!

Hier volkoren noedels met sperziebonen en ui en kipgehakt met een potje Thaise basilicum /knoflook van de Xenos geloof ik. Bak er denk ik nog een ei bij.
 Als het goed is blijft er  dan een portie over voor man voor in de diepvries want die moet volgende week 2x alleen eten omdat ik moet werken 2 avonden. 
Het staat nu al op dus vanavond alleen ff de eieren erbij bakken want ben pas tegen 18:00 thuis ipv 17:15 vandaag.

ToetieToover schreef op 26-03-2026 om 08:06:

Ik heb manlief laten koken en het was goed geslaagd! Hij heeft daarna ook de keuken helemaal afgesopt, die is druk bezig geweest toen ik al lag te slapen.
[...]

Zie je wel, je kan van alles aan hem overlaten! 

En heel goed, maak het jezelf makkelijk hoor Afro! En Dolfje ook...hopelijk geeft werken wat structuur aan je dagen maar pas goed op jezelf. 

Hier staat Shiz andaz op de planning, een experiment want nooit eerder gemaakt. Een stoofpot met aubergine en walnoot. Met zilvervliesrijst erbij. En salade of zo erbij of dat eet ik bij de lunch, want het oogt als een recept met weinig groente. Er is ook een kans dat ik nog ga borrelen vandaag, dan schuift dit kokkerellen naar morgen door.

https://bakinghermann.com/persian-shish-andaz-rich-walnut-and-aubergine-stew/

Interessant anijs! Ben benieuwd naar je 'recensie'.
Wij eten vanavond ook makkelijk, een agvisje: gebakken aardappeltjes, broccoli (niet voorgesneden) en een gepaneerd visje uit de oven.

Turks flatbread gehaald bij Marokkaanse winkel. Zelf kipfilet en speklapje in fijne reepjes gesneden, ingredienten voor shoarma kruiden zelf gemaakt en bij vlees gedaan. Erbij salade voor vanavond. Ben benieuwd, maak steeds vaker zelf kruidenmengsels zodat ik het op eigen smaak kan maken. Ik heb peper-intolerantie en óveral stoppen ze zwarte, witte, cayenne peper in

Gisteren maakte ik vistaart, meestal een succesrecept hier, maar gisteren niet zo. Ik kon geen gerookte makreel (blik) vinden dus werd het gewone makreel, dat was echt minder lekker. Maar het ergste was de feta, die had ik van de lidl maar was echt niet lekker. Zat een hele zware schapengeur/smaak aan, leek niet echt bedorven maar voelde ook niet lekker om op te eten. Geprobeerd om de feta er een beetje uit te vissen maar dan is het toch al niet meer zo smakelijk. 

Vanavond krieltjes,  gemarineerde kipfilet en broccoli 

wauw Toet, na het koken ook nog soppen. Wat een luxe!
Wij aten gisteren linzenstoof met kipdijfilet.
Ben net terug van etentje met een vriendin. Had vooraf heerlijke bisque van garnalen en daarna zeewolffilet. Zat een heerlijke groene kruidensaus bij met amandelen. En lekker bijgeklept

Manlief sopt altijd de keuken.  Hij houdt namelijk niet van koken en nu ik in de lapppenmand zit, neemt hij beide taken op zich. Hij is naar de supermarkt gewandeld door de sneeuwbui (!!) en kwam thuis met k&k aardappelgratin, zalmmoot, k&k mosterd-dillesaus (moet ik ‘m snel maar eens leren) en groene asperges. Niks van aangebrand.  Toetje was ijs, de nationale hobby in Finland is ijsjes eten, naast koffie drinken, als ik het mag geloven. De sneeuw bracht hem op het idee, zei die.

Ga straks met een Kind lunchen… En maak voor man witte asperges vanavond met een olie sausje met gebakken Sardellen . 
Morgen gaan we nog 3 nachten naar de sneeuw; en word ik daar uitgebreid verwend.( 4 gangen).

Wij eten taco's met gehakt, geraspte kaas en sla en guacamole vanavond.

Haha, doe mij zo'n man! Hoewel, die van mij is op zijn eigen manier "the one", maar het schoonmaakgen ontbreekt helaas. 

Ik ben gisteren begonnen met babyzoon slaaptrainen. Hij wilde alleen maar op ons of in de draagzak slapen en dat vonden zowel mijn rug als onze nachtrust niet fijn. Het ging verrassend goed, ineens kan hij zelfstandig in slaap vallen en (belangrijker nog) gewoon liggend op zijn rug in zijn eigen bedje! Tot voor gisteren was het meteen krijsen als hij op z'n rug werd gelegd en als ik hem slapend weglegde, werd hij binnen 10min wakker. Dus we zijn heel blij met deze ommekeer. Het heeft alleen weinig met eten te maken, hooguit dat ik nu letterlijk mijn handen meer vrij heb om te koken. En met meer nachtrust zijn we allemaal helderder en gezelliger.

Goed, vanavond eten we dus iets wat iets minder k&k hoeft te zijn, aangezien ik een beetje meer tijd heb: gehaktballetjes in tomatensaus met aardappelbolletjes uit de airfryer en sperziebonen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.