Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

@Toetie: die man van jou heeft vást andere kwaliteiten, want die ananas inderdaad...

Ik was een nachtje weg met hobby-groep, we hadden veel lol. Culinair niet spannend, chili sin carne, salade, wrap, aardappeltjes (buffet). Gisteravond gewoon weer thuis, wraps met crispy chicken, avocado, tomaten, komkommer.

Haha, Toetie, wat schrijf je dat leuk... een ravijn...

Vrijdag was man een dag op stap met vrienden. Ik at samen met JV kip-kebabachtige spiesjes (K&K) met Libanees plat brood, fijngesneden ijsbergsla, rode ui, houmous, yoghurt-knofsaus (en voor JV Heinz sauce andalouse). Was lekker.

Zaterdag gingen we met JV en verkering Japans uit eten. Man en ik kozen het menu Sukiyaki (Japanse fondu) en de jeugd ging voor het menu Découverte. Was heerlijk en vooral heel gezellig.

Gisteren maakte ik linguine met een pittige verse kerstomatensaus met garnalen en kappertjes. Altijd goed.

Vandaag maak ik wsch opnieuw een poké bowl. Met rijst, gerookte zalm, edamame, avocado, radijsjes, komkommer, lenteui en een Aziatische dressing.

Vanaf vanmiddag hebben wij een extra huisgenoot, groep 8-meisje uit een ander Europees land (ihkv uitwisselingsprogramma school). We eten gevulde pasta uit de oven met een ricotta-pestosaus, met courgette, spinazie en tomaten. Alle kinderen houden van pasta dacht ik (deze sowieso, volgens haar moeder). Toe een chocolade lava-cakeje.

Leuk Teig, een öersoon meer aan tafel! Ik eet vandaag in de stad....het is sechseläuten. Een feest, met een grote optocht met een gast kanton, en gilde's. Dus verderl bloemen, en eet iets onderweg.

Andijviestamp met rookworst. Had toevallig al geschilde aardappelen gekocht en dat is maar goed ook want ik ben ziek thuis. Storing in evenwichtsorgaan. Jaren geleden ook eens gehad  dus hopelijk net als toen straks weer voorbij.

Kom je morgen even vertellen of we een mooie zomer krijgen, Ted?

Sechseläuten (Sächsilüüte) is het traditionele lentefeest in Zürich, dat op de derde maandag van april wordt gevierd. Het wordt gekenmerkt door een grote optocht van gilden in historische klederdracht en het in brand steken van de Böögg, een kunstmatige sneeuwpop die de winter symboliseert en waarvan de snelheid waarmee hij opbrandt voorspelt of we een zonnige of natte zomer krijgen.

Oh ja! Ik dacht al wat was het ook alweer, volgens mij hebben we het vorig jaar hier ook over gehad. En inderdaad. 
Gisteravond had lief gekookt, een salade met allerlei knapperigs, bonen en veel ras-el-hanout en halloumi en geroosterde aardappeltjes. Was heerlijk. Vanavond weet ik het nog niet. Er zou eigenlijk een vriendin komen maar ik heb nog niks gehoord dus ik neem aan dat ze niet komt (en ik loop op m’n tandvlees dus ik vind dat niet zo erg) Zit nu te bedenken of ik dan even langs m’n ouders ga. Ook te moe voor eigenlijk maar dan hebben we dat weer even gehad voor deze week (sorry ouders). En als ik dat nou einde middag doe dan kan ik eventueel nog iets makkelijks meenemen uit de supermarkt om te eten..

vegetarische risotto. Gisteren gemaakt, vond het verrassend lekker! 

Beterschap, Dolfje, hopelijk ben je er snel vanaf.

Ik ben intussen kapotmoe. Vandaag de foto's, dus dikke stress de afgelopen dagen. Uiteraard pikken de kinderen op en besloot jongste nog amper te slapen, waardoor wij nog minder tijd hadden om alles te regelen. Maar het is gelukt, de makelaar was blij verrast, dus wij trots. Inmiddels staat alles weer ongeveer op de oude plek, dus dat is fijn. Over vier weken zijn de kijkdagen, dan hoeft het niet zo rigoureus als nu, maar dat is wel weer een opruimronde. Gelukkig duurt dat nog even.

Ik had al voorzien dat ik nu uitgeput zou zijn, dus ik ben blij dat ik gisteren "verse" pizza bij de Lidl heb gehaald. Proscuitto en margeritha (of hoe spel je dat). K&k salade erbij voor de groente-inname. Morgen weer koken. 

Edit: niet blij verrast omdat het zo smerig was,  maar omdat ons huis eerst zo vol stond en nu heel leeg. Lang leve de opslag, maar onze arme ruggen en voeten...

Ja wat een gedoe hè Afro. Ik ben er ook nog steeds moe van (nou ja, en van weer even meer dan 30 uur werken in 3 dagen, dat helpt ook niet) Maar goed, alles voor de goede zaak. 

Ben echt heeelll benieuwd naar onze foto’s. 
Morgen weer een huis bekijken maar de wijk is niet zo best, zegt ChatGPT. Dus dat zal m wellicht ook weer niet worden. Huis zelf ziet er op de foto’s wel erg leuk uit (van binnen dan, van buiten een beetje saai). 

Ik ga zo koken (denk ik, ik heb althans bedacht wat we konden eten en het zou ook wel handig zijn als ik wat extra maak voor lunch de komende dagen) bonen-tomaat-courgette prutje met coleslaw en wraps. En koriander. En kwarksausje.  

Toetie....annas....bah... Misschien wel beter dan aardappelpuree op een pizza? 

Ik ben steeds meer ingevoerd in de lokale gebruiken in het land van Irma en Ted, dus van deze wist ik 

Spannend die extra huisgenoot deze week, Teig. Hopelijk ging de pasta er goed in. Lijkt me toch gek zo'n vreemde logé in huis, fijn als het een beetje klikt met elkaar. Doet Frut1 ook nog een tegenbezoek binnnkort? 

Broodjebrie, wat zat er in de risotto, behalve dat hij vega was?

En voor de anderen vooral...Dolfje beterschap! Afro en Moosey...een beetje op adem komen allebei! 

Ik at koude pannenkoeken vanavond. 

Koude pannenkoeken? Had je weinig energie wellicht?

Barbaars hè die ananas maar goed, verder is het een verfijnde gentleman dus het is hem vergeven. Aardappelpuree is heilig, daar mag niets doorheen dus dat zal niet gecombineerd worden met andere zaken behalve uitgebakken spekjes. Ik zie het wel voor me 
Vandaag at ik onverwacht alleen en dat werd: burrata met haverbrood en een salade van tomaten en blauwe besjes met verse basilicum en balsamico.

Morgen krijgen we lunchgasten en ik ben van plan ‘Mexicaanse’ soep te koken met erbij cornbread en een salade met tomaten, komkommer en avocado. 

Man moet eigenlijk werken vandaag, maar hij werd gisteravond ineens beroerd. Daar heeft hij de rest van de avond over zitten klagen (ik heb mijn opmerkingen over 9 maanden beroerd zijn maar ingeslikt) en hij wilde ook zoon niet op schoot zodat ik rond 2100 naar bed kon, zoals standaard sinds zoon (mini) er is, en dat terwijl zoon gewoon lief lag te slapen. Gevolg: ik 2 uur later naar bed dan anders terwijl ik m'n slaap ook goed kon gebruiken. Man moest vannacht naar de wc (ik ook wakker), een uur later wilde mini z'n fles en 3 uur later weer, beide keren heb ik maar gedaan. Ik ben kapot maar kom niet meer in slaap. 

Even kijken hoe de dag loopt en of man gaat werken, qua eten zijn er dan twee opties: nasi (boemboe uit de diepvries, rijst uit de rijstkoker, saté, atjar, seroendeng en komkommer erbij) of pasta met broccoli, tomaat en tonijn. Als ik genoeg energie heb, wordt het de pasta, anders dus de nasi die weinig inspanning kost.

Na 12 Minuten en 48 seconden explodeerde de böög; dus hoe sneller  hoe beter; het word een mooie zomer…..

Dat gedoe met huis krijgen we ook; we laten het volgende week taxeren; het Word veel te groot voor 2 personen. En daarna gaan we kijken wat we gaan doen; een Kabel kopen, of iets wat al bestaat…

Vanavond maak ik Spätzle, met een prutje van rundvlees, Paprika ui en knoflook.

Wij hebben een bakje keema uit de diepvries gehaald. Ik ga straks wel werken al voel ik me nog niet helemaal super.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.