Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond een Grieksig recept van Marleyspoon: auberginestoof met tomatensaus, ei en feta - erbij een ciabatta om lekker te dippen.

Vandaag een witlofsalade met knolselderij, walnoten, druiven en kipfilethaasjes. Beetje Pecorino er overheen. Maar eigenlijk is dat een koude hap; ik zit alvast met het mooie weer in mijn hoofd maar in werkelijkheid is het nog best koud en trekt het me niet zo. Ik maak er wel een snelle kruidenbouillon met miso bij. 

Ik maak enchiladas,  man zei dat hij die laatst heel lekker vond en aangezien de liefde van de man door de maag gaat pak ik die hint op 😉

Ik liet me beïnvloeden door Teigera en maakte ook een (geïmproviseerde) auberginestoof. Uit de snelkookpan. Met rode ui, koriander, pepertje, knof, tomaat... Op het bord verkruimelde feta, nog meer koriander en gesnipperde rode ui erover. En Libanees platbrood erbij. Was erg lekker.

Als toetje een bakje frambozen leeggegeten. Ook lekker.

En we zijn al klaar met eten. Normaal gaan we nu pas aan tafel...

Ik ga vanavond uit eten met een paar collega's.
Heb uiteraard al op de kaart gekeken maar weet het nog niet.

Man heeft curry met noedels uit de diepvries.

Ik kook niets. Er zijn zoveel restjes…. En een lekkere broodje is voor een keer ook goed!

Vanochtend de laatste bezichtigingen, daarna een deel van de spullen weer op zn plek zetten voordat man weg moet. Ik ben vanmiddag en vanavond alleen met de kinderen, dat wordt interessant... Momenteel wil de baby vaak net een fles als wij aan tafel zitten. Nu wisselen wij dat dus af: de ene eet met oudste aan tafel en de andere gaat de baby flessen. Even kijken hoe ik dat vanavond ga doen.

Koken wordt in elk geval makkelijk: rijst uit de rijstkoker, erwtjes erbij en ik heb nog kipragout in de diepvries staan, dat kan mooi in de magnetron. 

Wij eten vanavond een agv-tje, kip cordon bleu met broccoli en roasted potatoes met rozemarijn.

Ik heb vanaf 3 uur vanmiddag een meeting met aansluitend een borrel. Daar zal vast ook wel iets te snaaien zijn. Man heeft verschillende opties.

Succes met de logistieke uitdagingen vanavond, afro. Zijn de bezichtigingen nu helemaal klaar? En dan spannend wat het opgeleverd heeft... Moosey, bij jullie al meer duidelijkheid over de 'wispelturige' kijker? 

Hier staat vanavond een pokebowl met surimi op het menu. Het is de betere keuze vanavond uit de mogelijkheden. Gisteren had ik kabeljauw met pommes duchesse (hoe schrijf ik dat?) en worteltjes besteld, maar gelukkig was ik nog nuchter en werd ik ruim na etenstijd geopereerd . Dus dat heb ik niet hoeven eten. De operatie is goed gegaan en mijn late night snack was een raketje op de verkoever. Daarna had ik geen trek meer en vanochtend gooide ik mijn kwark met fruit er weer uit . Ik kreeg bezoek en die had gebakjes meegenomen...daar had ik wel zin in en dat zit er dus nog in, prioriteiten dus. 
Waarschijnlijk mag ik vandaag weer naar huis (al voel ik me echt nog niet fantastisch, maar te goed voor het ziekenhuis, dat snap ik ook), mijn zus bij wie ik even intrek had al asperges en goed uitziende sperziebonen gevonden in mijn koelkast en was daar alvast blij mee.  

Ja er is getekend! Dus dat is mooi. Merk nu wel dat ik de oplevering straks wel spannend vind (omdat we door het ‘gedoe’ met de koper nu wel het idee hebben dat die het ook spannend vindt om een oud huis te kopen) maar soit, dat is niks aan te veranderen. 
Geopereerd ook nog Anijs, dat klinkt allemaal niet heel fijn. Wel fijn dat je bij je zus terecht kunt. Komt je lover je ook nog emotioneel steunen binnenkort?

Ik ga vanavond koken maar ik moet nog even kijken wat. Lief heeft qua energie een beetje een knauw gekregen van het heke huizenproces en ik ben wat uithuizig, dus even voor m zorgen vanavond. 

Anijs, ik wens je een voorspoedig herstel. Ze gooien je tegenwoordig vrij snel het ziekenhuis uit, en zo te lezen heb je hulp thuis zodat je toch je rust kunt nemen. Grappig dat een taartje er wel in blijft zitten  

Wij eten een ovenschotel met de rest van de roodlof, snijraap (raapstelen) en hamblokjes. Onder een laagje aardappelpuree met ei en ricotta en meer kaas. Ik houd ervan; ovenschotels klaarzetten en dan alleen nog opwarmen. 
Soep was van bouillon met kikkererwten (gepureerd) en specerijen + groene kruidenmix en forelfilets. 

Beterschap Anijs!

Ik fiets zo naar het restaurant en heb razende honger 

Ik at gisteren dus uit. We hadden brood met 2 soorten kruidenboter vooraf. Toen hadden we allemaal de carpaccio.
En als hoofd had ik schnitzel met pepersaus. Was allemaal gewoon lekker.

Voor vanavond weet ik het nog niet, moet de hele ochtend thuis blijven omdat er het een en ander opgehaald wordt. Kan vanmiddag dus pas boodschappen doen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.