Eten
Teigera
23-05-2026 om 18:54
Dat klinkt als een tijdrovend maar interessant project Ted! En Afrodite, wat fijn dat het eerste bod al mooi is.
Gisteravond heel gezellige borrel gehad, paar biertjes enzo, helemaal leuk
. Vandaag lekker rustig aan gedaan en genoten van het mooie weer. Heb uit Toscane meegenomen pasta gekookt, 'pici' geheten. Stevig en robuust, met een simpele tomatensaus. Erbij stukje stokbrood met kruidenboter en een salade.
ToetieToover
24-05-2026 om 08:00
Een huis laten bouwen, lijkt me heerlijk! Ik heb in mijn fantasie al tig keer een huis ontworpen, nou ja, laten we het bescheiden houden en zeggen ‘bedacht’. Tuinontwerpen maak ik nog wel écht af en toe.
Gisteren was een vermoeiende dag met een sportevenement in de warmte. Er waren weinig mensen komen opdagen met het mooie weer, maar ik ‘moest’ wel, ik had beloofd te helpen. Vandaag gaan we alweer op pad en ik heb geen zin in meeneem-eten, dus kook en eet thuis voordat we weggaan. Het wordt:
Zalmfilet met kropsla en gebakken aardappeltjes.
afrodite05
24-05-2026 om 08:42
Haha, wij bouwen dagelijks huizen (van Duplo 😉)
Vanavond eten wij een ovenschotel van tortellini met spek, ik ga nog even bedenken of ik de courgette er doorheen ga doen of los ga bakken.
Dolfje
24-05-2026 om 09:09
Ik heb nog heel veel aardappelsalade en stokbrood over dus dat eten we vanavond weer.
Ted68
24-05-2026 om 09:31
Vanavond maken we een vuurtje; heb kalfsbraadworsten, en spiesjes met lamsvlees. Met een griekse salade erbij.
Mama-Inge
24-05-2026 om 10:24
Gisteren de bbq aan gehad
Vanmiddag gaan we naar een foodtruck festival.
MijnNaamIsHaas73
24-05-2026 om 11:50
Wij eten vanavond bij vrienden. De bbq gaat aan. We zijn met een hele club op de camping dus simpel eten maar dat is helemaal prima. Heel veel zin in
anijsblokje
24-05-2026 om 13:55
Dewi-Sri2 schreef op 23-05-2026 om 16:22:
Jongens, wat spannend, al die huizen! Grand Designs vond ik ook erg leuk.Heel veel succes allemaal.
Anijs, hoe is het met jou? Gaat het al beter?
We hebben vanmiddag uitgebreid geluncht met naaste familie die bij ons logeert, en vanavond wordt er voor mij gekookt. We hebben op de markt eindelijk fatsoenlijke asperges kunnen vinden, dus dat worden klassieke: ham, eitje, krieltjes, botersaus. Lekker! Daar laat ik mijn drinkvoeding voor staan!
Dat je naar mij vroeg vond ik zo lief dat ik er bijna van moest huilen. Geeft dat genoeg aan hoe het met me gaat?
Het is rot, ik voel me verschrikkelijk maar er wordt hier goed voor me gezorgd en ik ben heel blij dat ik niet meer in het ziekenhuis hoef te zijn. Hopelijk blijft dat zo.
Is het gelukt met de asperges ipv drinkvoeding? Dat spul...ik heb er respect voor dat mensen dat op een of andere manier op krijgen maar ga daar nu niet teveel over nadenken want dan gooi ik eruit wat er bij mij net nog in blijft.
Teigera
24-05-2026 om 18:07
Och Anijsblokje, wat fijn dat er zo lief voor je gezorgd wordt
. Laat het je lekker aanleunen. Iets zegt me dat jij ook zo lief voor een ander zorgt wanneer het hun 'beurt' is...
Ik doe vanavond aan "luievrouwenkoken": kibbeling en frietjes uit de oven, ik kook er dan nog net wel broccoli bij, dat was het. Tiramisu (kant & klaar) toe voor jongste frut - oudste eet elders.
Vanmiddag met jongste naar de ijssalon gefietst, daar hadden ze "pure chocolade-sorbetijs" en ik hou erg van chocola, dus maar eens geprobeerd. Jongste had strawberry cheesecake, en we zijn het erover eens, het is het fietstochtje waard! Verder lekker in de tuin bezig geweest, op het warmst van de dag met jongste naar een plek waar je kunt zwemmen gefietst zodat hij lekker af kon koelen en ik kon beginnen in een nieuw boek. Fijn dagje zo, lekker zomers.
Moosey
24-05-2026 om 21:58
Och Anijs toch 
Ik was goed gaar na een drukke, warme dag in de keuken. At bij broer en die had nog wat restjes te bbqen. Was lekker. Zo maar gewoon naar bed want er komt helemaal niks meer uit vandaag bij mij en morgen heb ik nog zo’n dag.
Dewi-Sri2
24-05-2026 om 23:26
Ach lieve Anijs
! Wat afschuwelijk dat je je zo voelt. Dan moet je zeker niet aan die Nederlandse drinkvoeding denken.
Helaas ben ik ook weer tot zoiets veroordeeld. De Franse drinkvoeding (Clinutren) is zo ontzettend lekker dat er allang alarmbellen hadden moeten afgaan. Nou, dat deden ze ook. Mijn nuchtere glucose begon ineens te pieken als een malle, dus ik heb gevraagd om drinkvoeding zonder suiker. Blèèègh! De oude bewaar ik lekker voor als de nieuwe me echt even de neus uitkomt.
Gisteren werd er heel chique voor me gekookt. Ik mocht helemaal niks doen, zelfs niet de tafel afruimen, en het was overheerlijk. 1 Asperge, wat ham en ei en boter, en niemand deed moeilijk over mijn kabouterhoeveelheid. Zo genieten, zulke dagen! Overmorgen zoek ik mijn serviesonderdelen en stukken bestek wel weer op die op onwaarschijnlijke plaatsen terechtgekomen zijn
.
afrodite05
25-05-2026 om 06:42
Ik denk dat ik vandaag voor de broccolitaart ga, met hamblokjes. Ik moet dan alleen nog geraspte kaas ergens vandaan toveren, of gewoon plakken kaas erop leggen, kan natuurlijk ook.