Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond ging ik helemaal geen ramen eten. De oppas stond ineens voor de deur, de kinderen waren ook al helemaal op de hoogte, ik stond nog in m'n werkkloffie maar ineens bleken we uit eten te gaan. De kinderen aten wél ramen, met de oppas. Snel me omgekleed en op de fiets gesprongen, superleuke verrassing.
We werden ontvangen met enkele amuses, waaronder een erg goede aspergesoep met een groene olie (ik denk van daslook?). Daarna wonton van koolrabi gevuld met ingelegde cevenne ui, ketjap en pinda. Vervolgens buikspek met coquille,daslook en miso. Daarna heilbot met kimchi van wortel, zwarte peper en een superlekkere saffraansaus. Heel licht schuimende saus, de heilbot was perfect gegaard en dan zo'n heel dun knapperig velletje erop, echt super. Sowieso was het een heel fijne avond en hebben we heerlijk gegeten. Lief had toe een kaasplankje en ik een mozaïekje van yoghurt, watermeloen en basilicum. Mooi licht, zomers menu. 

Vanavond maar weer 'gewoon': geroosterde kruidige wortelen uit de oven, rösti en little willies.

Wat een leuke verrassing, Teig!

Vandaag een bakplaat-actie. Kipdijfiletblokjes, aardappelblokjes, bietblokjes, gehalveerde kerstomaatjes met balsamico, olijfolie en veel tijm. En knoflookteentjes. Beetje hartige yoghurt ernaast met geroosterde 🎃pitten. 

Leuk zo'n verrassing Teig!

Heel erg leuk, Teigera! 

Ik maak voor vanavond een milde curry met kipgehakt, bloemkool en bloemkoolrijst, kikkererwten, paprika, wortel, kokosmelk en naanbrood. Oh en de nodige kruiden uiteraard, maar dat improviseer ik altijd. Komkommer erbij, mogelijk in een yoghurtsausje, afhankelijk van hoe gehaast alles moet.

Wij gaan vanmiddag lunchen dus ik wilde het vanavond wat lichter houden door iets van tomaten met cottage cheese op toast of zo te maken of een soepje of zo maar man werd daar net niet heel enthousiast van.
Dus we zien het nog wel vanavond.

@Dolfje, laat je man iets voor zichzelf maken?
Vanavond feestje, ik heb als meeneem-eten een kleine k&k ah salade met quinoa en stort er een blikje tonijn over uit. Lekker compact in mijn tas mee te nemen en geen vieze bakjes om mee terug te nemen.

Lunch wil ik daarom wat uitgebreider maken en ik heb zojuist kipdijspiesjes uit de vriezer gehaald. Daarbij een salade van mango, komkommer, taugé, ui, bleekselderij en paprika uit pot. Met Brown basmati rijst. 

We krijgen bezoek; maak een gazpacho, herdersalade met een zelfgebakken turksbrood, en Adana Kebab van het houtsvuur. Toetje is een aardbeien Pesto taart

Wij gaan lekker decadent vanmiddag naar de film. We zouden daarna in de stad wat kunnen eten maar ik denk dat we gewoon lekker weer naar huis gaan, het is gierend druk op werk dus thuis zijn is wel een soort luxe momenteel.

Gister kookte ik voor een bruiloft op werk, drie gangen met het voorgerecht om 14.30  en dessert om 16.00 Ik raak altijd een beetje in de war van dat soort rare eettijden. Heb zelf daardoor de hele dag een beetje lopen snaaien, havermout, broodje hier broodje daar, ‘s avonds nog wat friet en sla. 

ToetieToover schreef op 06-06-2026 om 08:54:

@Dolfje, laat je man iets voor zichzelf maken?

Ja dat zou ik normaal ook wel doen maar man heeft behoorlijk wat stress momenteel  dus ik wil hem wat meer rust geven in dat soort dingen. 

Geniet van je vrije dag Moos.  Ik zou als gast ook in de war zijn met dat soort tijden, ik hecht behoorlijk aan structuur in mijn maaltijden.

Lief van je Dolf!

Aardbeien pesto taart klinkt bijzonder.  Hoewel aardbei en basilicum wel een hele goede combi is. Veel plezier met je etentje,  klinkt lekker allemaal.

Wij eten vanavond op een feestje, geen idee wat we krijgen. Ik verwacht iets van een cateraar. 

Gisteren maakte man zelfbelegde pizza. Voor mij met artisjok champignons en blauwe kaas en een beetje vlees

Ik vind het weer voor soep. Ik denk dat ik iets harira-achtigs ga maken. Voor mezelf wat feta erbij.

Hier ook soep, pittige pinda gyoza soep met hoop taugé en paksoi en bosui.

Dolfje schreef op 06-06-2026 om 09:24:

[..]

Ja dat zou ik normaal ook wel doen maar man heeft behoorlijk wat stress momenteel dus ik wil hem wat meer rust geven in dat soort dingen.

Je bent een lieverd, Dolf!

Wij gaan morgen weer Zen-lunchen, want het belooft prachtig weer te worden. Maandag ga ik maar weer eens voor de rendang. Het kind dat slagertje stond te spelen bij de Intermarché raadde mij tournedos aan toen ik om stoofvlees vroeg 🤣🤣🤣. Toch maar niet. Sambal goreng telor erbij en iets met groente, maar ik weet nog niet wat. En verder... who knows??

Wij gaan (wegens iets te enthousiaste inkoop van knakworstjes en broodjes) vanavond weer voor broodjes knakworst met versiersels, dus ui, augurk, komkommer etc. De gehaktflapjes die ik een paar dagen geleden had willen eten, was ik vergeten, dus daarvan haal ik er vandaag wel een paar uit de diepvries. Ik maak er een salade bij van sla, komkommer, tomaat en croutons, al vermoed ik dat ik de enige ben die ervan gaat eten. Hoewel de influencer fan is van croutons, dus mogelijk worden die nog van mijn bord gejat. Het leven gaat niet over rozen...

Moosey schreef op 06-06-2026 om 08:57:

Wij gaan lekker decadent vanmiddag naar de film. We zouden daarna in de stad wat kunnen eten maar ik denk dat we gewoon lekker weer naar huis gaan, het is gierend druk op werk dus thuis zijn is wel een soort luxe momenteel.

Gister kookte ik voor een bruiloft op werk, drie gangen met het voorgerecht om 14.30 en dessert om 16.00 Ik raak altijd een beetje in de war van dat soort rare eettijden. Heb zelf daardoor de hele dag een beetje lopen snaaien, havermout, broodje hier broodje daar, ‘s avonds nog wat friet en sla.

Voor mij zou dat een goed passende etenstijd zijn. Ik eet liefst om die tijd een ‘warme’ maaltijd. Op werkdagen probeer ik ook altijd rond die tijd te eten. Jammer dat collega’s samen willen pauzeren rond standaard Nederlandse lunchtijd en dat ik mijn warme maaltijd in de ‘koffiepauze’ moet eten die iedereen altijd wil overslaan -behalve ik dus. Gelukkig werk ik vaak thuis 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.