Eten
afrodite05
28-06-2026 om 07:28
Eigenlijk zou ik pasta maken met een simpele pastasaus, maar ik heb geen gehakt meer en ook geen zin om daarvoor naar de winkel te gaan. Dus dan gaan we maar voor nasi, er ligt immers nog genoeg boemboe in de diepvries. Komkommer, augurk, atjar en seroendeng erbij.
Dolfje
28-06-2026 om 07:55
Het was ff pittig om hier naar de b&b te fietsen want het was toen bloedheet. Hebben extra pauzes ingelast om wat te drinken. Omdat er een afzegging was kregen we een andere koelere kamer. Voor we naar het festival gingen ff onder de douche gesprongen. Op het festival was heel veel schaduw want in de bossen maar de eerste 2 uur had ik het evengoed ontzettend warm.
Daar hebben we alleen een portie loaded fries gegeten, was ok maar ik kreeg er flinke buikpijn van. Toen we terug kwamen was het heerlijk afgekoeld en hebben we in de tuin een biertje gedronken nog.
Dadelijk krijgen we ontbijt! Zin in.
Teigera
28-06-2026 om 10:08
Vandaag is het licht afgekoeld Dolfje dus hopelijk hebben jullie een fijne dag!
Wij vieren vandaag het verjaardagsfeestje van frut I, die vandaag precies 11,5 jaar oud is
. Jarig tussen Kerst en Oud & Nieuw is echt verre van ideaal, we zouden nog wel een keer een verjaardagsfeestje geven maar ja er is altijd wat, enz enz, time flies, en zo dachten frut en ik ineens begin mei "oh nee! helemaal vergeten" en toen gingen we maar een alternatief verjaardagsfeestje houden op precies deze dag
. Ook leuk! We nemen de hele bups mee naar de snackbar dus dat is lekker makkelijk en stressvrij.
ToetieToover
28-06-2026 om 11:11
Haha wat een leuk idee, omdat zo te vieren! Veel plezier met de bubs.
Ik maak een linzensalade; alleen linzen koken, groenten snijden en potjes openmaken. Met vinaigrette, tomaten, ui, komkommer, artisjokharten en feta.
En daarna nog een eetronde met gele linzenspaghetti, ik heb nog oesterzwammen en parmezaan. In mijn diepvries alleen nog kalfsoesters, die bak ik erbij, doe ik gewoon weer binnen. Eindelijk een bui vannacht met verkoeling.
Koreveen
28-06-2026 om 13:50
Wat grappig en een goed idee, Teig.
Gelukkig wat afkoeling dus lekker gesport vanochtend.
Vanavond maak ik een poke bowl met gekookt eieren, avocado, komkommer, wortel, sla, sriracha mayo en een afbakbroodje erbij
Ted68
28-06-2026 om 17:57
Leuk Teig!!!!
We hebben een beetje Pech; midelste zoon is uitgegleden op de duikplank, en had een grote open wond ; diep en 18cm lang, en een pees achter zijn knieschijf is helemaal los…..DUS vandaag niet op vakantie, en wachten in een ziekenhuis, tot de operatie voorbij is… Gelukkig is zijn vriendin bij hem, en hebben man en ik zijn bed en Computer naar de begane grond verhuist..We gaan nu morgen op vakantie, en Zoon, dochter en vriendin zorgen voor het Kind…..
We eten de restjes van de verjaardag van gisteren; met asperges, en een kip…
Dolfje
28-06-2026 om 18:15
Wij zijn weer thuis sinds vanmorgen, na het heerlijke en goed verzorgde ontbijt op de fiets gestapt. Was een fijner fietstochtje dan gisteren
Wij hebben net flatbread op met kipshoarma , feta en een hoop sla en knoflooksaus van cottage cheese .
Dewi-Sri2
28-06-2026 om 18:46
Bijna niks gegeten vanmiddag, dus vanavond nog maar wat gazpacho gemaakt en pan con tomat. Hoop smaak en toch vrij licht.
afrodite05
29-06-2026 om 06:30
Vandaag is het mijn eerste werkdag sinds het verlof, de bevalling en het ziek zijn. Al met al ben ik er bijna een jaar uit geweest. Vanaf de zomervakantie was ik ziek, nu werk ik alleen de laatste twee weken voor de nieuwe schoolvakantie begint.
Qua koken maak ik het mezelf (en man) makkelijk: we eten broodjes die naar eigen invulling te beleggen zijn met knakworstjes of een kroket, daarnaast een salade. Zoon zal vast geen salade willen, dus hij krijgt losse stukjes komkommer, paprika, augurk, dat soort spul. Waarschijnlijk gaat daar nog het meeste werk in zitten 
irmaladouce
29-06-2026 om 08:42
Gisteren improviseerde ik mariscada van een K&K diepvriespak, kerstomaatjes, sjalotje, rode paprika, véél knof en een rood pepertje. Daar kwam safraanrijst bij die ik maakte van de rijst die we vorig jaar uit Pals hadden meegebracht. Erg lekker.
Zaterdag grilde JV onglets op de BBQ. Daar kwam aardappelsla, brocoli, gegrilde maiskolven en sla bij.
Voor vandaag ben ik nog geheel inspiratieloos. Mss dat ik van K&K deeg een courgette-tomaat-ansjovis plaattaart op de pizzasteen maak.
Teigera
29-06-2026 om 08:43
Toi toi toi Afrodite! Zal wel weer even wennen zijn. Maar je bent het vast nog niet verleerd
Ted, wat een naar ongeluk voor je middelste. Klinkt alsof hij met het herstel wel een tijdlang bezig zal zijn. Veel sterkte voor hem gewenst en hoop dat jullie dan wel vandaag op vakantie kunnen - er wordt thuis vast goed voor hem gezorgd.
Wij eten vanavond vissticks, broccoli en gebakken minikrieltjes - frut kookt.
irmaladouce
29-06-2026 om 08:44
Ted, ik hoop dat je een beetje relaxed op vakantie bent gegaan : wat een vreselijke pech voor je zoon en dat net voor de vakantieperiode. Ik hoop dat hij eventuele examens achter de rug heeft !
Ik hoop dat frut I een fijn feest had, Teigera !
Dolfje
29-06-2026 om 16:31
Ik maak een salade,tomaat, ijsbergsla, komkommer, feta en wat ik verder nog tegen kom. Erbij vegetarische crispy tenders.
Fruitsalade voor na heb ik net ook al vast gesneden en in schaaltjes gedaan.
Koreveen
29-06-2026 om 20:02
Jeetje Ted, wat een pech. Hoop dat je zoon goed herstelt en dat je vakantie verder gesmeerd en relaxed gaat.
Afro, fijn dat je rustig aan kan opstarten. Succes.
Wij aten pad thai met kip.