Eten
ToetieToover
01-07-2026 om 22:53
Dewi-Sri2 schreef op 01-07-2026 om 22:23:
Gevulde paprika met gepimpte chair en rijst. Beetje ruim in de cayennepeper, poeh!
Toetie, hoe maak jij toch die zadencrackers? Die klinken als iets dat ik ook wel kan gebruiken. Lekker veel vezels.
Ik maak me zorgen om Yette.
Ik gebruik dit recept
https://brendakookt.nl/recepten/knapperige-zadencrackers/
Meestal halveer ik het lijnzaad en vul aan met chiazaad. Ze schrijft hier iets over moeilijk doen met een deegroller, maar ik gebruik gewoon de achterkant van een lepel. Erg lekker en makkelijk. Uiteraard kun je er ook specerijen doorheen mengen en de verhoudingen veranderen. Zolang je maar 50% Chia en/of lijnzaad gebruikt.
Dewi-Sri2
01-07-2026 om 23:49
Dank je wel, Toetie. Morgen ga ik uitzoeken hoe de ingrediënten hier heten 
Teigera
02-07-2026 om 08:03
Oh grappig, het recept van die crackers gebruik ik ook weleens! Inderdaad heel makkelijk. Vanavond eten we bloemkool, aardappelpuree en een gerechtje van gehaktrolletjes met saus.
MijnNaamIsHaas73
02-07-2026 om 08:40
Ik heb een medische ingreep gehad dus ik maak het mezelf makkelijk. Gisteren bestelden we sushi.
Vandaag komt jumbo de boodschappen bezorgen (omdat ah al vol zat), ik weet nu weer waarom ik dat nooit doe. 1e is dus al die bezorgmomenten, je kan die pas vastleggen als je genoeg boodschappen hebt besteld (en uiteraard kan je 5 pakken wasmiddel in je mandje gooien en later weer verwijderen) maar ik ben dus niet goed in zo ver vooruit denken. 2e is dat er altijd wel iets niet leverbaar is, nu is dat een verspakket wat betekent dat ik geen maaltijd heb. En de verse kipfilet die ik daarvoor besteld heb krijg ik nu wel. Nu nog afwachten of alles erbij zit en qua datum en kwaliteit naar mijn verwachtingen is. Ik ga snel weer zelf boodschappen doen.
Vanavond dus geen thom kha kai maar wraps met crunchy kipschnitzel, ijsbergsla, tomaat en paprika
Dolfje
02-07-2026 om 08:54
Dat is irritant Haas! Sterkte met herstel.
Ik maak dadelijk bami goreng met kip. Heb einde middag een kleine team borrel dus dat kan maar klaar zijn.
Moosey
02-07-2026 om 09:41
Gister at ik op werk, wat brood met boter, pilav met cherrytomaten, geroosterde groenten. Oh en een klein dessertje, chocolademousse met bessencompote, die was een beetje zuur uitgevallen maar de combi was wel héél lekker.
Vanavond mogen we aanschuiven bij broer en mijn zieke nichtje. Daar wordt altijd lekker gekookt. Ben benieuwd hoe ze erbij zitten na het slechte nieuws van twee weken terug (heb ze tussendoor nog wel gezien, maar dit soort dingen landen langzaam)
anijsblokje
02-07-2026 om 17:09
Ik heb een ik wil niks koken maar alles eten-dag, en dat is stom als je alleen woont.
Mijn gedachten gaan heen en weer van shoarma of falafel halen tot toch maar even pasta met courgette en tomaat of "risotto" van boekweit maken of toch gewoon voor de tweede dag op rij tofu eten, net als gisteren (ik vond het toen heerlijk). 
ToetieToover
02-07-2026 om 20:49
Ik at vanavond ook alleen en maakte gekruide cottage cheese met gepofte zoete aardappel en gefrituurde aubergine. Die laatste met balsamico en granaatappelpitjes.
afrodite05
03-07-2026 om 06:25
Ik maak vanavond mac n cheese waarin ik bloemkoolrijst verstop. Tomaat gaat er ook doorheen, maar qua kleur zal het niet echt mogelijk zijn om die te verstoppen. Hoeft ook niet, trouwens...
irmaladouce
03-07-2026 om 07:46
Hier worden het miniburata met verschillende soorten tomaten, basicilum, versgemalen pezo en Tunesische olijfolie (een ware ontdekking). Mss nog één of ander worstje of spiesje erbij. En rustiek stokbrood.
Dolfje
03-07-2026 om 08:16
Ik zet de bbq aan, sateetjes en een hamburger en stokbrood erbij met pindasaus en komkommer.
ToetieToover
03-07-2026 om 08:46
Dolfje schreef op 03-07-2026 om 08:16:
Ik zet de bbq aan, sateetjes en een hamburger en stokbrood erbij met pindasaus en komkommer.
Ik vind dit een heel goed plan. Ga ik ook doen. Minus de hamburger. Kipsate, komkommer en stokbrood. Satésaus, yummmm. Ik eet alleen vanavond maar ik heb een mini/tafel barbecue. Geen regen zo te zien vandaag.
Teigera
03-07-2026 om 09:16
Vanavond hapjes: omelet met paprika en champignons, stokbrood, tomatensalade met mozzarella en ik had nog zo'n kleine quiche van AH in de vriezer liggen dus die gaat naast het stokbrood de oven in. Niet te moeilijk doen vandaag, we hebben een drukke dag.
anijsblokje
03-07-2026 om 18:03
Vanavond dan toch: volkoren penne met tomaten-courgettesaus, veel rozemarijn en parmezaanse kaas.