Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Net zoals gisteren een aziatische salade, van heel dun gesneden chinese kool, stukjes kip, mihoen, veel munt, fijngehakte pinda's en een dressing van sojasaus, ponzu, sake, een heel klein beetje gembersiroop, srirachasaus en limoensap. Erg lekker.

Ik heb verschillende gegaarde gehaktballetjes van picnic dus die eten we met een salade denk ik. Waren in de aanbieding dus die komen komende week nog een tweetal keer op tafel.

Ik heb, heel Frans, een hele gegrilde kip gekocht (hij is nog heet) en ik ga nu verzinnen wat ik ermee en/of erbij ga maken. Onverwacht een geheel vrij weekend, dus zin in iets feestelijks. Misschien voor de lunch, met een stuk tradition erbij.

Mmmm dat klinkt goed Dewi.
Wij eten vanavond mihoen met kip, paprika, zakje voorgesneden roerbakgroenten, champignons, spekjes, en kruiderij. Toe frambozenpudding.

Ik maak een couscoussalade met kip en ras el hanout, plus paprika, bosui, komkommer, misschien nog wat erwtjes en er gaan mandarijntjes in blik waar ik geen andere bestemming voor heb doorheen. 

Vanavond eten we pasta pesto met spekjes en erwtjes. 

Vanavond een Thais probeersel (pad krapow, zakje uit de toko, met holy basil) met gehakt (en groenten en rijst). Ik denk dat het voor de frutjes te pittig is, oudste is er niet eens die heeft een feestje, voor jongste warm ik lasagna op van eerder deze week. Vindt hij vast prima.

We zijn weer thuis. Zoon is nog wel even bezig met zijn been. Mag 6 weken niets, en daarna langzaam weer bewegen. Hij was in een stage, en die is dus nu afgesproken. Maar in September begint zijn opleiding weer en gaat hij verder. 
De anderen zijn allemaal een Ronde verder , met hele goede cijfers.

Gisteravond was buurvrouw jarig, en ze had een catering… met veel groente en kip… was lekker.

Vanavond gaan we een vuurtje maken. Heb verschillende worsten sla en maak een foccacia.

Wat balen voor je zoon Ted. Hopelijk hebben jullie toch een fijne vakantie gehad.

Gisteren aten wij caesar salade met friet uit de airfryer. 
Vanavond ratatouille met steak en rösti rondjes  (alweer processed aardappel, helaas had ik hier geen invloed op) 

Wij eten frietjes en snacks. Saai wel eigenlijk maar ik ben zo ontzettend moe weer. Werd pas 10:45 wakker of zo. Had het nodig denk ik.

Enchilada's worden het vanavond, met kip, paprika, enz. 

Wij eten vanavond pasta pesto

Rijst met erwtjes en een k&k ovenschotel saté ajam. De AH komt rond etenstijd dus ik durf er niet op te vertrouwen dat de verse boodschappen op tijd binnen zijn.

Voor mijzelf een taboule salade, voor de rest aardappelblokjes, carbonade en een meloen feta salade.

Ik denk iets van een Griekse salade. Ga zo ff naar de winkel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.