Eten
ToetieToover
06-07-2026 om 17:10
Wij aten een restje tomatensaus (Bolognese) met flatbreads met kaas ertussen. Soort tosti. Ik heb al een paar dagen last van het per ongeluk binnenkrijgen van hazelnoten, maar ik kan wel eten. Alleen daarna lig ik een uur op de bank voor de vertering, die niet zachtzinnig verloopt. Gek genoeg heb ik wel trek en zie ik er tegenop om weer te ‘moeten’ eten. Manlief heeft al een paar keer gevraagd wat ik wil, dan gaat hij naar de winkel. Geen idee. Hij ‘dreigt’ nu met pannukakku
als ik toch niks weet.
Dewi-Sri2
06-07-2026 om 18:10
Maar weer iets van een hoop meloen en misschien een brochette (een spies dus) met kalkoen. Het is weer zo verschroeiend heet hier. Wat mij betreft hoeven er geen koolhydraten bij in de vorm van brood of rijst of noodles of zo.
afrodite05
07-07-2026 om 06:53
Ik heb vandaag een kleine ingreep in het ziekenhuis, geen idee hoeveel last ik naderhand heb, maar ik maak het mezelf maar makkelijk met aardappelpuree, sperziebonen en stoofvlees.
irmaladouce
07-07-2026 om 08:21
Gisteren maakte ik samen met JV danger dogs, ongeveer volgens dit recept :
https://www.saveur.com/recipes/danger-dogs-recipe/
Daar kwam nog een flinke bak gemengde sla bij die helemaal op ging.
Vandaag wordt het flatbread of wraps met wat gemarineerde kip, rode ui, sla/rauwkost, feta, yoghurt-knof-tuinkruidensaus sriracha...
Teigera
07-07-2026 om 08:37
Spoedig herstel gewenst vandaag Afrodite!
Wij eten vanavond een bloemkoolovenschotel, met aardappelpuree, amandelen, kaas, mosterd en kerrie. We hebben het voordeel dat iedereen hier in huis ondanks warm weer (al valt het vandaag wel mee geloof ik) gewoon trek heeft, dus ook een ovenschotel gaat er prima in. De enchilada's gisteravond verdwenen als sneeuw voor de zon, inclusief de salade ernaast. Frutjes worden groot, heerlijk om te zien.
ToetieToover
07-07-2026 om 10:23
Vandaag maak ik een zoet-zuur sausje (sweet chilisaus, azijn, sojasaus, sesamolie, maizena, gember, knoflook). Dat gaat over kalkoenblokjes+ ui-ananas-paprika. Erbij brown basmatirijst gemengd met haverrijst. Daarvan kook ik extra, kan ik er later deze week een salade mee maken.
Ted68
07-07-2026 om 13:55
Heb net broodjes gebakken, daarmee maak cheese burger, en omdat ik te weinig hamburgers had bak ik ook nog wat kipfilet voor tussen die broodjes.
Dolfje
07-07-2026 om 18:24
Wij aten “ loaded rice “ een zakje gekruide rijst van Lassie wat in de magnetron opgewarmd wordt. Daarop het loaded gedeelte een zakje gemengde kool en daarop gehaktballetjes in “ pikante” saus ( die dus niet pikant of ook maar enigszins pittig was) dus extra nog een chutney en zoete chilisaus erover.
Was eigenlijk nog best smakelijk. Dus waarschijnlijk eten we dit of een variant daarop de komende dinsdagen. 
Dewi-Sri2
07-07-2026 om 23:23
Ik kwam vandaag niet verder dan een lunch van twee piepkleine Franse boterhammetjes en vanavond wat sla, een half worstje en een waterijsje. Als ik meer eet word ik misselijk.
Vanmiddag moesten we voor zware dingen naar de bouwmarkt, vreselijk. Het was over de 40 graden, ik trok het al nauwelijks om buiten in de zon te lopen. Gelukkig had de bouwmarkt de zware dingen niet op voorraad, dus die gaat de voorman morgen halen, bless him
.
Morgen zie ik wel weer wat ik eet, niks is ook helemaal prima (echtgenoot denkt daar anders over, maar ik heb voor nood nog een k&k-maaltijd). Ik hoop dat het bij jullie beter is.
Teigera
08-07-2026 om 08:06
Wij eten paëlla vanavond.
Sterkte Dewi, klinkt heel vervelend dat warme weer en geen trek en je fysiek die niet mee wil werken.
Dolfje
08-07-2026 om 08:13
Hier is het gelukkig niet zo heet al wordt het wel weer warmer maar gelukkig geen 40 graden. Sterkte Dewi.
Ik heb gehakt uit de diepvries gehaald en heb nog tomaten dus ik denk pastasaus met penne.
afrodite05
08-07-2026 om 10:39
Hier valt het ook mee, ik had een korte broek aangetrokken vanochtend maar twijfel of ik niet toch een lange aan moet trekken.
Ik had laatst heel erg zin in bloemkool en toevallig was hij ook nog in de bonus, dus een ouderwetse agv van gekookte aardappelen, bloemkool en een braadworstje. Er is nog jus over van het stoofvlees van gisteren, dus dat gaat er ook bij.
Koreveen
08-07-2026 om 15:55
Ben er weer. Belfast was geweldig. Echt een aanrader. We hadden een heerlijke Airbnb, een hele woning in een buitenwijk. Busje in en in 20 minuten in het centrum.
Omdat mijn vriendin vegetarisch is, zochten we vegetarische restaurants op waar er gelukkig genoeg van waren. De eerste avond deelden we een falafel burger en een cauliflower steak.
Avond 2 naar een goed fusion restaurant. Je zou aan 3 small dishes pp genoeg hebben dus we zochten er 6 uit om te delen, oa tortille met pulled aubergine, fried rice met kimchi, aubergine en mozzarella spring rolls. Er kwam enorm veel op tafel. We dachten dat dit voorgerecht sizes zouden zijn maar het leken wel hoofdgerechten. We vonden het zonde om weg te gooien dus we namen het mee en aten het de volgende avond in de acco op.
De laatste avond vroeg gegeten ivm de terugvlucht: lekkere geitenkaas tosti's. met honing, walnoten en zongedroogde tomaat.
Gisteren maakte ik witte bonen chili sin carne. Vanavond wordt het zalm met traybake gevuld met zoete aardappel, broccoli, groene asperges
Dolfje
08-07-2026 om 16:43
Dolfje schreef op 08-07-2026 om 08:13:
Ik heb gehakt uit de diepvries gehaald en heb nog tomaten dus ik denk pastasaus met penne.
Penne is orzo geworden die ik in de saus mee kook. Had ook nog een zakje wortelsliertjes die zijn er ook nog door gegaan.