Eten
afrodite05
18-08-2026 om 12:15
Sterkte, Anijs!
Nou Ted, we hebben niet alleen geen warm water beneden, we hebben überhaupt geen gootsteen nog. Dus ook voor dingen afspoelen of een glas water vullen moeten we naar boven. Ja, of de kraan in de wc gebruiken, maar daar passen onze grote glazen niet onder. Dus ik heb een paar grote 1,5l flessen water gekocht die we kunnen hervullen, dan hebben we beneden water staan en hoeven we niet elke keer naar boven.
Vanavond eten we afwas-arm: k&k salade (uit de plastic bak waarin het komt), stokbrood uit de airfryer met roomkaas en kip kerrie (met wegwerpmes
) en evt nog kipnuggets erbij. Tja.
Oja en de eerste nacht was een beetje raar. Eigenlijk net als de nacht na ons trouwen en de nachten na de geboortes van de kinderen: kapotmoe maar toch niet echt kunnen slapen door de adrenaline ofzo. Vanochtend een heerlijke (sarcasmemodus) koude douche genomen omdat man per ongeluk de boiler had uitgezet (hij moest hem van mij juist hoger zetten).
anijsblokje
18-08-2026 om 16:25
Dankjullie, lieve mensen
. Ik ben inderdaad weer thuis na bijna twee weken bij mijn zus en gezin te zijn geweest. Ik had geen zin en ook gewoon geen energie/ruimte om te komen melden wat ik daar te eten kreeg, ook al heb ik heerlijk gegeten. Wel een overdosis vijgen uit de moestuin, de laatste heb ik vanochtend gegeten, dus fijn dat dat weer op is. Een beetje pijn is te verwachten nog in deze fase, maar zoveel pijn als ik gisteren had is niet oké. Ik had teveel gedaan in het weekend, ben ik bang, maar extra pijnstilling en vroeg naar bed hebben voldoende geholpen.
Ik ben blij met de raarste dingen, zoals weer zelf de was doen na ruim zes weken.
Afro, dat is wel behelpen, alleen boven water en dus ook geen gootsteen oid. Hopelijk vinden jullie daar nog handigere oplossingen voor. Hebben jullie een babybad op poten? Misschien kan dat nog helpen, als tijdelijke afwasconstructie. En wegwerpbestek, arghhhh...maar ja als jullie dat voor nu het handigste vinden... Hopelijk zet man de boiler gauw warmer!
@Toetie: Sterkte...dat klinkt ook helemaal niet fijn allemaal. Je niet-kooklust heeft nu wel een goede verklaring.
Hier maak ik vanavond (nou ja, straks) aardappel-auberginecurry, zoals AH dat noemt. Er gaan ook kikkererwten door, geen idee waarom die niet genoemd worden in de titel van het recept.
irmaladouce
18-08-2026 om 17:53
Sterkte, anijs. Ik hoop dat t gauw beter met je gaat !
Toetie, hang in there ! Beterschap !
Jij ook sterkte, Afro. Als ik t goed begrijp heb je nog geen keuken? Geen aanrecht/gootsteen, vaatwasser ? Ook geen koelkast of fornuis/oven ? Dat is idd wel behelpen... Creatief zijn is dan de oplossing. Of je bij familie/vrienden (laten) uitnodigen 😉
Wij hebben allerlei klussen en klusjes gedaan vandaag. Lekker opgeruimd, ritje naar t grof vuil en naar Emmaüs... morgen weer een dag...
Heb net kipfilet in een griekserige marinade gezet. Daar komt griekserige sla bij en wat verdwaalde diepvriesfrietjes voor man.
Dolfje
18-08-2026 om 18:47
Hier beiden moe en inspiratieloos dus het werd k&k erwtensoep uit zak en we hebben elk 2 eieren met spek gebakken en op een bruin puntje gegeten.
Morgen zien we wel verder.
afrodite05
18-08-2026 om 21:09
Irma, klopt, geen keuken nog. Ja, we hebben een geïmproviseerde keuken: alvast het keukenblokje dat in de bijkeuken komt, maar dat zijn 2 kastjes en een lade onder een stukje aanrechtblad, maar geen gootsteen. Ook geen kookplaat. We hebben wel ergens een goedkoop koelkastje vandaan geplukt en onze diepvries staat er nu ook, want dat koelkastje heeft alleen zo'n klein vriesvakje. Uit eten gaan of op bezoek was ook wel een paar keer het plan, maar voor baby met veel slaapjes (die nu alle kanten op schieten, kind zal ook wel stress hebben) is thuis toch wel fijn. Ook voor de oudste is het net wat stabieler thuis dan elders waar hij toch verlegen is enzo. Nouja, we overleven het wel. Des te dankbaarder zijn we straks als we weer een gootsteen, vaatwasser en kookplaat hebben!
Anijs, fijn dat het de goede kant op gaat! Ik duim dat deze lijn doorzet!
Moosey
18-08-2026 om 21:21
Argh Afro wat stom! Was vast niet de bedoeling neem ik aan, dat je nog geen keuken zou hebben? Hoop dat ie er snel is.
Anijs, sterkte! Het zit je allemaal niet mee. Hier zijn de vooruitzichten nu, is dat iets over te zeggen?
Toetie ook sterkte, dat klinkt niet fijn..
Ik at gisteren op werk, iets geïmproviseerds met een soort fried rice en gekookte eitjes en wat salade. Daarna bij vrienden langs met een vreselijk gezellige baby
Ik ben niet zo van de baby’s maar deze was echt leuk. Verder ook heel gezellig bijgekletst.
Vandaag had lief een ovenschoteltje gebouwd met worstvlees, mais, aardappel en courgette. En we maakten er wat sla bij.
Ted68
19-08-2026 om 06:40
Oh, Afro, wanneer komt de keuken?
Toetie ook sterkte, en Anijs; hoop dat het snel beter gaat…
Ik heb een Rolllade uit de vriezer geplustert, en daar komen aardappel Kroketten bij. En Brokkoli.
Poison
19-08-2026 om 07:43
sterkte voor iedereen die het nodig heeft!
Ik zit al Twee weken met mijn ene arm In een brace na een operatie dus ik kan niet echt makkelijk koken.
Gister aardappelwedges uit de airfryer, kippenpoten uit de oven en daarbij een pot worteltjes en een blik mais en appelmoes.
vandaag gaat dochter (13) koken: stamppot zuurkool en worstjes.
afrodite05
19-08-2026 om 08:03
Oei Poison, dat is lastig. Hopelijk herstel je snel. Lief dat je dochter kookt. Ik dacht eerst: huh, zuurkoolstamppot in de zomer?! Maar ach, zo zomers is het nu ook weer niet dus groot gelijk!
De keuken wordt 2 en 3 september geplaatst, dus vanaf 3 kan ik (denk ik) weer koken. Ik kijk er ontzettend naar uit!
Vanavond afhaalchinees, denk ik. Of misschien Indisch, even overleggen met man wat hij liever wil.
ToetieToover
19-08-2026 om 13:02
Bedankt voor de beterschapswensen 🙏🏻. Vandaag sperzieboontjes met pindasaus en een zachtgekookt ei. En verder maar weer havermoutpap met een banaan.
Dolfje
19-08-2026 om 17:02
Hm boontjes in pindasaus kan ik ook wel eens op het menu zetten. Maak ik denk ik ook iemand blij mee.
Dewi-Sri2
19-08-2026 om 17:24
Anijs en Toetie, heel veel sterkte. Ik ken coeliakie (gelukkig) alleen van een vriendin van vroeger. Als er iets met brood gegeten werd, vroeg zij altijd een eigen potje boter en naam haar eigen brood mee. We hebben ook een keer in een restaurant of ze glutenvrij brood hadden. Ja hoor, geen probleem. En wat kreeg ze dus: koolhydraat-arm brood. Werden ze in dat restaurant ook nog pissig op ons, want dan hadden we dat duidelijker moeten aangeven. Dat zal in deze glutenvrij-hype wel beter zijn.
Vanavond maak ik maar een pan minestrone. Het is hier lekker opgefrist, iets van 26 graden, dus dat kan wel weer. Ik heb op het ogenblik weer wat meer eetlust, dat scheelt ook. Ik hoop dat die blijft, want we hebben net heel slecht familienieuws gekregen. En dan is 1000 km ineens best veel.