Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ik maak een traybake van zoete aardapel, ui, paprika, en kipshoarma

Wij eten vandaag een kipvink met friet uit de airfryer en broccoli 

@Dewi:  Het gaat wel wat beter, maar ik merk enorm dat mijn basisconditie helemaal weg is. En ik heb ook zeker nog pijnstillers nodig, wat ik wel een beetje zat ben. Maar ja...geduld met mezelf... 

Hier vanavond ovenschotel met paprika, ui, boekweit, komijn en kaas.

Wij aten pasta all'amatriciana met verse tomatensaus.
Morgen vertrekken we op vakantie naar Duitsland. Schwarzwald, meren, steden. Voor een kleine 2 weken.

Fijne vakantie Irma.

Gisterenmiddag heb ik al een linzencurry met bloemkool gemaakt en dat staat met rijst en gebakken paneer in de koelkast. Vandaag dus lekker makkelijk.

traybake 2. Nog over van gisteren, dus lekker makkelijk

Benieuwd wat je daar te eten krijgt, @Irma!  

Vanavond wordt het hier ravioli met ricotta en spinazie, en een tomatensalade erbij. Geen zorgen, natuurlijk ook met extra kaas. Ik was even bij mijn zus en werd gedwongen om moestuin-groenten mee te nemen met de woorden: "Neem alsjeblieft wat mee." Mijn neefje had al bij zwager geklaagd "als anijs ( ) er nog was geweest hadden we tenminste minder groente!" Zwager legde keurig uit dat ze dan niet minder zouden hebben, maar wel dat het dan eerder op was. Ik heb dus sperziebonen, tomaten, courgettes en wat zeer vroege (hele lekkere) appeltjes mee.

Moestuingroenten   

Vandaag aten we kalkoenfiletblokjes en bloemkool met een jasje van linzenmeel, ei en cajunkruiden. Met ingelegde komkommer.

En verder havermoutpap. 🥣 dat is de nieuwe vriend van mijn spijsverteringskanaal hoor. Met een banaantje erbij. 

Ik heb Teriyaki kipballetjes opgewarmd in de magnetron (zelfgemaakt uit de diepvries), rijst in de magnetron opgewarmd en snijbonen gestoomd in de magnetron. Geserveerd op een kartonnen bordje met een plastic lepel. 

man maakte ravioli met gorgonzola vulling. En nebiolo met honing na.

Spinazie, aardappelpuree en een kipkrokant schnitzel. De bedoeling was eigenlijk gehaktbal maar de schnitzels moeten eerst op.

Thaise curry met extra veel rijst wegens toch iets te pittig voor peuter... 

gisteren maakte ik tom kha kai met bruine rijst noodles als extra vulling.

Vandaag werd er voor ons lasagne gekookt. Was erg lekker!

Na een middag Strand eten we nu gamba^s, en over anderhalf uur  salade en lam van de gril.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.