Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten fried rice van vorige week uit de diepvries met een gebakken ei en een paar augurken erbij.

Ik ging uit eten en we aten mosselen. Op een heel stil terras met uitzicht over de rivier. Lekker en prettig. 

Wij aten als late lunch heel goede pizza's in een supertoeristisch Beierse omgeving en als laat avondeten in ons appartement miniwraps met geprakte avocado, kleingesneden tomaat met lenteui en allerlei kruiderij. 

Frietjes met stoofvlees en sperziebonen. De eerste uit de airfryer, de andere twee uit de magnetron... 

afrodite05 schreef op 28-08-2026 om 08:14:

Frietjes met stoofvlees en sperziebonen. De eerste uit de airfryer, de andere twee uit de magnetron...

Ik vind dat jullie helemaal niet slecht eten hoor! Dat heb je goed voorbereid, zou ik je niet nadoen in een verhuizing met baby en peuter 

Woensdag aten wij tacos met een vulling van gehakt en Mexicaanse roerbakgroenten en guacamole en kaas natuurlijk. 

Gisteren salade nicoise.  Daar neem ik het restant van mee naar kantoor voor de lunch. Vanavond weet ik niet. Mag man regelen 

Magnetron & airfryer cooking in huize Afro. Die baby en peuter zou ik ook lastig vinden, ik had twee babies op het moment dat de afvoer verstopt was in de keuken en dat ze “voorlopig geen tijd hadden” -was een fout bij de aanleg van het destijds nieuwbouwhuis. Tot ik zei dat het echt niet ging met tweelingbabies… toen stonden ze de volgende dag al op de stoep. Was niet te doen, weet ik nog. Sterkte ermee!

Oja eten, manlief gaat sporten (ik niet) en we eten de ovenschotel van eerder deze week: iets met aubergine, aardappels, kaas. Handig met verschillende eettijden. 

Hier wordt het chili sin carne uit de vriezer, ik denk dat ik er een soort enchiladas van maak, dus ook nog iets met (volkoren) wraps en kaas, en misschien tomatensaus extra.

Ah, lief, Toetie en Haas! Ik word er gewoon een beetje emo van..! Het is allemaal behoorlijk kak en ik ben er best chagrijnig door. Ik ben nu de geïmproviseerde tijdelijke keuken alweer aan het afbreken zodat er plek is om de echte keuken te gaan plaatsen. Dinsdag komen ze hem leveren, woensdag starten ze met kastjes bouwen/installeren. Donderdag zijn ze klaar. Ik kijk er zo naar uit... de week erna zal de badkamer af zijn en daarna moet de berging nog geïsoleerd worden. Dan zal alles eindelijk een plek krijgen. Pfoeh, ik ben zo blij als dat allemaal achter de rug is. De verbouwing op zolder zal minder impact hebben op het dagelijks leven (hoop ik). 

Het is ook echt kak Afro! Vind het nog knap van jullie!

Ben net terug van het Strand… Het is zo warm en drukend, dat ik straks in de schaduw ga hangen met een boek.

Man maakt Ravioli met eekhoorndjes brood en ricotta. Daarbij komt een kippenpoot. En dat kaas na. Als lunch hadden we gegrilde groente met gebakken sardientjes.

Jullie eten lekker Ted! Heb je een appartementje of kamperen jullie?

We hebben een vrijstaand huis, met pool, met een hek zodat de hond ook vrij lopen kan.
3 km van het strand...

Heerlijk....

hier wordt het pinsa-pizza deel 2. Had er tomatensaus op, geraspte courgette, rode ui, spekjes, mozzarella. Heerlijk. 

Klinkt zalig Ted!

Hier worden het wraps met een vulling van tomaat, paprika, courgette, bonen en vega-gehakt. Kwarksausje en een maïskolf erbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.