Eten
MijnNaamIsHaas73
04-01-2026 om 11:43
Hier ook nasi. Het plan was eigenlijk pizza bestellen, maar oudste eet niet thuis en die houdt niet van nasi. Ik heb ook nog boemboe in de vriezer en ik wandel zo even naar de winkel voor kroepoek. Eitjes en satésaus hebben we nog in huis. Dus toch lekker makkelijk en de joker van pizza bestellen kan ik zo bewaren voor een moment dat we er meer aan hebben.
Smulkruimel
04-01-2026 om 11:51
ToetieToover schreef op 03-01-2026 om 12:24:
Ik heb mijn vriezer schoongemaakt (het vriest eindelijk eens als ik zin en tijd heb) en daarin vond ik koolraap in kaassaus. In zo’n glazen ‘van diepvries naar oven’-bakje. Vriendlief wil daarbij wel aardappelpuree maken en worstjes grillen. Jawel, gewoon buiten in de sneeuw, onder de overkapping.
Fijn, de hele vriezervoorraad staat weer op een lijstje. Nou nog netjes bijhouden
Ik heb ook alle bakjes met maaltijden, sauzen, appelmoes etc op een lijstje staan. Zo grijp ik nooit mis, hou het ook netjes bij. Hou van overzicht en voorraad 😊
Omdat wij met 2 zijn gaat hier al snel iets de vriezer in. Gerechten als nasi, soep, lasagna, stoofvlees, rode kool etc vind ik zonde om in kleine porties te maken. Dus maak ik altijd groot en dan meteen wat bakjes voor een buurvrouw op leeftijd en mijn vader. Lekker veel tegelijk.
MijnNaamIsHaas73
04-01-2026 om 12:02
Hier ook nasi. Het plan was eigenlijk pizza bestellen, maar oudste eet niet thuis en die houdt niet van nasi. Ik heb ook nog boemboe in de vriezer en ik wandel zo even naar de winkel voor kroepoek. Eitjes en satésaus hebben we nog in huis. Dus toch lekker makkelijk en de joker van pizza bestellen kan ik zo bewaren voor een moment dat we er meer aan hebben.
Dolfje
04-01-2026 om 12:05
Hier geen lijstjes met wat er in de diepvries zit of in de voorraadkast. Maar we zijn maar met 2 en 3 supermarkten op 3 minuten lopen afstand.
Man lijkt zich iets beter te voelen dus we wandelen straks naar een van die supermarkten voor vanavond. Heb nog geen inspiratie of zin ergens in. Moet sowieso brood halen want dat is nu zo goed als op.
ToetieToover
04-01-2026 om 17:19
MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-01-2026 om 12:02:
De joker heb je bewaard maar de verdubbelaar heb je al wel ingezet!
Dewi-Sri2
04-01-2026 om 19:03
Voor echtgenoot ayam pedis van gisteravond en iets sla-achtigs erbij. Ik heb totaal geen honger, dus ik laat deze voorbijgaan. Heerlijk, een avond niet eten!
MijnNaamIsHaas73
04-01-2026 om 19:51
ToetieToover schreef op 04-01-2026 om 17:19:
[..]
De joker heb je bewaard maar de verdubbelaar heb je al wel ingezet!
Haha, en ik vermoed dat we ook nog goed weggekomen zijn want pizza bestellen met dit weer is grote kans op lange wachttijden
afrodite05
05-01-2026 om 09:52
Zoon doet de laatste weken een beetje moeilijk qua eten. Spuugt elk stukje vlees dat groter is dan 1x1cm uit, wil ineens geen ui meer... Zegt bij het opscheppen dat hij het lekker vindt maar als hij z'n bordje voor z'n neus heeft, is alles nee. Ik hoop maar dat deze fase snel voorbijgaat, want gezellig is anders. Of dat het samenhangt met chagrijn wegens doorkomende tanden. Brood gaat gelukkig wel goed.
Maar om toch maar iets te koken in een poging hem wel goed te laten eten, maak ik voor vanavond couscous met gehakt, sperziebonen, (heel fijn gesnipperde) ui, knoflook, rozijntjes en gegrilde paprika.
Smulkruimel
05-01-2026 om 10:24
Witte koolsalade met gemarineerde kippedij spiezen en zilvervliesrijst.
Moosey
05-01-2026 om 14:14
Lief en ik zijn 16 jaar samen vandaag
We zouden eigenlijk naar een pittoresk plaatsje in de omgeving gaan en daar wat eten in het enige open en ongetwijfeld niet al te beste eetcafé, maar wegens de sneeuw hebben we gekozen voor een wandeling straks in een klein bos vlakbij en daarna gaan we lekkere dingen shoppen bij de supermarkt en kneuteren bij de kachel.
Nog geen idee wat t wordt dus, maar ongetwijfeld iets lekkers.
yette
05-01-2026 om 14:45
Gefeliciteerd Moos!
Ik heb gisteren een grote pan Indisch stoofvlees gemaakt, voor oa vandaag. Erbij sambal goreng telor, gele lontong (weer eens iets anders), raïta en kruidige snijbonen, sperziebonen en erwten (dat wordt waarschijnlijk een soort tjap tjoy).
Teigera
05-01-2026 om 14:46
Gefeliciteerd Moosey, heerlijk om samen te wandelen en te kneuteren op een dag als vandaag!
Wij eten vanavond wraps met kruidige kipstukjes, avocado, komkommer, tomaat, spinazie.