Eten
Ted68
05-01-2026 om 15:34
Heb gisteren rundvlees gevuld met zuurkool gemaakt. Maak er voor de hyena's aardappelpuree bij
Nikki1973
05-01-2026 om 16:02
Vanavond loaded zoete aardappelpartjes met mais, zware bonen en flink wat kaas. Daarbij een tomatensalsa.
voor morgen ga ik iets uit de instantpot maken, maar moet nog wat boodschappen doen. Doe ik morgen wel, nu geen zin meer.
Teigera
05-01-2026 om 16:40
@yette: overigens, dank voor jouw idee van de pompoensoep met n'duja. Lief en ik hebben dat gegeten gisteravond en vonden het heel lekker. Ik heb er vandaag ook weer mee geluncht
.
MijnNaamIsHaas73
05-01-2026 om 17:32
Gefeliciteerd Moos, heerlijk samen kneuteren met kaarsjes aan. Geniet ervan.
Ehhh Afro, ik heb slecht nieuws, mijn kinderen aten als dreumes/peuter ook alles. Ik weet niet meer wanneer dat overging, maar deze fase duurt lang. Oudste is bijna 14 en begint eruit te komen. Sterkte....
Wij eten hutspot (ik noem het wortelenstamp, maar er zit ook ui in). Met een worstje. Past goed bij het weer
irmaladouce
05-01-2026 om 20:00
Wij zijn net klaar met eten: sobanoedels met verse shiitake, een beetje van te voren gemarineerde kip, gember, knof, sambal oelek, komkommer en lenteui. Lepel crunchy pindakaas erdoor en wat sesamzaad erover. Was lekker.
Dat klinkt lekker, Nikki, die loaded zoete aardappelpartjes.
ToetieToover
05-01-2026 om 21:42
Wij aten een spicy ui-aardappel-zoete aardappel-Linzenstoof met kokosmelk, met gewokte wilde spinazie (sesamolie en sesamzaad) en gebakken paneer.
En verder mijn favoriete linzensalade, want ik had toch linzen gekookt klaarstaan. Maar dat vond ik achteraf gezien geen goed idee: koud eten bij koud weer, brrrrr. Dus ik maakte er nog wat bouillon bij met misopasta en kiemgroenten.
Smulkruimel
06-01-2026 om 08:30
Plaatpizza, bladerdeeg op de bakplaat en daarop geruld gehakt met uit en courgette en italiaanse kruiden en daaropplakjes tomaat, groene pesto, mozzarella en geraspte kaas.
Met een restje koolsalade van gisteren.
Maken jullie een week-eet-planning of kijken jullie per dag wat jullie eten?
Ik maak een weekplanning en kijk wat we nog in de vriezer hebben en probeer dan vanalles te combineren zoals op maandag gekookte aardappels en dan meteen wat meer maken zodat we op dinsdag gebakken aardappels kunnen eten.
Ma, di, woe zijn voor mij vaak drukke en lange werkdagen en eten we meestal iets uit de vriezer. Heb altijd een voorraad verse vriezer maaltijden die ik alleen maar hoef op te warmen of waar alleen nog wat rijst bij gekookt hoeft te worden.
@Toetietoover, met koud weer heb ik ook behoefte aan lekker warm eten hoor.
Bellebelle
06-01-2026 om 08:41
Ik eet vanavond op mijn werk. Gisteren aten we een tray bake met courgette, krieltjes, cherry tomaatjes en merquez worstjes. Gewoon alles op een bakplaat en de oven in.
Ik maak een weekplanning en bestel dan alles in één keer bij Picnic.
afrodite05
06-01-2026 om 09:22
Ik maak ook een weekplanning, pas daar de boodschappen ook op aan. Hoewel, weekplanning, soms is het voor 5 of 6 dagen, soms ook wel 8 of 9. Normaal ook echt wat precies voor welke dag, nu alleen een aantal maaltijden en dan zien we wel wat we welke dag eten. Soms kies ik, soms laat ik man of zoon kiezen. Als ik weer ga werken, zal ik de maaltijden ook weer specifiek voor een bepaalde dag plannen.
Vanavond eten we wraps met reepjes kipkrokantburger, gegrilde courgette, gegrilde paprika en tomaat. Mais en komkommer voor de mannen erbij en voor de liefhebbers knoflooksaus en of chilisaus.
Teigera
06-01-2026 om 09:30
Ook ik maak een weekmenu. Dat is geen heilig iets, dus kan nog veranderen as we go, maar ik probeer echt wel een planning te houden. Dan eten we ook gevarieerder, eerder werd het anders wel erg vaak "pasta rode saus". Ik werk 9 uur per dag en daaromheen moeten de andere zaken gepland worden
Vanavond eten we nasi, vegetarisch.
irmaladouce
06-01-2026 om 11:38
Ik bekijk min of meer per 2 dagen wat we eten.
Vandaag kook ik boulgour en in een wok bak ik rundergehakt (maar mss haal ik de chair uit mergez) met rode puntpaprika, courgette, ui, knof, e.d. met wat middenoosterse kruiderij. Daar gaat op het laatst de gekookte boulgour bij. En daarbij komt nog hartige yoghurt.
Ted68
06-01-2026 om 12:00
Ik maak ook een weekmenu. Hier eten we Lasagne met feta en spinazie. Heb er echt zin in.
yette
06-01-2026 om 13:31
Ook ik maak een weekmenu. Maar in de praktijk gaat het vaak nèt iets anders.
Dit is het menu van deze week:
• Risotto, zelfgemaakte vegburger, salade
• Falaffel
• ratatouille, vlees, aardappelen
• krieltjes, vlees, snijbonen
• rode kool❄️ gehaktbal, purée
• rendang, eiercurry, rijst, raïta
• roti rund
(❄️staat voor iets dat uit de vriezer komt)
Tot nu toe aten we:
• krieltjes, vlees, salade (ipv snijbonen)
• rendang, eiercurry, raïta en lontong ipv rijst èn een tjap-tjoy-erige fantasie met oa snijbonen.
Van dat laatste avondmaal is nog heel veel over. We zaten nèt aan tafel toen de jongste halsoverkop naar zijn vriendin vertrok om haar bij te staan met een doodzieke kat èn ik werd gebeld door een onbekende met de telefoon van De Zoon. Hij had ergens op straat epileptische aanvallen. Aan de andere kant van de stad, gelukkig wel maar 10 minuten van zijn wooninstelling. De ambulance was al onderweg. We waren acuut klaar met eten.
De Vader maakte snel mijn auto sneeuwvrij voor het geval onze oudste naar het ziekenhuis zou worden gebracht, terwijl ik telefonisch de omstanders gerust stelde en belde met de wooninstelling om te vragen of er iemand zo snel mogelijk met de voorgeschreven noodmedicatie naar De Zoon op zoek kon gaan. Dat spul heeft de ambulance helaas niet bij zich. Gelukkig werd zo voorkomen dat hij mee naar het ziekenhuis moest. Anyway. Het was een hele toestand met aardig wat omstanders en politie en ambulance die met gillende sirenes aankwamen (wij vragen zelf altijd om 'gepaste spoed', maar mensen die hem niet kennen, schrikken natuurlijk enorm). Geen idee trouwens waarom de politie kwam? Misschien omdat de ambu er door al die sneeuw langer over zou doen?
Maar goed, on topic:
De Zoon werd uiteindelijk netjes naar huis gebracht en toen onderweg de pizzeria belde om te vragen of hij zijn pizza nog op kwam halen, regelde een agent dat die pizza thuis bezorgd zou worden
Hier thuis hadden we door alle commotie geen trek meer in mijn uitgebreide Indische maal. De kliek heb ik deels ingevroren.
Vandaag falafel.
afrodite05
06-01-2026 om 13:43
Pfoeh, Yette, wat een hectische avond ineens. Het was een tijdje rustig qua aanvallen, toch? Of heb ik het niet goed onthouden? Hopelijk is het voorlopig weer rustig. En hopelijk heeft de pizza gesmaakt en was hij nog niet koud toen je zoon hem ontving.