Eten
Dolfje
05-03-2026 om 08:18
Ik eet dus iets op het werk maar weet nog niet wat.
Man heeft een bakje nasi goreng uit de diepvries gehaald en bakt er eieren bij.
Teigera
05-03-2026 om 08:40
Tjee Toetie, ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt. Klinkt inderdaad als de perfecte vicieuze cirkel, moeilijk daaruit te breken.
Wij eten vanavond linzensoep, op verzoek van jongste frut, met stokbrood erbij om te dippen.
anijsblokje
05-03-2026 om 12:20
Getsie, Dewi, dat klinkt heel rot. Dat je dutje extra lang werd, zegt ook wel iets over wat je lijf nodig heeft. Maar van k&k lasagne kom je niet op krachten, inderdaad. Heeft het ziekenhuisbezoek vorige week nog iets opgeleverd?
Smulkruimel....klinkt niet lekker...eerst vocht laten weglopen na ontdooien en het dan alsnog eten. Daarom vries ik stamppot nooit in - en dat blijf ik ook doen, zo te horen.
Vanavond wordt het quiche, met gorgonzola en spinazie. Ik hoef zelf niks te doen
. We eten er een salade bij.
yette
05-03-2026 om 12:42
Gisteren kipfilet met kruidige yoghurt-marinade/saus uit de oven, een roerbak met oa palmkool en beukenzwammen en een rijst-met-tomaatjes-kliek.
Vandaag linzensoep en stokbroodjes met merguez, zachte geitenkaas en tomaat
Dewi-Sri2
05-03-2026 om 14:18
anijsblokje schreef op 05-03-2026 om 12:20:
Getsie, Dewi, dat klinkt heel rot. Dat je dutje extra lang werd, zegt ook wel iets over wat je lijf nodig heeft. Maar van k&k lasagne kom je niet op krachten, inderdaad. Heeft het ziekenhuisbezoek vorige week nog iets opgeleverd?
Het heeft nog niks concreets opgeleverd, maar ze hebben me wel van dat !@#$%-katheter verlost.
Verder heb ik een Himalaya aan vitaminepillen gekregen en een recept om me volgende week helemaal opnieuw te laten vaccineren. Ik blijk nul weerstand te hebben tegen de meest onnozele dingen.
Maar on-topic: Ik denk dat ik vanavond een makkelijke curry maak met garnalen en rijst of platbrood. Ik denk allebei, echtgenoot is niet zo'n platbroodliefhebber.
afrodite05
05-03-2026 om 15:41
Sterkte Dewi! Hopelijk knap je snel op!
Wij hebben vanmiddag geluncht met poffertjes (zoon blij). Ik heb nog een restje salade van gisteren gegeten (zooooo blij dat dat weer kan
) en een dubbele boterham met zalm, mayonaise en zoetzure rode ui.
Voor vanavond maak ik mac n cheese met bloemkool, broccoli, tomaat en spekjes.
Smulkruimel
05-03-2026 om 16:49
Vanavond zilvervlies rijst met albondiga's en zoet zure komkommersalade.
Ted68
05-03-2026 om 17:56
Gisteren at ik op mijn werk: hadden een cursus. Een Grote gemengde echt hele lekkere salade. En sàvonds dus een tomatensoepje. Vanavond eet ik thuis een bietensalade met ei en Forelle, want op mijn werk, tagliatelle en Zürcher geschnetzeltes gegeten.
MijnNaamIsHaas73
05-03-2026 om 21:30
Sterkte Dewi, hopelijk heeft de curry je gesmaakt!
Ik had een drukke week. Dinsdag een mantelzorgdagje, ik kookte zuurkool met verse worst en gekookte aardappelen.
Gisteren uit eten met collega's, erg lekker gegeten alleen de bediening was heel slecht voor het niveau van het restaurant. En mijn collega had een hard stuk plastic in haar sla (wat ze wel goed oplosten door flinke korting op de rekening, ze namen het wel serieus).
Ik at steak tartaar, rode poon met iets van zuurkool en een heel lekker gerecht van skrei.
Vandaag thuis simpel, rösti rondjes, spinazie a la crème en gemarineerde kipfilet.
Morgen weer uit eten 
GeorgieBrown
05-03-2026 om 21:31
Moosey schreef op 02-03-2026 om 19:18:
Ohhh socca, jum. Moet ik echt vaker maken. Heb jij weleens Birmese tofu op of gemaakt Toetie? Is eigenlijk een soort dikke pap van kikkererwtenmeel die je laat opstijven (zoals polenta die je wilt bakken) en dan kun je er vanalles mee doen. Lijkt me ook lekker.
De curry was heel geslaagd (wat is aardappel in een curry toch ook lekker) en ik heb ook al zin in m’n salade van morgen. Nu de curry nog even invriezen.
Ik heb het geprobeerd. Ik had het jaren geleden al eens gemaakt, in dat recept heette het panissa. Maar ik had 't laatst ergens gegeten bij een lunch. Het was gegrild en kwam met een dipsaus, was erg lekker. Daarom wilde ik het nog een keer maken. Het lukte me alleen niet om het zo stevig te maken dat ik het kon bakken. Het viel een beetje uit elkaar. Dus als iemand tips heeft...
GeorgieBrown
05-03-2026 om 21:53
Zondag gingen we naar een concert. Daarvoor aten we curry, Aloo Gobi. Met rijst.
Maandag gingen we uit eten bij een Mexicaans restaurant in de buurt. Vooraf Chilaquiles en daarna taco's met pompoen en nog iets met garnalen.
Dinsdag kookte Brown, hij maakte risotto met champignons.
Gisteren maakte ik een soort pasta Primavera, met sperzieboontjes en courgette, met een beetje creme fraiche, citroenrasp en parmezaanse kaas.
Vandaag at ik een restje van de curry.
Moosey
05-03-2026 om 21:59
Ik heb het toen volgens mij ook geprobeerd GB, ik weet nog dat ik het van jou had. Ik vond het toen niet zo heel lekker maar ik weet vrij zeker dat ik het toen niet lang genoeg gekookt had, het smaakte nog vrij rauw. Ik kan me voorstellen dat dat ook invloed heeft op de stevigheid. En misschien was t gewoon iets te nat?
Maargoed, nog niet geprobeerd dus. Hééél misschien dat ik het morgen even probeer, heb een uitprobeerdag voor mn nieuwe kaart, maar kom al tijd tekort as it is en ik denk dat het ook te bewerkelijk gaat zijn voor de zomerkaart. Maar misschien krijg ik de geest.
Oh, ik at vanavond hazenrug (had bejaarde vriendin per ongeluk besteld ipv van hazenrugfilets, en ze wist niet goed wat ze ermee moest) Keurig ‘on the crown’ gebakken en mooi gefileerd, toch handig zo’n koksopleiding
Hij was erg lekker. Daarbij geroosterde aardappels en gestoofde kool (een soort malle kruising tussen witte en savooiekool. Zag er wel mooi uit maar qua smaak heb ik liever savooie)
afrodite05
06-03-2026 om 07:18
Vandaag gaat de influencer ein-de-lijk naar de opvang, voor het eerst sinds de geboorte van z'n broertje. Dus dat biedt mogelijkheden voor de lunch: wellicht ergens biefstuk eten? Ik ga straks eens in overleg met man.
In elk geval eten we vanavond gebakken krieltjes met kipschnitzels uit de oven en erwtjes.
Ted68
06-03-2026 om 07:23
Lekker voor je ;Afro….Even zonder oudste.
We eten vanavond een entrecote met broccoli. Even snel; hebben het hele Weekend eters…
Dolfje
06-03-2026 om 07:31
Ik moet vanavond invallen op het werk dus zal vanmiddag wat later lunchen en meer eten, denk boterhammen met gebakken ei en tomaten erbij of zo. En dan neem ik een bakje yoghurt mee.
Mab gaat friet bakken en eet een kroket.