Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dat klinkt ook heftig Afro met je vader. 

yette

yette

05-04-2026 om 14:48 Topicstarter

Vanavond mosterdsoep met knolselderij, salade met veldsla, aardbeien, feta, noten & maanzaaddressing, gemarineerde kipfilet uit de oven (0ttolenghi) en voor de vegetariërs haloumi (ook Ottolenghi), verder twice baked potatoes, asperges op traditionele wijze en toe 'tiramisu' met advocaat. 

Eigenlijk heb ik ook nog bijzondere kazen voor een kaasplankje met een glaasje Pedro Ximenez in huis, maar ik denk dat het dan allemaal wat veel wordt. 

Pffft, heftig en verdrietig Dolfje.

We aten gisteren ter ere van liefs verjaardag bij een favoriet restaurant. Hadden 6 gangen en de smaken waren zo ontzettend goed. 
We hadden oa: skrei met groene kruidensaus en citroenmousse.
Gerookte bloemkool met gerookte amandelen, parelgort. 
Witte asperges met lampenkap, ras el hanout. Daarna een geweldige kaasplank. 
En het dessert was witte chocolade met tamarindeijs en kokos. 
Bij de koffie kreeg lief een kleine cheesecake met een kaarsje.

Ik had vanochtend helemaal geen honger. Pas om 12 uur eens yoghurt met fruit gaan eten. Zometeen maak ik op verzoek van de jarige loaded nachos met gehakt, guacamole, tomaat en paprika. En natuurlijk veul kaas

Klinkt allemaal goed, Koreveen!

Ik heb zoon laten kiezen: worstjes of vis. Hij wil worstjes. Dan wordt het dus couscous met erwtjes, voor man en mij ook nog feta en munt erdoor. Knakworstjes dus erbij voor de mannen, ik eet het vega. 

Het is hier prachtig weer, dus tijd om te BBQ en. Heb rundvlees Kappes en een kalfsbraadworst. Man bakt er een broodje bij, en ik maak een griekse salade erbij. Als toetje; banaan met ameretto en chocolade van de gril

Vooral die witte asperges met lampenkap lijken me verrukkelijk @Koreveen! Ik denk dat ik weet wat er moest staan en dan ben ik wel jaloers . Hoera voor zesgangenmenu's en nog gefeliciteerd met je geliefde. 

Afro....couscous met knakworstjes? Ik snap dat je die dan liever aan je voorbij laat gaan. 

Veel BBQ-plezier, Ted! 

Hier wordt het afhankelijk van het energielevel (want ook nog paasactiviteiten zo meteen) misschien volkoren pannenkoeken, met spek en stroop. En kaas. Anders wordt het (alweer) volkoren spaghetti, deze keer dan met gorgonzola en een komkommer-tomaatsalade. 

anijsblokje schreef op 06-04-2026 om 12:31:

(...)

Afro....couscous met knakworstjes? Ik snap dat je die dan liever aan je voorbij laat gaan.

(...)

Haha, ze zullen het eerder als losse componenten eten, denk ik. 

Hier rest van soep en stokbrood met tapenade.

Ik maak een salade van kikkererwtenrisoni (glutenvrij van Felicia), met raapsteeltjes, feta en gekaramelliseerde uien. Muntgelei in de dressing verwerkt. Lamsspies erbij van de tafelbarbecue.

Vanmorgen het succesrecept van gisteren herhaald: ei in een ‘bakje’ van ham. Manlief vond dat erg lekker. 

Vandaag dan eindelijk de vis: pangafilet omwikkeld met ontbijtspek. Erbij spinaziestamppot. 

Pasta met spinazie en een vegetarische schijf.

Gisteravond gezellig gegourmet met z'n vieren. Lief en ik dachten er deze keer 'onderuit'  te komen maar het verzoek vanuit de frutje was toch echt om te gourmetten deze feestdagen... oké dan. Wel fijn dat ze genieten van gezellig samenzijn en om tafel zitten en kletsen.
Vanavond pasta met room, courgette, kastanjechampignons, pijnboompitjes en zongedroogde tomaten. Oh en kaas  

yette

yette

07-04-2026 om 10:59 Topicstarter

Kliekverwerking: 'plaatpizza' met een bodem waar de twice baked potatoes in gaan en een topping van reeds geroosterde groenten, restjes kaas en wat gehakt. 

Vandaag staat er Rösti met Zürchergeschnetzeltes en een salade op het Menu.

Wij aten rode linzenpenne met crispy chili olie en gefrituurde kappertjes en olijven.

Verder nog wat lamsoor en raapstelen in cottage cheese. Zadencrackers erbij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.