Eten
ToetieToover
17-05-2026 om 08:29
Wij eten vandaag zelf te bakken platbrood, met een (creatieve variatie op) rendang en hartige hangop met zadenmix. En een zakje sla, ik zag die van Growy bij de Jumbo in het schap, en ‘zonder pesticiden’ klonk wel goed en smaakt ook goed.
En verder soep, met noedels, waterkers en spinazie, gekookte eitjes en gerookte zalmsnippers.
MijnNaamIsHaas73
17-05-2026 om 10:19
Wat lief van jouw Fin, toetie!
Wij aten gisteren bij familie, lasagne met salade.
Vanavond nog een keer asperges met ham ei en krieltjes. Diepvries spinazie voor de lussiknies
Ted68
17-05-2026 om 10:33
Man bakt Turms brood, ik maak panna cotta, en we maken een vuurtje; adena Kebab, kip, Aubergine kalfsbraadworst, Tomaten Mozzarella salade . Ik hoop dat ik genoeg heb… want naast bezoek komt iedereen Met Partner eten.
Dolfje
17-05-2026 om 10:55
Oh er ligt ook nog een stuk brie in de koelkast zie ik net. Denk dat ik dat maar op een broodje of zo doe vanavond en misschien vanmiddag een pannetje soep maak.
Teigera
17-05-2026 om 15:28
@anijsblokje: nee reibekuchen zijn een soort aardappelpannenkoekjes, met ui. Rösti is denk ik wat steviger/grover gesneden en wordt 'los' gebakken.
Wij hadden heel gezellige dagen. Vrijdag pizza's afgehaald (pizzeria blij natuurlijk, met iets van 30 pizza's). Ik had er een met o.a. geitenkaas en spinazie. Gisteravond pasta pesto gekookt met kip, courgette en tomaten. Vandaag kook ik aardappels (jaja, ik had nog een half zakje liggen, zonde om die te laten verdrogen) met een gisteren in BE gekocht worstje en broccoli. Allemaal erg simpel, maar vanwege drukke dagen ook wel prima. Morgen begint de Avondvierdaagse en moet het eten tussen school, werk, sport en Avondvierdaagse door toch ook echt érgens plaatsvinden.
Dewi-Sri2
17-05-2026 om 16:11
Ik kan het me voorstellen, Toetie. Met die gluten wil je geen risico's nemen. Wat heb jij een lieverd van een man dat hij er zoveel rekening mee houdt.
Wij hebben vanmiddag lekker thuis geluncht met sashimi van zalm en een piepklein slaatje van chinese kool met wat udon, en daarna een steak tartare met pommes noisettes. Was erg lekker. Vanavond de restjes.
Gelukkig ging het goed vandaag. Ik had geen zin om op mijn verjaardag over de rand van de wc te hangen 
MijnNaamIsHaas73
17-05-2026 om 17:39
Bonne anniversaire Dewi! Fijn dat je lekker van het eten hebt genoten op je verjaardag!
Koreveen
17-05-2026 om 19:19
Gefeliciteerd Dewi!
Gisteren aten we nasi met kip en zelfgemaakte pindasaus.
Daarna hadden we een erg gezellig verjaardagsfeestje van een vriend. Tot laat staan dansen.
Vanochtend wat brak opgestaan en geen zin om te koken dus we hebben tosti’s gemaakt
Ted68
18-05-2026 om 06:49
Als nog gefeliciteerd Dewi! Maak vanavond voor het gezin carbonare. En voor mijzelf tomatensalade en Aubergine met feta uit de oven.
afrodite05
18-05-2026 om 11:53
Nog gefeliciteerd, Dewi!
Wij hebben vandaag de eerste bezichtigingen, spannend! Morgen weer, dus vanavond halen we Chinees zodat we de keuken zo min mogelijk hoeven te gebruiken.
Moosey
18-05-2026 om 12:47
Spannend Afro!
Hier zit de koper te miepen over het koopcontract, nog steeds niet getekend. Hoop niet dat we straks nog een koper verder moeten afzakken op het lijstje..
Gister aten we bij vrienden, kipje uit de oven (heel lekker, een voor gekruide coquelet van de Sligro) met frietjes en spinaziesla. Vanavond nog maar even kijken. Iets met veel groenten in elk geval want dat hield de afgelopen dagen niet over.
Teigera
18-05-2026 om 14:46
Wij eten vanavond kip besengeh, voor de kinderen kip yakitori - ik heb nog nooit besengeh gegeten maar het eerste ingrediënt in de boemboe is rode peper, ik vermoed dat de frutjes daar niet zo gelukkig van worden. Erbij rijst en sperziebonen. En daarna de start van de Avondvierdaagse! Dus makkelijke, snelle maaltijden deze dagen - vroeg eten en gaan met die banaan.
Dolfje
18-05-2026 om 18:00
Ik kwam met razende honger thuis dus snel slavinken ( mijn telefoon maakt er slavinnen van
) in de pan gegooid. Erbij spinazie en k&k aardappelpuree.